تاثیر زمان شروع، تعداد، نوع و توالی نارسایی اندام خارج کبدی بر پیش آگهی نارسایی کبدی


توسط Xia & He Publishing Inc.

تأثیر زمان شروع، تعداد، نوع و توالی نارسایی اندام خارج کبدی بر پیش آگهی نارسایی کبد

چکیده گرافیکی اعتبار: مجله کبد شناسی بالینی و ترجمه (2024). DOI: 10.14218/JCTH.2023.00379

تأثیر ویژگی های نارسایی اندام خارج کبدی (EHOF) از جمله زمان شروع، تعداد، نوع و توالی بر پیش آگهی بیماران نارسایی حاد بر مزمن کبد (ACLF) ناشناخته باقی مانده است. این مطالعه با هدف شناسایی ارتباط بین ویژگی های EHOF و پیش آگهی بیماران ACLF انجام شد.

افراد ACLF ثبت نام شده در شش بیمارستان در چین در تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. خطر مرگ و میر بر اساس ویژگی های EHOF ارزیابی شد. بقای گروه‌های مورد مطالعه با استفاده از آزمون‌های آنالیز کاپلان-مایر و لاگ رتبه مقایسه شد.

در مجموع 736 بیمار مبتلا به ACLF وارد شدند. EHOF در 402 بیمار (54.6٪) مشاهده شد که از این تعداد 295 (73.4٪) EHOF منفرد (SEHOF) و 107 (26.6٪) EHOF چندگانه (MEHOF) ایجاد کردند. شایع ترین EHOF مشاهده شده نارسایی انعقادی (47.0٪)، پس از آن نارسایی کلیوی (13.0٪)، مغز (4.9٪)، تنفسی (4.3٪)، و گردش خون (2.3٪) بود. تجزیه و تحلیل بقا نشان داد که بیماران MEHOF یا SEHOF با نارسایی مغزی پیش آگهی بدتری داشتند.

با این حال، هیچ نتیجه قابل توجهی در تجزیه و تحلیل اثر زمان شروع و توالی اندام های از کار افتاده بر پیش آگهی یافت نشد. بیماران بر اساس ویژگی های EHOF به سه زیر گروه خطر تقسیم شدند. تجزیه و تحلیل Kaplan-Meier نشان داد که طبقه بندی خطر منجر به تمایز بیماران با خطرات مختلف مرگ و میر در گروه های آموزشی و اعتبار سنجی می شود.

مرگ و میر بیماران ACLF بر اساس تعداد و نوع تعیین شد، اما نه زمان شروع و توالی EHOF. طبقه بندی خطر قابل اجرا در عمل بالینی ایجاد شد.

این مطالعه در نشریه منتشر شده است مجله کبد شناسی بالینی و ترجمه.

اطلاعات بیشتر:
Shaotian Qiu و همکاران، تأثیر زمان شروع، تعداد، نوع و توالی نارسایی اندام خارج کبدی بر پیش آگهی نارسایی حاد بر مزمن کبد، مجله کبد شناسی بالینی و ترجمه (2024). DOI: 10.14218/JCTH.2023.00379

ارائه شده توسط Xia & He Publishing Inc.

نقل قول: تاثیر زمان شروع، تعداد، نوع و توالی نارسایی اندام خارج کبدی بر پیش آگهی نارسایی کبد (2024، 8 مارس) بازیابی شده در 8 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-impact-onset- sequence-extrahepatic-failure.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.