کاهش عوارض بارداری با رژیم غذایی خاص: دکتر رویا خادمیان


ba2725 1 - با رژیم غذایی خاص عوارض بارداری را کاهش دهید

با رژیم غذایی خاص عوارض بارداری را کاهش دهید

در یک مطالعه علمی مشخص شد که رژیم غذایی سالم و خاص می تواند عوارض بارداری را کاهش دهد.

محققان دانشگاه کندی در ایالات متحده دریافتند که زنان بارداری که در هر سه معیار تغذیه سالم نمره بالایی کسب کرده اند ، کمتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری ، اختلالات فشار خون مرتبط با بارداری و زایمان زودرس قرار دارند.

دانشمندان رژیم غذایی افراد در دوران بارداری را تجزیه و تحلیل کردند. 1900 زن از هفته 8 تا 13 بارداری تحت نظر قرار گرفتند و تمام مواردی که در سه ماه گذشته مشاهده کرده بودند گزارش شد. در هفته های 16 تا 22 و هفته های 24 تا 29 ، زنان گزارش کردند که در 24 ساعت گذشته چه خورده اند.

پاسخ آنها با توجه به سه عادت غذایی سالم بدست آمد: شاخص تغذیه سالم جایگزین (AHEI) ، رژیم جایگزین مدیترانه ای (DMAE) و روشهای غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا (DASH). این سه رژیم غذایی ، در حالی که گوشت قرمز و فرآوری شده را محدود می کنند ، بر مصرف میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، آجیل و حبوبات تأکید دارند.

محققان خاطرنشان کردند که رعایت هرگونه رژیم غذایی قبل از بارداری تا سه ماهه دوم با کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری ، فشار خون بالا ، پره اکلامپسی و زایمان زودرس همراه است.

زنانی که نمره بالایی در شاخص تغذیه جایگزین بین 16 تا 22 هفته داشتند ، 32 درصد خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش دادند.

زنانی که نمرات بالایی در زمینه رژیم های غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا بین هفته های 19 تا 12 و بین هفته های 16 تا 22 داشتند ، 19 درصد کمتر در معرض اختلالات استرس مرتبط با بارداری بودند.

نمره بالا در رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین در 24 تا 29 هفته یا امتیاز بالا در روش های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا در هفته 24 تا 29 ، خطر زایمان زودرس را تا 50 درصد کاهش می دهد.

اینها نتایجی است که دانشمندان آمریکایی در مطالعات خود به دست آورده اند و تأکید زیادی بر رژیم غذایی سالم و مناسب دارند.

برای استفاده از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید