ال کارنتین برای کاهش وزن روش استفاده از فواید ال کارنتین برای لاغری و کاهش وزن


فواید ال کارنتین برای کاهش وزن

اگر می خواهید بدون از دست دادن توده عضلانی به سرعت چربی از دست بدهید، ال کارنیتین را برای کاهش وزن امتحان کنید. علاقه مندان به تناسب اندام و بدنسازان از آن برای بهبود قدرت و استقامت عضلانی، سوزاندن چربی و ساخت عضلات بدون چربی استفاده می کنند. ال کارنیتین به طور طبیعی در محصولات لبنی، ماهی و طیور یافت می شود. با این حال، مکمل های ال کارنیتین برای کاهش وزن و ساخت توده عضلانی بدون چربی موثرتر هستند. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی ال کارنتین چیست؟ و فواید ال کارنتین برای کاهش وزن خواهیم پرداخت. در ادامه با ماه همراه باشید.

اکسیداسیون اسیدهای چرب را افزایش می دهد، تولید انرژی را افزایش می دهد و سطح استقامت را بهبود می بخشد. این بدان معناست که انرژی بیشتری برای ورزش کردن و سوزاندن کالری بیشتری خواهید داشت. برای دریافت تمام جزئیات در مورد ال کارنیتین برای کاهش وزن، فوایدی که به دست خواهید آورد، غذاهای طبیعی غنی از ال کارنیتین و یک نمونه برنامه رژیم غذایی وگان به خواندن ادامه دهید. قرار دادن منظم آن در رژیم غذایی می تواند نتایجی را که همیشه می خواستید به شما بدهد.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی میشود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل لاغری هات چیلی

کرم لاغری هات چیلی، محصول کشور تایوان بوده و و با داشتن ترکیباتی کاملا گیاهی و قوی از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین شروع به چربیسوزی موضعی میکند.

ژل لاغری هات چیلی، بدون ایجاد حساسیت از طریق منافذ باز پوست به عمق چربیها نفوذ کرده و در نتیجه منجر به چربیسوزی موضعی میشود.

جلوگیری از افتادگی بافت پس از کاهش وزن با ژل لاغر کننده هات چیلی

کرم لاغری موضعی هات چیلی، با داشتن ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین از افتادگی پوست پس از کاهش وزن موضعی، پیشگیری کرده و در نتیجه به اندام شما پس از کاهش وزن فرم زیبایی میدهد.

رفع سلولیت با ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری موضعی بدن هات چیلی با داشتن ترکیباتی که به آن اشاره شد چون کافئین، کاتچین و الکارنتین، چربیهای موضعی را از بین برده و از این نظر برای درمان سلولیت های بدن قابل استفاده میباشد.

از خواص منحصر به فرد ژل لاغر کننده هات چیلی میتوان لاغری فوری، چربیسوزی موضعی، کاهش سایز موضعی، سفت کننده بدن، کرم ضد سلولیت، ضد حساسیت بودن و لاغری بدون نیاز به رژیم غذایی و ورزش اشاره نمود.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • ال-کارنیتین چیست؟
  • ال-کارنیتین چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟
  • منابع طبیعی ال کارنیتین
  • برنامه غذایی غنی از ال کارنیتین برای کاهش وزن
  • برنامه غذایی غنی از ال کارنیتین وگان برای کاهش وزن
  • برنامه تمرینی برای کاهش وزن
  • مکمل ال کارنیتین برای کاهش وزن
  • فواید ال کارنیتین
  • ال-کارنیتین عوارض جانبی
  • پاسخ به سوالات متداول

ال کارنیتین چیست؟

فواید ال کارنتین برای کاهش وزن

ال کارنیتین مولکولی است که در اکسیداسیون اسیدهای چرب در میتوکندری نقش دارد. این یک اسید آمینه غیر ضروری است و از دو بستر اسید آمینه L-lysine و L-methionine تولید می شود. اگرچه به طور طبیعی در ماهی، شیر و طیور موجود است، اما می توان آن را از طریق مکمل های موجود در بازار نیز به دست آورد.

آیا میدانستید؟کارنیتین از کلمه لاتین “carnis” یا “caro” به معنای گوشت گرفته شده است. کارنیتین برای اولین بار در سال ۱۹۰۵ از عصاره گوشت استخراج شد.

