روغن های گیاهی برای رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها


بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها

دلایل متعددی وجود دارد که مردم ترجیح می دهند از داروهای طبیعی مانند روغن های گیاهی برای کاهش چین و چروک استفاده کنند. آنها بسیار غلیظ هستند و حاوی تمام ترکیبات فرار ضروری گیاهان هستند. در نتیجه، اسانس‌ها عصاره‌های گیاهی غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند، چین و چروک‌ها را به حداقل می‌رسانند و پوست شما را هیدراته، حجیم، روشن و درخشان نگه می‌دارند. برخلاف محصولات تجاری ضد پیری، آنها حاوی هیچ ماده شیمیایی نیستند. در ادامه این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها همراه ما باشید تا با بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری از چین و چروک، نحوه استفاده از آنها و دلایل گنجاندن آنها را در روتین مراقبت از پوست خود را بررسی کنید.

روغن‌های ضروری سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و ممکن است به پیشگیری از علائم اولیه پیری، کاهش چین و چروک‌ها و حفظ پوست نرم، صاف و حجیم کمک کنند. با این حال، آنها روغن های بسیار غلیظی هستند و ممکن است پوست را تحریک کنند. بنابراین، قبل از استفاده از آنها باید احتیاط کنید. برای استفاده از روغن های ضروری برای چین و چروک و سایر علائم پیری پوست، می توانید نکات پیشنهاد شده در مقاله را دنبال کنید. با این حال، آزمایش پچ را برای جلوگیری از خطر تحریک انجام دهید و هرگز از روغن‌های ضروری رقیق نشده استفاده نکنید. در صورت مشاهده سوزش، قرمزی و بثورات پوستی پس از استفاده از روغن های ضروری با پزشک مشورت کنید.

روغن های ضروری چگونه برای کاهش چین و چروک کار می کنند؟

بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها
بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها

روغن های ضروری به کاهش چین و چروک های اطراف دهان، زیر چشم، گوشه چشم، پیشانی، چانه و گردن کمک می کنند. در اینجا نحوه عملکرد روغن های ضروری آمده است:

  • ارائه پشتیبانی آنتی اکسیدانی: آنتی اکسیدان ها در مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد بسیار مهم هستند. روغن‌های ضروری سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند به کنترل فعالیت پاک‌کنندگی رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو روی پوست کمک کنند . این به جوان نگه داشتن پوست شما کمک می کند.
  • مرطوب کننده و جوان کننده: مرطوب کردن عامل دیگری است که چین و چروک و خطوط ریز را کنترل می کند. با افزایش سن، سطح کلاژن  کاهش می یابد و پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این امر منجر به ظاهر شدن چین و چروک و خطوط ریز می شود. ماساژ روغن های ضروری با تامین آبرسانی به پوست به بازیابی خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. این امر خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش می دهد و پوست خسته و کم آب را روشن می کند.

توجه : روغن های ضروری باعث از بین رفتن کامل چروک ها نمی شوند. آنها با استفاده منظم ظاهر چین و چروک را کاهش داده و پوست را جوان می کنند.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

حال، بیایید فهرستی از روغن‌های ضروری را مرور کنیم که می‌توانند به کاهش خطوط و چین و چروک کمک کنند.

۱۷ بهترین روغن ضروری برای کاهش چین و چروک

بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها
بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها

۱٫ اسانس لیمو

اسانس لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است که با خنثی کردن رادیکال های آزاد از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. حاوی اسید آسکوربیک ، آلفا توکوفرول (یک ماده ضد پیری) و گلوتاتیون است که دفاع سلولی شما را در برابر آسیب های خورشیدی تقویت می کند. استفاده از روغن لیمو روی پوست، دفاع پوست شما را تقویت می کند و از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین به یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند. 

۲٫ اسانس رزماری

روغن رزماری دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند بیماری های پوستی مانند درماتیت، اگزما و روزاسه را درمان کند . همچنین برای حفظ سلامت کلی پوست شما مفید است. از استرس اکسیداتیو که یکی دیگر از دلایل پیری پوست است جلوگیری می کند. عصاره رزماری فعالیت های آنتی اکسیدانی قوی نشان می دهد که از تغییر چربی های طبیعی سطح پوست شما جلوگیری می کند و پیری پوست را به تاخیر می اندازد.

۳٫ اسانس چوب صندل

چوب صندل بخشی از شیوه های درمانی آیورودا است. چوب صندل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. دارای ظرفیت حذف رادیکال های آزاد است که می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و پوست شما را سالم نگه دارد. در آزمایشات بالینی، روغن چوب صندل در درمان زگیل ، پسوریازیس، آکنه و اگزما مؤثر است . 

۴٫ اسانس گل رز

اسانس گل رز یکی از گران ترین اسانس های جهان است (۳۰۰۰ قسمت گل فقط یک قسمت روغن تولید می کند). روغن گل رز به حفظ سلامت کلی پوست کمک می کند. عصاره گل رز گل سرخ یا گل رز داماسک دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. روغن گل رز محصول جانبی فرآیند تولید گلاب است. حتی گلاب نیز حاوی ۱۰ تا ۵۰ درصد روغن گل رز است. از این رو، روغن گل رز ممکن است به حفظ سلامت و جوانی پوست شما کمک کند.

۵٫ اسانس کلاری مریم گلی

این ضد افسردگی طبیعی یک آنتی اکسیدان موثر است و می تواند اثرات مخرب پوست رادیکال های آزاد مضر را کاهش دهد. رادیکال های آزاد می توانند به DNA پوست آسیب برسانند و روند پیری را تسریع کنند. استفاده از اسانس مریم گلی می تواند این را به حداقل برساند و پوست شما را جوان نگه دارد.

بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها

۶٫ اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس از گل های اسطوخودوس استخراج می شود. دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. استفاده از اسانس اسطوخودوس می‌تواند به صاف‌تر شدن پوست، محافظت از آن در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی و کاهش زخم‌ها و آفتاب سوختگی کمک کند. روغن اسطوخودوس نیز به دلیل خواص آروماتراپی برای کاهش استرس عالی است . این به نوبه خود تأثیر مثبتی روی پوست شما دارد.

کلمه اسطوخودوس از کلمه لاتین “lavare” گرفته شده است. این به معنای “شستن” است و روغن قبلاً بخش مهمی از مراسم حمام کردن در روم باستان بود.

۷٫ اسانس روغن یلانگ یلانگ

اسانس یلانگ یلانگ دارای خواص آنتی اکسیدانی و از بین بردن رادیکال های آزاد است. این امر به بازسازی پوست کمک می کند و با کاهش اثرات رادیکال های آزاد مضر به بازسازی پوست شما کمک می کند.

۸٫ اسانس انار

روغن هسته انار یک آنتی اکسیدان موضعی قوی است. سرشار از مواد فعال است که دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد میکروبی است. طبق یک مطالعه، با تحریک کراتینوسیت ها (سلول های اپیدرمی که کراتین تولید می کنند) باعث بازسازی اپیدرم (لایه بالایی پوست) می شود. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست و پروتئین های کلیدی که استحکام آن را حفظ می کنند را افزایش می دهد. حتی میوه و عصاره های مختلف آن برای پوست شما مفید است. می تواند از پوست شما در برابر پیری نوری (پیری پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش) محافظت کند.

۹٫ اسانس گل رز

روغن گل سرخ اثرات ضد التهابی روی پوست شما دارد. حاوی لینولئیک اسید، کاروتنوئیدهای و توکوفرول (ویتامین E که دارای مزایای ضد پیری است) است. روغن دانه گل رز همچنین حاوی مقادیر بالایی از اسید فنولیک است که از التهاب و استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند، که هر دو روند پیری پوست را تسریع می کنند.

۱۰٫ اسانس دانه هویج

روغن هسته هویج به دلیل فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید (SPF) شناخته شده است. به طور گسترده ای در فرمولاسیون های آرایشی به دلیل فعالیت های آنتی اکسیدانی آن استفاده می شود. مطالعه ای که در هند انجام شد نشان داد که امولسیون های آرایشی مبتنی بر روغن دانه هویج می توانند با جلوگیری از تجزیه سلول های سالم پوست، پوست را جوان کنند.

۱۱٫ اسانس کندر

این روغن مکانیسم دفاعی طبیعی پوست شما را در برابر باکتری های مضر بهبود می بخشد. همچنین پوست شما را رنگ می کند و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می کند. یک مطالعه نشان می دهد که روغن کندر دارای خواص ضد التهابی است. رشد بافت را افزایش می دهد و از التهاب جلوگیری می کند. این می تواند با کاهش ظاهر علائم کشش و اسکار روی پوست باعث بهبود زخم شود. بنابراین ممکن است همین اثر را روی چین و چروک ها نیز داشته باشد.

۱۲٫ اسانس شمعدانی رز

این اسانس فواید متعددی برای پوست شما دارد. دارای خاصیت ضد عفونی کننده قوی و بهبود زخم است. روغن شمعدانی گل رز باعث تحریک و عوارض جانبی نمی شود. علاوه بر این، می تواند مشکلات پوستی مانند اگزما و درماتیت را درمان کند و چربی بیش از حد را کاهش دهد. دارای خواص آنتی اکسیدانی است که پوست شما را سالم و جوان نگه می دارد.

