شبکه های جدید از 13 میلیون مورد مالاریا در آفریقا جلوگیری می کند: پروژه


پشه بند

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

حامیان این پروژه روز چهارشنبه گفتند که نوع جدیدی از پشه بند که در سراسر جنوب صحرای آفریقا تحویل داده شد، از حدود 13 میلیون مورد مالاریا و نزدیک به 25000 مرگ در طول سه سال جلوگیری کرد.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، در سال 2022، 249 میلیون مورد مالاریا ثبت شده و 608000 مورد مرگ و میر به ثبت رسیده است که بیشترین بار در آفریقا بوده است.

سالانه نزدیک به نیم میلیون کودک در منطقه آفریقا به دلیل این بیماری که توسط انگل حمل شده توسط پشه ها ایجاد می شود، جان خود را از دست می دهند.

یکی از چالش‌های مهم در حالی که جهان تلاش می‌کند تا این تعداد سرسختانه را کاهش دهد، مقاومت رو به رشد در برابر حشره‌کش‌ها است که در پشه‌های حامل این بیماری مشاهده می‌شود.

در تلاش برای مقابله با این مشکل، پروژه نیو نتز بین سال‌های 2019 تا 2022، 56 میلیون توری حشره‌کش دوگانه را در 17 کشور بومی مالاریا تحویل داد.

این ابتکار توسط Unitaid و صندوق جهانی و توسط کنسرسیوم Innovative Vector Control کنسرسیوم تامین مالی شد.

دریافت که تورهای جدید – که در نسل جدید حشره‌کش پیرول در ترکیب با حشره‌کش استاندارد پیرتروئید پوشانده شده‌اند – در کنترل مالاریا به مراتب بهتر عمل می‌کنند.

این گروه ها در بیانیه ای اعلام کردند که ارزیابی دو کارآزمایی بالینی و پنج مطالعه آزمایشی نشان داد که تورهای جدید کنترل مالاریا را در کشورهایی که مقاومت به حشره کش ها را در جنوب صحرای آفریقا گزارش کرده اند، 20 تا 50 درصد در مقایسه با تورهای استاندارد بهبود بخشیده است.

حامیان تخمین زدند که هزینه اضافی برای هر مورد مالاریا که با استفاده از شبکه‌های جدید جلوگیری می‌شود در مقایسه با شبکه‌های استاندارد بین 0.66 تا 3.56 دلار است.

در همان زمان، کاهش موارد مالاریا و مرگ و میر ناشی از شبکه های جدید «معادل بالقوه 28.9 میلیون دلار صرفه جویی مالی در سیستم های بهداشتی است».

“موفقیت پروژه شبکه های جدید گواه این است که با تقویت همکاری بین شرکای بهداشت جهانی، مهار نوآوری و استفاده از رویکردهای شکل دهنده بازار، می توانیم با مقاومت حشره کش ها مبارزه کنیم، مداخلات خود را بسیار مقرون به صرفه کنیم و پیشرفت در برابر مالاریا را تسریع کنیم.” پیتر ساندز، رئیس صندوق جهانی در این بیانیه گفت.

© 2024 AFP

نقل قول: شبکه های جدید از 13 میلیون مورد مالاریا در آفریقا جلوگیری می کنند: پروژه (2024، 17 آوریل) در 17 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-nets-mn-malaria-cases-africa.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.