آیا نمی دانید این ماده چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ قسمت بعدی را بخوانید تا متوجه شوید.

ال کارنیتین چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

ال کارنیتین با انتقال اسیدهای چرب به ماتریکس میتوکندری   که در آنجا اکسید شده و انرژی آزاد می شود، به کاهش وزن کمک می کند. این چربی را می سوزاند و انرژی آزاد شده برای افزایش عملکرد و استقامت ورزش استفاده می شود. فواید ال کارنیتین بیشتر در افراد چاق دیده می شود.

ال کارنتین برای کاهش وزن، منابع طبیعی ال کارنیتین

با نگاهی به این جدول مشخص می شود که گوشت قرمز برای سلامتی شما مضر نیست مگر اینکه در مصرف آن زیاده روی کنید. همچنین مصرف پروتئین باعث افزایش وزن شما نمی شود. بیایید به بخش بعدی برویم که در آن به شما می گوییم برای کاهش وزن و ایجاد توده عضلانی بدون چربی چه بخورید.

برنامه غذایی غنی از ال کارنیتین برای کاهش وزن

وعده های غذایی چی بخورم
صبح زود (۷:۰۰ الی ۷:۳۰ صبح) ۱ فنجان آب شنبلیله خیس شده
صبحانه (۸:۱۵-۸:۴۵ صبح) ۱ نان سبوس دار + تخم مرغ همزده + ۱ فنجان شیر کم چرب
قبل از ناهار (۱۰:۳۰ صبح) ۱ فنجان چای سبز
ناهار (۱۲:۳۰ الی ۱۳:۰۰) گزینه ها:تاکو مرغ کبابی تن گوشت گاو غمگین
میان وعده عصر (۴:۰۰ بعد از ظهر) گزینه ها:۱ فنجان آب نارگیل۱ فنجان آب هندوانه۱ فنجان چای سبز
شام (۷:۰۰ الی ۱۹:۳۰) گزینه ها:استیک گوشت گاو کبابی با سبزیجات ماهی دودی خورش مرغ
فواید ال کارنتین برای کاهش وزن

این رژیم غذایی برای کاهش وزن چگونه عمل میکند؟

نوشیدن یک فنجان آب خیس شده شنبلیله در صبح به شروع متابولیسم شما کمک می کند. گندم کامل، شیر و تخم مرغ منبع عالی ال کارنیتین، فیبر غذایی، پروتئین و کلسیم هستند. این صبحانه مقوی مغز شما را فعال می کند و از گرسنگی شما جلوگیری می کند. نوشیدن یک فنجان چای سبز قبل از ناهار شما را از پرخوری جلوگیری می کند و همچنین سموم را دفع می کند. 

گوشت گاو، مرغ و ماهی تن منابع عالی ال کارنیتین و پروتئین هستند که به شما در کاهش وزن، سوزاندن چربی و ساخت عضلات بدون چربی کمک می کنند. یک میان وعده عصرانه سالم و سیر کننده دوز اضافی ویتامین و مواد معدنی را به بدن شما می دهد. برای شام، غذاهای غنی از پروتئین و ال کارنیتین میل کنید که باعث سوزاندن چربی و تامین انرژی می شود.

برای تهیه تاکوی مرغ کبابی می توانید به جای سینه مرغ از ران مرغ استفاده کنید. ران مرغ رطوبت خود را حفظ می کند و در حین کباب کردن به اندازه ران مرغ خشک نمی شود.

بسیاری از غذاهای گیاهی وجود دارند که ممکن است با مقادیر ال کارنیتین موجود در غذاهای غیر گیاهی مطابقت نداشته باشند، اما می توانند به شما در دریافت مقدار مناسبی از ال کارنیتین کمک کنند. در اینجا نمودار رژیم غذایی ال کارنیتین وگان آمده است.