۱۳٫ اسانس نرولی

اسانس نرولی از گل های درخت پرتقال تلخ استخراج می شود. این بسیار گران است زیرا ۸۵۰ کیلوگرم گل نرولی برای تولید ۱ کیلوگرم روغن نرولی برداشت می شود. دارای خواص ضد میکروبی، ضد عفونی کننده و آرامش بخش است. این به جوانسازی پوست خسته و افزودن درخشش طبیعی به آن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۲ روغن خانگی موثر برای موهای سفید

۱۴٫ اسانس هلی کریسوم

اسانس هلی کریسوم از گیاه هلیکریزوم که در جنوب اروپا و منطقه مدیترانه یافت می شود، استخراج می شود. این اسانس دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی، ترمیم کننده زخم، آنتی اکسیدانی و ضد آکنه است. این خواص اسانس هلیکریزوم آن را به یکی از بهترین محصولات طبیعی مراقبت از پوست ضد پیری تبدیل می کند که از مشکلات متعدد مراقبت می کند.

۱۵٫ اسانس مر

اسانس مر از طریق تقطیر بخار رزین صمغی درخت مر کوچک و خاردار بدست می آید. دو مطالعه نشان داده‌اند که روغن‌های مر و کندر وقتی با هم استفاده می‌شوند به بهبود نفوذپذیری پوست و جریان خون در پوست کمک می‌کنند. هر دوی این عوامل برای هیدراته نگه داشتن پوست، بدون چین و چروک و جوانی شما ضروری هستند. اسانس مر نیز در برابر عفونت قارچی موثر است، بنابراین مطمئن شوید که پوست شما عاری از عفونت است.

بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها

۱۶٫ اسانس سرو

اسانس سرو از زمان های قدیم به دلیل خواص دارویی آن مورد استفاده قرار می گرفته است. جزء معطر اصلی آن، سدرول، به تحریک تولید کلاژن با افزایش فعالیت فیبروبلاست کمک می کند. این به نوبه خود به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند. روغن سرو همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست مهم است.

۱۷٫ اسانس پاتچولی

اسانس پاتچولی از طریق تقطیر با بخار برگهای گیاه پاتچولی که یک گیاه معطر است به دست می آید. مطالعه ای که در چین انجام شد نشان داد که استفاده از اسانس پاتچولی به کاهش چین و چروک در موش هایی که در معرض اشعه UV هستند کمک می کند. بنابراین، از پیری نوری جلوگیری می کند. اسانس پاتچولی همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که قرمزی را کاهش می دهد و به عاری شدن از عفونت پوست شما کمک می کند.

۱۸٫ روغن زردآلو

روغن زردآلو دارای چندین خواص طبیعی است که آن را به یک رقیب امیدوارکننده برای رفع چین و چروک تبدیل می کند. حاوی اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E، لوتئین، بتاکاروتن و زآگزانتین است. روغن زردآلو به عنوان یک مرطوب کننده قوی عمل می کند و پوست را آبرسانی می کند و خطوط ریز را کاهش می دهد. همچنین حاوی مقادیر خوبی از ویتامین های A و C است که به سلامت پوست کمک می کند. این اجزا همچنین به تحریک تولید کلاژن کمک می کنند که برای کشسانی پوست ضروری است. این روغن غیر کومدون زا را می توان به آرامی روی صورت و گردن، به تنهایی یا همراه با مرطوب کننده، به عنوان بخشی از یک روال منظم مراقبت از پوست، ماساژ داد.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

این ۱۸ روغن ضروری برای کاهش چین و چروک است. عواملی مانند آلودگی، آسیب اشعه ماوراء بنفش ، خشکی و از بین رفتن سد طبیعی پوست، روند پیری پوست شما را سرعت می بخشد. روغن های ضروری می توانند با ترویج ترمیم پوست، روند پیری پوست را کاهش دهند. با این حال، شما نمی توانید آنها را مستقیماً روی صورت خود استفاده کنید. ابتدا باید آنها را در روغن حامل رقیق کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید کدام روغن برای استفاده به عنوان روغن حامل بی خطر است.

۵ بهترین روغن حامل برای استفاده با روغن های ضروری

بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها
بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها
  • روغن بادام: اسیدهای چرب موجود در این روغن به بهبود چهره شما کمک می کند، پوست را هیدراته می کند، آن را صاف می کند و ممکن است اسکار هیپرتروفیک بعد از عمل را  کاهش دهد.
  • روغن آووکادو: استفاده از این روغن باعث افزایش تولید کلاژن و گردش سلولی پوست می شود.
  • روغن آرگان: مصرف و استفاده از روغن آرگان به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.
  • روغن جوجوبا: به حفظ سد طبیعی پوست کمک می کند.
  • روغن هسته انگور: به عنوان یک تقویت کننده ویتامین E عمل می کند. این بدان معناست که به ویتامین E کمک می کند تا برای محافظت از پوست شما بهتر عمل کند. همچنین حاوی پروآنتوسیانیدین، آنتی اکسیدانی است که خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ می کند .

