5 ماده غذایی که به ساخت غضروف کمک می کند: دکتر رویا خادمیان


5e16c23de9617 - 5 ماده غذایی که به ساخت غضروف کمک می کنند

۵ غذاهایی که به ساخت غضروف کمک می کنند

غضروف یک بافت همبند مهم است که در سراسر بدن ما یافت می شود. آسیب مفاصل می تواند باعث درد ، التهاب ، محدودیت تحرک و سفتی شود. غذاهایی که به ساخت غضروف کمک می کنند نه بسیار نادر هستند و نه عجیب. در این مقاله با آنها آشنا می شوید.

غضروف یک بافت همبند مهم است که در سراسر بدن ما یافت می شود. آسیب مفاصل می تواند باعث درد ، التهاب ، محدودیت تحرک و سفتی شود که می تواند منجر به آرتروز (OA) ، شایع ترین نوع آرتروز شود. علاوه بر توجه به تغذیه ، باعث بهبود غضروف یا کنترل علائم تحلیل غضروف می شود. غذاهایی که به بازسازی غضروف کمک می کنند غیر معمول نیستند ، مانند:

لوبیا

حبوبات غذاهای سالمی هستند که به بازسازی غضروف کمک می کنند. برای عملکرد مناسب مفصل ، کنترل التهاب تا حد امکان و اجتناب از فرآیندی که منجر به پارگی غضروف می شود ، بسیار مهم است. لوبیا به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یک انتخاب غذایی موثر است. علاوه بر این ، از آنجا که کلاژن یک پروتئین است ، محتوای پروتئین حبوبات برای پر کردن کلاژن مورد نیاز برای بازسازی غضروف مفید است. حبوبات حاوی مقادیر زیادی لیزین هستند که یک اسید آمینه مهم برای بازسازی غضروف است. لوبیا ، نخود فرنگی و بادام زمینی به عنوان حبوبات در نظر گرفته می شوند ، بنابراین شما می توانید گزینه های زیادی برای استفاده بیشتر از رژیم غذایی خود داشته باشید.

نارنجی

کلاژن پروتئینی است که بدن برای تولید ویتامین C به آن احتیاج دارد که یکی از اجزای مهم غضروف است. پرتقال یک انتخاب عالی برای ویتامین C برای ساخت کلاژن و تقویت سلول ها است. ویتامین C همچنین به مقدار زیاد در غذاهای دیگر مانند کیوی ، فلفل قرمز ، کلم پیچ و توت فرنگی یافت می شود. خوشحال می شوید بدانید که کلاژن برای جوان نگه داشتن پوست نیز مهم است. بنابراین ، افزایش غذاهای غنی از ویتامین C به شما کمک می کند جوانتر به نظر برسید و جوانتر به نظر برسید.

انار

میوه انار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شناخته شده است. تحقیقات مستمر در دانشگاه کیس وسترن رزرو نشان می دهد که انار برای “بیان و تولید واسطه های مختلف کاتابولیسم غضروف” مفید است. به طور خلاصه ، انار به بدن کمک می کند موادی تولید کند که از غضروف محافظت می کند.

چای سبز

به نظر می رسد چای سبز تقریباً در هر لیستی از غذاهایی که باید برای مقابله با مشکلات سلامتی مصرف شوند ، ظاهر می شود و با کشف دانشمندان برای فواید چای سبز برای سلامتی ، غیر معمول نیست که بگوییم چای سبز غضروف را بازسازی کرده و علائم آن را برطرف می کند. آرتروز. بسیار مفید.

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد ترکیبات چای سبز مانند کاتچین و پلی فنول برای محافظت و بازیابی غضروف مهم هستند.

جوانه بروکسل

ویتامین K برای سلامت استخوان ها و مفاصل ضروری است. خوشبختانه این ویتامین در بسیاری از غذاها مانند جوانه بروکسل یافت می شود. اگر جوانه بروکسل را با کمی روغن زیتون بپزید ، از خواص ضد التهابی و ویتامین K این دو ماده غذایی حتی بیشتر از حد معمول لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید