موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو ونحوه ریلکس کردن مو


موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو

چگونه موهایتان را آرام نگه دارید؟ این یک سوال بزرگ برای کسانی است که موهای گره خورده خود را آرام کرده اند. برای خانم هایی که موهای گره خورده دارند، تمایل به استراحت و صاف کردن موهایشان تقریبا غیر قابل مقاومت است. بسیاری از زنان با موهای مجعد طبیعی این درمان شیمیایی را انجام می دهند، زیرا موهای صاف به راحتی قابل کنترل و حالت دادن هستند. اگرچه نگهداری از موهای شل از نظر شیمیایی آسان‌تر است، اما برای جلوگیری از آسیب، موخوره و شکستن موها به مراقبت از موها نیاز دارد. در ادامه این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو همراه ما باشید تا با فواید آرامش مو و اینکه چگونه موهای خود را آرام نگه دارید بیشتر آشنا شوید.

نگهداری از موهای ریلکس آسان تر است، اما نیاز به نگهداری زیادی دارد. شل کننده های شیمیایی می توانند پیوندهای بین تارهای مو را بشکنند و آنها را صاف کنند. استفاده از شامپو گیاهی، حالت دهنده عمیق مو، اجتناب از حالت دادن و برس زدن حرارتی، و کوتاه کردن منظم موهای شما می تواند به حفظ آرامش موهای شما کمک کند. با این حال، باید از شامپو کردن موهای خود بلافاصله قبل از شل کردن، باز کردن و رنگ کردن موها قبل از استراحت خودداری کنید تا کیفیت موهای خود را حفظ کنید. 

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم ها و آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.

موهای ریلکس چیست؟

موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو
موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو

شل کردن مو یک روش شیمیایی صاف کردن مو برای موهای طبیعی گره خورده و مجعد است . برای سال ها، زنان آفریقایی، آفریقایی-آمریکایی و لاتین تبار از آن برای مراقبت از موهای خود و افزایش طول آن استفاده می کردند. این فرآیند شامل استفاده از شل کننده های مو (یک ماده شیمیایی) در طول مو است.

علم پشت آرامش‌بخش‌های مو

شل کننده های مو محصولاتی هستند که پیوندهای طبیعی تارهای مو را می شکنند و به آنها پیکربندی جدیدی برای صاف کردن آنها می دهند.
موهای ما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است که توسط پیوندهای دی سولفید، هیدروژن و نمک در کنار هم نگه داشته می شود. پیوندهای دی سولفید قوی ترین هستند و نحوه توزیع آنها در پایه های مو شکل آنها را تعیین می کند. توزیع ناهموار پیوندهای دی سولفیدی موها را مجعد می کند.

پیوندهای هیدروژن و نمک ضعیف‌تر هستند و می‌توان آنها را به‌طور موقت با ابزارهای حالت‌دهنده مو دوباره پیکربندی کرد. با این حال، کار با پیوندهای دی سولفیدی دشوارتر است و به یک عامل شیمیایی برای پیکربندی مجدد شکل آنها نیاز دارند. اینجاست که آرامش‌دهنده‌ها وارد می‌شوند.

گرت آگوستوس مورگان مخترع مستند آرامش دهنده است. در سال ۱۹۱۳، او نام تجاری خود را به نام شرکت GA Morgan Hair Refining Company برای فروش محصولات مراقبت از موی فرموله شده با روش های ثبت شده او راه اندازی کرد.

چیزهایی که قبل از شل کردن موهایتان باید از آنها اجتناب کنید

موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو
موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو

۱٫ شامپو زدن قبل از آرامش دهنده مو

قبل از استفاده از شل کننده مو از شامپو زدن و خیس کردن موها خودداری کنید. پوست سر و موهای شما باید زمان کافی برای استراحت بین آخرین شستشو و درمان شیمیایی داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است به مو آسیب برساند و باعث سوختگی شیمیایی شود. حداقل یک هفته قبل از استفاده از شل کننده مو شامپو بزنید.

۲٫ گره نزنید

از گره زدن موهایتان درست قبل از استراحت خودداری کنید . ممکن است احتمال تحریک پوست سر را افزایش دهد. درعوض، شب قبل را با انگشتان خود یا شانه دندانه باز کنید. از شانه فقط در طول موهای خود استفاده کنید و از دست زدن به پوست سر خودداری کنید.

۳٫ رنگ کردن موهایتان

رنگ کردن های متعدد روی موهای شما می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و هیچ بازگشتی وجود نخواهد داشت. همچنین رنگ موی دائمی حاوی مواد شیمیایی خشن است و باید قبل از آرامش از مصرف آن اجتناب کرد.

با یک رژیم مناسب مراقبت از مو، می توانید کیفیت موهای آرام خود را حفظ کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد.

موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا
تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

چگونه از موهای آرام مراقبت کنیم؟

موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو
موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو

۱٫ از شامپوی ملایم استفاده کنید

شستن موهایتان بیش از دو بار در هفته ممکن است روغن های طبیعی را از بین ببرد و موهای آرام شما را کدر و خشک نشان دهد. از شامپو گیاهی استفاده کنید که مخصوص موهای آرام یا تحت درمان شیمیایی است. 

۲٫ آبرسانی به مو

رژیم آرام مراقبت از موهای شما بدون حالت دهنده عمیق ناقص خواهد بود . موهای آرام نیاز به رطوبت و آبرسانی بیشتری دارند. از ماسک های مو و نرم کننده های حاوی روغن های طبیعی استفاده کنید. سر خود را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و یک حوله گرم روی آن بپیچید. بگذارید حداقل ۳۰-۴۰ دقیقه بماند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

شما همچنین می توانید شستشوی مشترک را انتخاب کنید، به این معنی که موهای خود را فقط با نرم کننده بشویید. موهای شما را تمیز می کند و در عین حال به آن رطوبت می بخشد.

۳٫ از استایل کردن با گرما خودداری کنید

ابزارهای حرارتی معمولا موهای شما را خشک می کنند و زیاده روی در آنها نیز می تواند مو را شکننده و وز کند. پس از استراحت، سشوارها و اتوهای فر کننده را کنار بگذارید، یا از آنها به مقدار کم و در دمای پایین تر استفاده کنید.

موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو

۴٫ از برس زدن موها خودداری کنید

تا چند روز پس از شل کردن موها از برس زدن موها خودداری کنید . ممکن است به کوتیکول موهای شما آسیب برساند و باعث شکستگی و وز شود. از آنجایی که موهای شما از قبل نسبت به استفاده از آرام‌کننده‌ها حساس شده‌اند، بهتر است از انگشتان دست یا شانه‌های دندانه‌دار برای باز کردن گره‌ها استفاده کنید.

۵٫ از رنگ موی دائمی استفاده نکنید

رنگ کردن مو پس از شل کردن موها توصیه نمی شود. رنگ مو حاوی مواد شیمیایی است و کاربردهای شیمیایی پشت سر هم ممکن است به مو آسیب بیشتری بزند. به جای استفاده از رنگ موی دائمی، گزینه های نیمه دائمی مانند اسپری ها، گره های رنگی یا پودرهای لمسی را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که همه محصولات فاقد آمونیاک هستند. بهتر است برای توصیه های محصول به دنبال مشاوره حرفه ای باشید و از آنها برای حفظ سلامت موهای خود استفاده کنید.

۶٫ کوتاه کردن منظم مو

کوتاه کردن منظم به خلاص شدن از شر نوک های خشک و آسیب دیده کمک می کند و موهای آرام شما را سالم تر نشان می دهد.

بر اساس نظرسنجی انجام شده بر روی ۱۱۹۷۵ بزرگسال آمریکایی، ۱۸ درصد از آمریکایی ها ترجیح می دهند موهای خود را یک بار در ماه کوتاه کنند. ۲۷٪ گفتند که آنها را فقط یک بار در ۲-۳ ماه کوتاه می کنند و ۱۲٪ این کار را یک بار در ۴-۶ ماه انجام می دهند. ۹ درصد از شرکت کنندگان گفتند که هرگز موهای خود را کوتاه نکرده اند و ۸ درصد کمتر از یک بار در سال این کار را انجام می دهند.

۷٫ از یک پوشش محافظ در شب استفاده کنید

موهای خود را با یک روسری ابریشمی بپیچید یا کلاه خواب بپوشید تا از اصطکاک و شکستگی جلوگیری کنید.
در حالی که آرام کردن موها ممکن است آسان به نظر برسد، اما شل کننده های شیمیایی نیز می توانند به مو آسیب برسانند و باعث وز، شوره سر و نازک شدن موها شوند.

بیشتر بخوانید: درمان کارامل روی موهای طبیعی

۸٫ درمان های پروتئینی برای مو را انتخاب کنید

درمان پروتئین نقش مهمی در حفظ آرامش مو دارد. آرام‌بخش‌ها پیوندهای پروتئینی مو را از بین می‌برند و منجر به ضعیف شدن تارهای مو می‌شوند. درمان‌های پروتئینی، غنی از اسیدهای آمینه، این پیوندها را تقویت و بازسازی می‌کنند و در نتیجه استحکام ساقه مو را باز می‌گردانند. درمان‌های پروتئینی ممکن است به جلوگیری از شکستگی و شکافتن انتهای مو کمک کند و سلامت کلی مو را ارتقا دهد. استفاده منظم از درمان های پروتئینی به حفظ تعادل بین پروتئین و رطوبت کمک می کند، که برای موهایی آرام بسیار مهم است.

موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو

تغذیه کامل ، مراقبت و درمان موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا
ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند ، علاوه بر آن باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین لطافت و درخششی همچون ابریشم را به موهای خود هدیه دهید .