اکنون که می دانید برای مبارزه با پیری پوست باید از چه اسانس ها و روغن های حامل استفاده کنید، بیایید در مورد چگونگی استفاده دقیق از آنها صحبت کنیم.

نحوه استفاده از روغنهای ضروری

بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها
بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها

طبق گفته انجمن ملی آروماتراپی کل نگر، هنگام رقیق کردن اسانس و روغن حامل خود باید این دستورالعمل ها و مراحل را دنبال کنید:

  • از ۱۵ قطره اسانس در هر ۶ قاشق چایخوری روغن حامل استفاده کنید.
  • روغن حامل و اسانس را در یک بطری مخلوط کنید.
  • این ترکیب را دو بار در روز روی صورت خود استفاده کنید.

لازم است یک اسانس را قبل از استفاده از آن روی پوست رقیق کنید. چرا؟ این به این دلیل است که اسانس ها، به شکل غلیظ خود، خطرات بالقوه ای دارند.

خطرات احتمالی استفاده از روغن های ضروری چیست؟

اگرچه اسانس ها خالص ترین نوع روغن های مشتق شده از گیاهان هستند، اما ممکن است کاملاً بدون خطر نباشند و ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند. اگر به روغن‌های ضروری حساسیت دارید، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • بثورات
  • قرمزی پوست
  • برآمدگی ها
  • خارش
  • عطسه کردن
  • آبریزش بینی

به همین دلیل مهم است که بدانید قبل از استفاده از اسانس چه باید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید، بخش بعدی را بررسی کنید.

اقدامات احتیاطی برای انجام

  • قبل از اینکه روغن را روی صورت خود بمالید یک پچ تست انجام دهید. یک قطره از مخلوط روغن را به قسمت کوچکی از پوست در داخل آرنج خود بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر هیچ واکنشی نداشتید، می توانید از مخلوط روغن روی صورت خود استفاده کنید. عوامل خطر وجود دارد که باید قبل از استفاده از روغن های ضروری از آنها آگاه باشید.
  • حساسیت به نور را بررسی کنید . اگر از اسانس مرکبات استفاده می کنید، مانند گریپ فروت و روغن لیمو مراقب باشید، زیرا پوست شما را حساس به نور می کند. اگر از روغن های مرکبات استفاده می کنید، حتما قبل از بیرون آمدن از لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید و حداقل تا ۱۲ ساعت از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید.

بهترین روغن های گیاهی برای پیشگیری، کاهش و رفع چین و چروک و نحوه استفاده از آن ها

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

کدام اسانس شبیه بوتاکس است؟

اسانس‌های ماتیکو، ایشیپینگو و انار ممکن است مانند بوتاکس عمل کنند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و پوست را محکم نگه دارند.

کدام اسانس حاوی رتینول است؟

روغن گل سرخ سرشار از اسید رتینوئیک است که برای چندین عملکرد بدن ضروری است.

آیا استفاده از روغن های ضروری برای پوست علاوه بر کاهش چین و چروک، فواید دیگری نیز دارد؟

بله، روغن‌های ضروری همچنین التهاب و تحریک را تسکین می‌دهند، رطوبت را حفظ می‌کنند، سلامت کلی پوست را تقویت می‌کنند و از عملکرد سد پوست و ترمیم پوست حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: دستور روغن فلفل قرمز برای لاغری در خانه بدون نیاز به ورزش

آیا روغن های ضروری برای انواع پوست بی خطر هستند؟

در حالی که اکثر روغن های ضروری برای انواع پوست مناسب هستند، برخی ممکن است باعث تحریک پوست حساس و ایجاد واکنش های آلرژیک مانند روغن گریپ فروت، لیمو و ترنج شوند. توصیه می شود قبل از استفاده از همه اسانس ها یک پچ تست انجام دهید تا از هر گونه واکنشی جلوگیری شود.

چه مدت طول می کشد تا نتایج را هنگام استفاده از روغن های ضروری برای چین و چروک مشاهده کنید؟

با استفاده منظم، ممکن است در عرض ۲-۳ هفته متوجه نتایج شوید.

سخن پایانی
  • روغن های ضروری می توانند با آسیب های رادیکال های آزاد مبارزه کنند و در عین حال پوست را مرطوب و جوان کنند.
  • ماساژ پوست با روغن های ضروری به بازیابی خاصیت ارتجاعی آن کمک می کند و علائم پیری را به حداقل می رساند.
  • اسانس لیمو، رزماری، چوب صندل و گل رز ممکن است به مبارزه با علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.

منبع



Source link