“چربی بژ” می تواند کلید تغییر متابولیسم مرتبط با افزایش سن باشد


افزایش سن با کاهش رشد چربی بژ و تنظیم دگرگونی Pdgfrβ همراه است. آ، ب رنگ آمیزی H&E نماینده (آ) و پریلیپین (Plin1؛ آبی) و Ucp1 (سبز) رنگ آمیزی ایمنی (ب) مقاطع iWAT پشتی کمری از در معرض سرما (6.5 درجه سانتیگراد به مدت 7 روز) موشهای نر 2، 6، 12 و 24 ماهه C57BL6/J-129SV (×10؛ × 20 بزرگنمایی، نوارهای مقیاس 100 میکرومتر ). ج نقشه حرارتی پروفایل های بیان ژن با مقایسه iWAT SVF از موش های نر 2 و 12 ماهه نگهداری شده در RT. د، ه سطوح mRNA Pdgfrβ و p16Ink4a بیان ژن در APCهای iWAT Sma+ beige جدا شده از FACS در سنین مشخص شده (د) یا از انسان نایب و چهارگانه WAT SVF (ه) (n= 4 موش یا انسان/گروه). داده ها به صورت مقادیر میانگین ± SEM ارائه می شوند. داده ها با استفاده از آزمون دانشجویی دو دنباله مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تی -تست. داده های منبع در فایل Source Data ارائه می شوند. اعتبار: ارتباطات طبیعت(2023). DOI: 10.1038/s41467-023-37386-z

تحقیقات جدید راهبردی را برای جلوگیری از افزایش وزن مرتبط با افزایش سن پیشنهاد می‌کند که می‌تواند از چاقی و اختلالات سلامت مرتبط مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی و التهاب مزمن جلوگیری کند.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان در بخش علوم تغذیه کرنل که در کالج اکولوژی انسانی و کالج کشاورزی نگهداری می شود، با تحریک تولید نوع خاصی از سلول های چربی، می توان اثرات کاهش متابولیسم را معکوس کرد. و علوم زیستی

پستانداران، از جمله انسان، دو نوع چربی اصلی دارند: بافت چربی سفید (WAT) که انرژی حاصل از دریافت کالری اضافی را ذخیره می کند و بافت چربی قهوه ای (BAT) که برای تولید گرما برای حفظ دمای بدن کالری می سوزاند.

این مطالعه، منتشر شده در ارتباطات طبیعت ، نوید درمانی را در نوع سوم چربی، زیرشاخه WAT نشان می دهد: چربی بژ. چربی بژ همان پیش سازهای سلولی چربی سفید و همان خواص ترموژنیک چربی قهوه ای را دارد، به این معنی که به کاهش قند خون و اسیدهای چرب که باعث سفت شدن رگ ها و بیماری های قلبی می شوند کمک می کند.

هنگامی که فرد در معرض دمای سرد قرار می گیرد، سلول های بنیادی به نام سلول های پیش ساز چربی، سلول های چربی بژ ترموژنیک را در چربی سفید تشکیل می دهند. با افزایش سن، پاسخ به آن محرک ضعیف می شود و تعادل به سمت تولید چربی سفید تغییر می کند.

دن بری، استادیار بخش علوم تغذیه، گفت: «تغییرات فصلی در چربی بژ در انسان‌های جوان وجود دارد، اما یک فرد مسن باید بیرون از برف با لباس زیر بایستد تا همان اثرات را داشته باشد.»

در کار قبلی، بری مشاهده کرد که فرآیند پیری تشکیل سلول‌های چربی بژ را در پاسخ به دمای سرد مختل می‌کند. او گفت که بیوشیمی پشت این کندی را شناسایی کنید و همین روند می تواند برای دستیابی به نتایج درمانی معکوس شود.

ابیگیل بنوی، نویسنده اصلی مطالعه جدید و محقق دانشجوی دکترا در آزمایشگاه بری، گفت: “این هدف نهایی است.” “بدون نیاز به قرار دادن افراد در معرض سرما برای مدت طولانی، آیا مسیرهای متابولیکی وجود دارد که بتوانیم آنها را تحریک کنیم که همان اثر را ایجاد کنند؟”

در این مقاله، آنها نقش یک مسیر سیگنالینگ خاص را نشان می‌دهند که با تضاد با سیستم ایمنی، تشکیل چربی بژ را در موش‌های مسن سرکوب می‌کند. با سرکوب این مسیر در موش های پیر، دانشمندان توانستند تولید چربی بژ را در حیواناتی که در غیر این صورت فقط در WAT تشکیل می شدند، تحریک کنند.

اطلاعات بیشتر:
Abigail M. Benvie و همکاران، سیگنالینگ Pdgfrβ وابسته به سن، باعث ایجاد اختلال در عملکرد پیش ساز سلول های چربی می شود تا جایگاه چربی زایی بژ را در موش های نر تغییر دهد. ارتباطات طبیعت(2023). DOI: 10.1038/s41467-023-37386-z

ارائه شده توسط دانشگاه کرنل

نقل قول: «چربی بژ» می‌تواند کلید تغییر متابولیسم مرتبط با افزایش سن باشد (2023، 6 آوریل) در 6 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-beige-fat-key-age-related-metabolism بازیابی شده است. .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.