برنامه غذایی غنی از ال کارنیتین وگان برای کاهش وزن

وعده های غذایی چی بخورم
صبح زود (۷:۰۰ الی ۷:۳۰ صبح) آب لیمو و آب گرم
صبحانه (۸:۱۵-۸:۴۵ صبح) جوانه + آجیل برزیلی
قبل از ناهار (۱۰:۳۰ صبح) ۱ فنجان چای سبز
ناهار (۱۲:۳۰ الی ۱۳:۰۰) گزینه ها: فلفل قرمز لوبیا قرمزسالاد اسفناج، گوجه فرنگی و مارچوبه سالاد ذرت آب پز
میان وعده عصر (۴:۰۰ بعد از ظهر) گزینه ها: چای سبزآب نارگیل آب میوه تازه
شام (۷:۰۰ الی ۱۹:۳۰) گزینه ها: سوپ عدسنخود پر فلفل دلمه ای کلم بروکلی، لوبیا و اسفناج بلانچ شده
فواید ال کارنتین برای کاهش وزن

این رژیم غذایی وگان برای کاهش وزن چگونه عمل میکند؟

آب لیمو به دفع سموم و حفظ سطح pH بدن کمک می کند. جوانه ها و آجیل منبع عالی ال کارنیتین، پروتئین و چربی های سالم هستند. چای سبز به کاهش اشتها کمک می کند و دارای خواص آنتی اکسیدانی است. یک ناهار سبک، غنی از پروتئین، سیر کننده و غنی از ال کارنیتین میل کنید تا به بدنتان در سوزاندن کالری کمک کند. 

برای میان وعده عصر خود، یک فنجان چای سبز، آب میوه تازه یا آب نارگیل بنوشید تا سموم بدنتان را دفع کرده و عملکرد سلولی بدنتان را تقویت کنید. شام را تا حد امکان سبک نگه دارید اما از غذاهای غنی از ال کارنیتین مانند عدس، نخود، اسفناج، لوبیا و کلم بروکلی برای کاهش وزن استفاده کنید.

اگرچه ال کارنیتین به چربی سوزی و تولید انرژی کمک می کند، اما اگر این انرژی مصرف نشود، دوباره به عنوان چربی ذخیره می شود. و از آنجایی که هدف شما کاهش وزن است و نه فقط بازیافت چربی ذخیره شده، باید حداقل ۳-۵ ساعت در هفته ورزش کنید. در اینجا یک نمونه برنامه تمرینی وجود دارد.

برنامه تمرینی برای کاهش وزن

  • چرخش گردن – ۱ ست ۱۰ تکراری (در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت)
  • چرخش شانه – ۱ ست ۱۰ تکراری (در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت)
  • دایره های بازو – ۱ ست ۱۰ تکراری (در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت)
  • کرانچ های جانبی – ۲ ست ۱۰ تکراری (سمت چپ و راست)
  • چرخش بالاتنه – ۱ ست ۲۰ تکراری
  • چرخش مچ پا – ۱ ست ۱۰ تکراری (در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت)
  • دویدن نقطه ای – ۵-۷ دقیقه
  • طناب پریدن – ۲ ست ۵۰ تکراری
  • بورپی – ۱ ست ۱۰ تکراری
  • جک های جامپینگ – ۱ ست ۲۰ تکراری
  • سه سر بازو – ۱ ست ۱۰ تکراری
  • لانژهای رو به جلو – ۱ ست ۱۰ تکراری
  • پرش به جلو – ۱ ست ۱۰ تکراری
  • Pushups – ۱ ست ۱۰ تکراری
  • کرانچ – ۱ ست ۲۰ تکراری
  • کوهنوردان – ۱ ست ۱۰ تکراری
  • کش آمدن

همچنین می توانید رقص، دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن، تمرینات وزنه برداری، یوگا و مدیتیشن را برای کاهش وزن انجام دهید.

اگر می خواهید سرعت کاهش وزن خود را تسریع کنید، باید با پزشک خود در مورد مصرف مکمل های ال کارنیتین صحبت کنید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

معمولا بافت سینه بعد از کاهش وزن و لاغری دچار کوچک شدن و افتادگی میشود. توصیه ما به شما همراهان گرامی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین امریکا می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده سینه و باسن، دارای فرمولاسیونی کاملا منحصر به فرد و ارگانیک با ترکیبات کاملاً گیاهی حاوی روغن سویا ، ویتامین A و ویتامین E، کلاژن و الاستین میباشد.

کرم سفت کننده، فرم دهنده و افزایش سایز سینه و باسن میبلین غنی شده با ترکیبات فوق العاده موثر برای بافت آسیب دیده سینه می باشد.

