آشنایی با انواع پیری و اثرات آن بر بدن


فرایند پیری به طرق مختلفی روی افراد تاثیر می گذارد. گزارش شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به بیش از دو میلیارد نفر می رسد. حال برای اینکه بدانید چطور جوانی و سلامت خود را حفظ کنید باید از نوع پیری خود اطلاع داشته باشید. در ادامه با انواع پیری آشنا می شوید.

بررسی با انواع پیری

یکی از سوالات اساسی انسان ها در همه ادوار چگونگی حفظ جوانی و شادابی و به تاخیر انداختن روند پیری است. به عبارتی روش اصلی سالم و جوان ماندن هنوز به صورت یک سوال باقی مانده است. گزارش شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به بیش از دو میلیارد نفر می رسد.

باید بدانید که پیری به طرق مختلفی روی انسان ها تاثیر می گذارد. از این رو برای حفظ سلامت و جوانی باید از نوع پیری خود اطلاع داشت. چرا که پیری هم اقسام مختلفی داشته و همانطور که اشاره شد به شیوه های مختلفی تاثیر می گذارد.

الگوهای پیری و اثرات آن بر بدن

در پژوهشی که بر روی ۱۰۶ فرد سالم بین سن ۲۹-۷۵ سال صورت گرفت. نمونه های خون و مدفوع آن ها آزمایش شد. نتیجه این پژوهش این بود که انواع پیری در افراد مختلف با هم فرق دارد. به عبارتی افراد به اشکال مختلفی پیر می شوند.

در سنین بالا، مشکلات بسیاری از نظر جسمی بروز می کند ولی افراد مختلف، تجربه های متفاوتی در این زمینه دارند. در حالت کلی ۴ نوع الگوی پیری وجود دارد که سبب بروز ۴ مشکل اساسی می شود. یا بهتر بگوییم بدن از ۴ طریق روند پیری را شروع می کند.

  1. متابولیسم
  2. سیستم ایمنی
  3. کبد
  4. کلیه

البته ممکن است مشکلات بیشتر از این تعداد باشد. ولی رایج ترین مشکلات به سمت پیری از این اندام های بدن شروع می شود. هر یک از این مشکلات بر قسمتی از بدن تاثیر می گذارند.

تاثیر روند پیری بر بخش های مختلف بدن

دانشمندان بخش های مختلف بدن انسان را با بالا رفتن سن مورد بررسی قرار دادند و به نتایج زیر دست یافتند:

  • افرادی که پیری آن ها از نوع متابولیک بوده معمولا با بالا رفتن سن دچار بیماری دیابت می شوند.
  • افرادی که پیری آن ها از نوع ایمنی بوده بیشتر مستعد التهابات بدنی و اختلال سیستم ایمنی هستند.
  • افرادی که نوع پیری آن ها، کبدی است. خطر ابتلا به بیماری های کبدی در آن ها بیشتر است.
  • افرادی که دارای پیری کلیوی هستند خطر بروز بیماری های کلیوی در آن ها بیشتر می باشد.

چگونه از روند پیری جلوگیری کنیم؟

دانشمندان بیان می کنند که آگاهی از نوع پیری می تواند ریسک فاکتورهای پیری را به خطر بیندازد. اگر بدانید که در آینده قرار است با چه مشکلات سلامتی مواجه شوید، زودتر نسبت به رفع آن ها اقدام کرده تا بدن مدت طولانی تری جوان بماند. به این ترتیب با اطلاع از نوع پیری می توانید عادات غذایی و سبک زندگی را در جهت حفظ جوانی بدن تغییر دهید.

به طور مثال از برخی غذاها پرهیز کرده و ورزش را شروع کنید. بنابراین کار بسیار ساده بوده و این که اول نوع پیری خود را بیابید. بعد عادت های تان را تغییر دهید. محققان بر این باورند با این کار احتمالا بتوان روند پیری را به تعویق انداخت.

پیری ترکیبی

حال که با انواع پیری آشنا شدید، ممکن است شما یک نوع پیری نداشته و دارای پیری ترکیبی یا به عبارتی چند نوع پیری باشید. در این حالت با مشکلات سلامتی بسیاری به صورت ترکیبی روبرو می شوید. تحقیقات بر روی پیری ترکیبی اهمیت بسیاری دارد زیرا اگر بتوانید از هر نوع مشکل جسمانی رهایی یافته و تمرکز را بر حفظ جوانی قرار دهید، زندگی ساده تر می شود.

همچنین بر اساس مطالعاتی که طی دو سال بر روی افراد صورت گرفت، نشانه ای دال بر تغییر نوع پیری در شرکت کنندگان دیده نشد. پس از انجام تغییراتی در سبک زندگی مانند تغییر رژیم غذایی، نشانه های اقسام پیری در مواردی با کاهش روبرو شد. که این فقط به معنای کاهش سرعت پیری در افراد مورد تحقیق بود.

در پایان از همراهی شما عزیزان با این مطلب سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت علاقمندی برای آشنایی با مهمترین نشانه های پیری و دلایل پیری زودرس با کلیک روی لینک از این مقالات بازدید نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link