تحقیقات روش ساده ای را برای کاهش خشم تایید می کند


بعد از اینکه به شما توهین شد، احساسات خود را روی کاغذ بنویسید و سپس از شر آن خلاص شوید، خشم را کاهش می دهد

دور انداختن فیزیکی یک تکه کاغذ حاوی افکار خشمگین شما در دستگاه خردکن (سمت چپ) به طور موثری خشم را خنثی می کند، در حالی که قرار دادن آن در جعبه پلاستیکی (سمت راست) اینطور نیست. اعتبار: یوتا کانایا

یک گروه تحقیقاتی در ژاپن کشف کرده است که نوشتن واکنش فرد به یک حادثه منفی روی یک تکه کاغذ و سپس خرد کردن یا دور انداختن آن باعث کاهش احساس خشم می شود.

نوبویوکی کاوای، محقق ارشد این پژوهش گفت: «ما انتظار داشتیم که روش ما تا حدی خشم را سرکوب کند. با این حال، ما شگفت زده شدیم که خشم تقریباً به طور کامل از بین رفت.»

این تحقیق از این جهت حائز اهمیت است که کنترل خشم در خانه و محل کار می تواند پیامدهای منفی در شغل و زندگی شخصی ما را کاهش دهد. متأسفانه، بسیاری از تکنیک‌های مدیریت خشم که توسط متخصصان پیشنهاد شده‌اند، فاقد پشتیبانی تحقیقاتی تجربی هستند. همچنین هنگام عصبانیت به خاطر آوردن آنها دشوار است.

نتایج این مطالعه منتشر شده در گزارش های علمی، اوج سالها تحقیق قبلی در مورد ارتباط بین کلام نوشتاری و کاهش خشم هستند. این مبتنی بر کار است که نشان می دهد چگونه تعامل با اشیاء فیزیکی می تواند خلق و خوی فرد را کنترل کند.

برای پروژه خود، کاوای و دانشجوی فارغ التحصیلش یوتا کانایا، هر دو در دانشکده تحصیلات تکمیلی انفورماتیک، دانشگاه ناگویا، از شرکت کنندگان خواستند نظرات مختصری در مورد مشکلات اجتماعی مهم بنویسند، مانند اینکه آیا سیگار کشیدن در اماکن عمومی باید غیرقانونی باشد یا خیر. سپس به آنها گفتند که یک دانشجوی دکترا در دانشگاه ناگویا نوشته های آنها را ارزیابی خواهد کرد.

با این حال، دانشجویان دکتری که ارزشیابی را انجام می دادند، گیاه بودند. صرف نظر از آنچه شرکت کنندگان نوشتند، ارزیابان از نظر هوش، علاقه، صمیمیت، منطق و عقلانیت به آنها نمره پایینی دادند. دانشجویان دکتری نیز برای اینکه واقعاً به نتیجه برسند، همین اظهارنظر توهین آمیز را نوشتند: “باورم نمی شود یک فرد تحصیل کرده اینطور فکر کند. امیدوارم این فرد در دانشگاه چیزی یاد بگیرد.”

پس از ارائه این نظرات منفی، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا افکار خود را در مورد بازخورد بنویسند و بر آنچه باعث تحریک احساسات آنها می شود تمرکز کنند. در نهایت، به یک گروه از شرکت‌کنندگان گفته شد که یا کاغذی را که نوشته‌اند در سطل زباله دور بیندازند یا در پرونده‌ای روی میز خود نگهداری کنند. به گروه دوم گفته شد که سند را در دستگاه خرد کن یا داخل جعبه پلاستیکی قرار دهند.

سپس از دانش آموزان خواسته شد که خشم خود را پس از توهین و پس از دور انداختن یا نگه داشتن کاغذ ارزیابی کنند. همانطور که انتظار می رفت، همه شرکت کنندگان پس از دریافت نظرات توهین آمیز سطح بالاتری از خشم را گزارش کردند. با این حال، سطح عصبانیت افرادی که کاغذ خود را در سطل زباله انداخته یا آن را ریز کرده بودند، پس از دور انداختن کاغذ به حالت اولیه خود بازگشت. در همین حال، شرکت کنندگانی که نسخه چاپی توهین را حفظ کردند، تنها کاهش کمی را در خشم کلی خود تجربه کردند.

کاوای تصور می کند از تحقیقات خود برای کمک به تاجرانی که در موقعیت های استرس زا قرار می گیرند استفاده کند. او توضیح داد: «این تکنیک را می‌توان در لحظه با یادداشت کردن منبع خشم به‌گونه‌ای که گویی یادداشتی می‌گیرد و سپس دور انداختن آن زمانی که فرد در یک موقعیت تجاری احساس عصبانیت می‌کند، به کار برد.»

همراه با فواید عملی آن، این کشف ممکن است منشأ سنت فرهنگی ژاپنی معروف به “هاکیداشیسارا” (“هاکیداشی” به پاک کردن یا تف کردن از چیزی و “سارا” به یک ظرف یا بشقاب اشاره دارد) را روشن کند. معبد هیوشی در کیوسو، استان آیچی، درست خارج از ناگویا. Hakidashisara یک جشنواره سالانه است که در آن مردم دیسک‌های کوچکی را می‌شکنند که نشان‌دهنده چیزهایی است که آنها را عصبانی می‌کند. یافته های آنها ممکن است احساس آرامشی را که شرکت کنندگان پس از ترک جشنواره گزارش می دهند، توضیح دهد.

اطلاعات بیشتر:
یوتا کانایا و همکاران، خشم با کنار گذاشتن مقاله ای که به دلیل تحریک آمیز نوشته شده بود، از بین می رود. گزارش های علمی (2024). DOI: 10.1038/s41598-024-57916-z، doi.org/10.1038/s41598-024-57916-z

ارائه شده توسط دانشگاه ناگویا

نقل قول: آن را بنویسید، سپس دور بیندازید: تحقیقات روشی ساده برای کاهش خشم را تأیید می‌کند (2024، 9 آوریل) بازیابی شده در 9 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-simple-method-anger.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.