این ترکیبات پروتئینی جذب بافت های آسیب دیده سینه شده و نهایتا قسمت های تحلیل رفته این موضع را بازسازی می کند.

ترکیبات الاستین و کلاژن موجود در کرم حجم دهنده سینه میبلین باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن می شود.

کرم حجم دهنده سینه میبلین ، با ترکیباتی منحصر به فرد و کاملا ارگانیک روی بافت آدیپوز سینه تأثیر گذاشته و باعث افزایش حجم سینه می شود .

کرم حجم دهنده میبلین آمریکا، یکی از محصولات معتبر در سراسر جهان میباشد که تأییدیه بهداشت جهانی FDA بر روی محصول به صورت برجسته درج شده است .

مکمل ال کارنیتین برای کاهش وزن

فواید ال کارنتین برای کاهش وزن
فواید ال کارنتین

مکمل‌های ال کارنیتین را می‌توان برای کسانی که کمبود ال کارنیتین دارند یا می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند و بدن خود را با سرعتی سریع‌تر از صرف رژیم غذایی غنی از ال کارنیتین و ورزش کردن استفاده کنند. کپسول های ال کارنیتین در داروخانه ها به عنوان کپسول های “چربی سوز” موجود است.

دوز کاهش وزن ال کارنیتین

مقدار مصرف ال کارنیتین برای کاهش وزن این است که می توانید ۲-۳ گرم ال کارنیتین در روز مصرف کنید. می توانید آن را بعد از ورزش یا بین وعده های غذایی مصرف کنید. 

آیا مکمل های ال کارنیتین بی خطر هستند؟

شواهد علمی می گوید که مصرف ۲ گرم یا کمتر ال کارنیتین در روز برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند بی خطر است. همچنین، اگر تصمیم به مصرف مکمل های ال کارنیتین دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اگر در حال حاضر از داروهای تجویزی استفاده می کنید یا از یک برنامه غذایی برای کاهش وزن پیروی می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

فواید ال کارنتین برای کاهش وزن

فواید ال کارنتین برای کاهش وزن
فواید ال کارنتین
  • به بدن شما انرژی می دهد

ال کارنیتین یکی از عناصری است که گفته می شود به بدن شما انرژی می دهد. با این کار می توانید کالری زیادی در طول روز بسوزانید و بیشتر از آنچه که معمولا در حین ورزش انجام می دهید، بسوزانید. این به شما کمک می کند ۱۰۰% خود را ارائه دهید و کار کردن را فوق العاده موثر می کند. به انتقال تمام اسیدهای چرب به میتوکندری کمک می کند که منجر به اکسیداسیون می شود. این به نوبه خود انرژی را می سوزاند. تجمع چربی ها را متوقف می کند و به کاهش وزن سریع کمک می کند.

  • متابولیسم را افزایش می دهد

ال-کارنیتین همچنین به افزایش متابولیسم شما کمک می کند . تمام چربی ها را می شکند و به کاهش وزن شما کمک میکند. در واقع، اکثر متخصصان گفته اند که برخی از افراد به دلیل متابولیسم پایین و کمبود ال کارنیتین در رژیم غذایی خود با سرعت کم وزن کم می کنند.

  • به کاهش وزن سریعتر کمک می کند

ال کارنیتین به ارسال تمام چربی شما به سلول ها کمک می کند تا بتوان از آن به عنوان انرژی استفاده کرد. به گفته چندین متخصص سلامت، افزودن ال کارنیتین به رژیم غذایی به شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاه تری به نتایج سریع تری برسید. در واقع، یک نظرسنجی انجام شد، که در آن مشخص شد افرادی که رژیم غذایی سالمی از جمله ال کارنیتین داشتند نسبت به افرادی که ورزش می کردند وزن بیشتری از دست دادند.

فواید ال کارنتین برای کاهش وزن

  • چربی بدن را در سطح سلولی می سوزاند

ال کارنیتین با سوزاندن چربی بدن در سطح سلولی کمک می کند. با وجود اینکه ساختار آن بسیار شبیه اسیدهای آمینه است به ویتامین B مرتبط است.