عوارض جانبی آرامش مو

موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو
موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو

۱٫ وز شدن

شل‌کننده‌های شیمیایی، روغن‌های طبیعی را از پوست سر و موهایتان می‌کشند و تارها را خشک، شکننده و مستعد شکستن می‌کنند.

۲٫ شوره سر

شل کننده های شیمیایی ممکن است بر سلامت پوست سر تأثیر بگذارند و حساسیت آن را افزایش دهند. این ممکن است باعث پوسته پوسته شدن و ایجاد شوره سر شود. از درمان های شیمیایی مکرر برای حفظ سلامت پوست سر خودداری کنید. 

۳٫ شکستگی مو

آرام‌کننده‌های شیمیایی روغن‌های طبیعی را از موهای شما پاک می‌کنند و این باعث می‌شود موهای شما خشک و مستعد شکستگی و شکافتن موها شوند. برای جلوگیری از این امر، باید از مرطوب کننده های عمیق برای موهای خود استفاده کنید و به طور مرتب نوک موها را کوتاه کنید تا سلامت موها حفظ شود.

موهای ریلکس چیست؟ فواید و عوارض آرامش مو و نحوه ریلکس کردن مو

۴٫ سوختگی شیمیایی

شل کننده های شیمیایی قلیایی هستند، در حالی که پوست سر ما دارای pH اسیدی است (به دلیل روغن های طبیعی) و ممکن است پوست سر را بسوزاند و تحریک کند. بهتر است برای جلوگیری از سوختگی شیمیایی روی خط مو و سایر نواحی در معرض ژل وازلین بمالید.

آیا می دانستید؟ برخی از انواع موی آفریقایی شکلی بیضوی دارند که به آنها ظاهری محکم و پیچ خورده می دهد. شل کننده های شیمیایی قوی برای شکستن پیوندهای آنها مورد نیاز است.

آیا اثرات شل کننده مو دائمی است؟

خیر نتیجه دائمی نخواهد بود. هنگامی که موهای شما شروع به رشد می کند، از الگوی فر طبیعی پیروی می کند. برای حفظ ظاهر ممکن است مجبور شوید به طور منظم دستکاری کنید. همچنین، شامپو کردن ممکن است مواد شیمیایی را در درازمدت بشوید، و ممکن است اثرات آن را محو کنید، مگر اینکه از محصولاتی استفاده کنید که صراحتاً برای موهای آرام طراحی شده اند.

پاسخ به سوالات متداول

هر چند وقت یکبار باید موهای ریلکس خود را چرب کنید؟

بستگی به وضعیت موهای شما دارد. می توانید هفته ای یکبار موهای ریلکس خود را چرب کنید. اما اگر خیلی خشک است، می توانید هر چند روز یکبار آن را روغن بزنید.

کدام روغن برای موهای آرام بهتر است؟

می توانید روغن نارگیل را روی موهای آرام خود بمالید که به دلیل محتوای پروتئین آن شناخته شده است. روغن های مفید دیگر عبارتند از آرگان، شی، زیتون، آووکادو، دانه انگور و روغن کرچک.

آیا فشار دادن مو بهتر از آرامش است؟

این بستگی به هدف موهای شما دارد. پرس کردن مو نسبت به آرام کردن آسیب کمتری دارد زیرا فقط از گرما برای صاف کردن موهای شما استفاده می کند در حالی که در حالت آرام کردن از مواد شیمیایی خشن برای شکستن پیوندهای موجود در موهای شما برای بازسازی آن استفاده می شود. با این حال، اگر به دنبال نتایج طولانی مدت هستید، آرامش بهتر از فشار دادن است.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.
سرم ضد ریزش مو و ترمیم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

قوی ترین سرم ضد ریزش مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

چگونه بفهمم موهای آرام من سالم هستند؟

نشانه هایی که نشان می دهد موهای آرام شما سالم هستند این است که موهایی براق و صاف به نظر می رسند، خاصیت ارتجاعی خوبی دارند، به راحتی گره نمی خورند، مستعد شکستگی نیستند و زیاد نمی ریزند.

بعد از شستن موهای آرام چه چیزی می توانم بگذارم؟

شما باید پس از شستن موها از نرم کننده عمیق مخصوص موهای آرام استفاده کنید.

چگونه یک ریلکس کننده را از مو جدا کنیم؟

برای از بین بردن ریلکس کننده از روی مو، می توانید شامپوی شفاف کننده را انتخاب کنید تا از تجمع محصول خلاص شوید. همچنین می‌توانید از ماسک‌های مو مانند مخلوط روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید یا ۱ فنجان سرکه را با ۱ فنجان آب ولرم مخلوط کنید و قبل از شستن آن، این ترکیب را ۳۰ دقیقه روی تارها بگذارید.

منبع



Source link