  • عضله می سازد و استخوان ها را تقویت می کند

از آنجایی که ال کارنیتین به چربی سوزی کمک می کند، به ساخت ماهیچه های بدون چربی نیز کمک می کند. انرژی حاصل از اکسیداسیون اسیدهای چرب قدرت عضلانی را افزایش می دهد. هنگامی که ورزش می کنید، عضلات شما دچار ساییدگی و پارگی می شوند. و زمانی که استراحت می کنید، این عضلات به فیبرهای عضلانی قوی تری بازسازی می شوند.

  • بیماری های قلبی را درمان می کند

ال کارنیتین همچنین می تواند به افراد مبتلا به بیماری قلبی و بیمارانی که حمله قلبی جزئی داشته اند کمک کند.

  • می تواند دیابت نوع دوم را درمان کند

ال-کارنیتین به افزایش اکسیداسیون، جذب و ذخیره گلوکز کمک می کند. بنابراین، افرادی که دیابت نوع دوم دارند می توانند از مکمل های ال-کارنیتین بهره مند شوند زیرا به کاهش سطح گلوکز خون کمک می کنند.

  • ایمنی را تقویت می کند

ال کارنیتین دارای اثرات آنتی اکسیدانی است. این به از بین بردن رادیکال های آزاد اکسیژن کمک می کند و در نتیجه اثرات مضر آنها را بر سلول های بدن خنثی می کند.

فواید ال کارنتین برای کاهش وزن

  • به عملکرد کلیه کمک می کند

ال کارنیتین به طور طبیعی توسط کلیه ها تولید می شود. اگر فردی از بیماری کلیوی رنج می برد و قادر به تولید ال-کارنیتین کافی نیست، مطمئناً می تواند از مکمل ال-کارنیتین بهره مند شود.

  • فواید شیردهی مادران

شیردهی منجر به کمبود ال کارنیتین می شود. از این رو، تازه مادران می توانند از مکمل ال کارنیتین بهره مند شوند.

  • عملکرد مغز را بهبود می بخشد

ال-کارنیتین با جلوگیری از آسیب مغزی مرتبط با استرس و سن در سالمندان به بهبود عملکرد مغز کمک می کند و در نتیجه سلامت و عملکرد مغز را ارتقا می دهد.

ت. در اینجا چیزی است که در صورت مصرف بیش از حد خود می توانید تجربه کنید.

اکنون ممکن است در مورد مصرف مکمل های ال کارنیتین فکر جدی کنید. اما بدون عوارض نیز نیست.

ال-کارنیتین عوارض جانبی

مصرف بیش از حد ال کارنیتین می تواند منجر به تهوع، سردرد، سوء هاضمه، افزایش ضربان قلب، تب، اختلال در بینایی، از دست دادن اشتها و ضعف شود. جدی ترین عارضه جانبی آترواسکلروز  است و معمولاً به عنوان گرفتگی کارنیتین شناخته می شود.

سخن پایانی

ال کارنیتین مولکولی است که به طور طبیعی در ماهی، محصولات لبنی و طیور یافت می شود. همچنین می‌توانید مکمل‌های ال کارنیتین را پیدا کنید که در میان افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند و عضله‌سازی کنند، محبوب هستند. جفت کردن یک رژیم ورزشی روزانه با ال کارنیتین برای کاهش وزن موثر است. اما، برای دیدن نتایج به ثبات، زمان و تلاش نیاز دارد. اگر می خواهید به سرعت وزن خود را کاهش دهید، قبل از مصرف مکمل های ال کارنیتین با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

پاسخ به سوالات متداول

ال کارنیتین چقدر طول می کشد تا اثر کند؟

ممکن است حدود ۱۰-۱۲ هفته طول بکشد تا تفاوت قابل مشاهده با مصرف منظم و ورزش مشاهده شود.

آیا می توانیم ال کارنیتین را با معده خالی مصرف کنیم؟

بله، می توانید آن را اول صبح با معده خالی مصرف کنید تا به جذب بهتر آن کمک کرده و از فواید آن نهایت استفاده را ببرید.

آیا ال کارنیتین باعث مدفوع می شود؟

مصرف بیش از حد ممکن است منجر به ناراحتی معده و اسهال شود.

آیا کارنیتین می تواند باعث ریزش مو شود؟

خیر، ال کارنیتین در عوض ممکن است در سلامت پوست سر و مو نقش داشته باشد.

منبع: stylecraze.com



Source link