درمان پسوریازیس با روغن درخت چای پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس


پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

 پسوریازیس یک بیماری التهابی پوستی خود ایمنی است که در اثر عفونت ویروسی، آفتاب سوختگی و استرس ایجاد می شود. همچنین می تواند ژنتیکی باشد. روغن درخت چای یکی از بهترین گزینه های موجود برای درمان پسوریازیس در خانه است. التهاب را کاهش می دهد. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای همراه ما باشید.

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که ممکن است به مدیریت علائم پسوریازیس کمک کند. می توانید روغن رقیق شده را مستقیماً در مناطق آسیب دیده استفاده کنید یا آن را با سایر محصولات ترکیب کرده و از آن استفاده کنید. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید این ادعاها مورد نیاز است. اما، ممکن است پس از بررسی با پزشک خود از روغن استفاده کنید، زیرا به نظر می رسد تسکین موثری دارد. هرگز از روغن درخت چای به صورت خوراکی استفاده نکنید و از عوارض جانبی منفی آن آگاه باشید. مهم است که به یاد داشته باشید که پسوریازیس هیچ درمانی ندارد. با این حال، چند تغییر سبک زندگی یا درمان های پزشکی ممکن است تا حدی علائم را تسکین دهد.

پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای
پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

پسوریازیس یک بیماری پوستی التهابی مزمن با واسطه ایمنی (خود ایمنی) است. پوست سر، پوست، ناخن ها و مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد. مشخصه آن نواحی برجسته و غیر طبیعی پوست با لکه های نقره ای و پوسته پوسته است که می تواند خونریزی و درد ایجاد کند. محرک های رایج پسوریازیس عبارتند از عفونت ویروسی، استرس، مصرف بیش از حد الکل و آفتاب سوختگی . پسوریازیس تنها در ایالات متحده بیش از ۷٫۴ میلیون بزرگسال را تحت تأثیر قرار می دهد. این اختلال خود ایمنی ممکن است ژنتیکی نیز باشد.

بهترین روش برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه بدون عوارض و جراحی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای اصلاح فرم سینه ها و بزرگ کردن و لیفت سینه بدون تیغ جراحی

روش‌های بزرگ ‌کردن سینه بدون جراحی در حال افزایش است، زیرا اکثر زنان به دنبال روشی برای بزرگ کردن سینه بدون عوارض هستند.

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه میبلین در کوتاهترین زمان بهترین و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، خواهید داشت.

همچنین از لوسیون حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم بزرگ کننده سینه، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

انواع پسوریازیس

پسوریازیس پلاکی: پسوریازیس پلاکی ( پسوریازیس ولگاریس ) شایع ترین شکل این بیماری است که ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد را تشکیل می دهد. ممکن است متوجه لکه های قرمز ضخیم پوست شوید که با تجمع سفید یا نقره ای سلول های مرده پوست یا لایه های پوسته پوسته پوشیده شده است. این لکه های قرمز پوسته پوسته معمولاً ۱ تا ۱۰ سانتی متر عرض دارند و اغلب در پوست سر، کمر، زانوها، ناحیه ناف و آرنج ظاهر می شوند.

پسوریازیس روده ای: این دومین نوع شایع پسوریازیس است و اغلب در سنین پایین (معمولاً بین دوران کودکی و بزرگسالی) شروع می شود. این ضایعات به صورت ضایعات کوچک و قطره ای شکل بیشتر روی بازوها، تنه و پاها ظاهر می شود. ممکن است اغلب آنها را روی صورت و پوست سر خود نیز مشاهده کنید. محرک های رایج این نوع پسوریازیس شامل داروهای خاصی مانند ضد مالاریا، عفونت هایی مانند آنفولانزا، آسیب پوستی و استرس است.

پسوریازیس خمشی: به آن پسوریازیس معکوس نیز می‌گویند که لکه‌های قرمز رنگی در چین‌های پوست ایجاد می‌کند. چین های پوستی بین ران ها و کشاله ران، زیر بغل و زیر سینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. این نوع پسوریازیس به صورت لکه های صاف و قرمز ظاهر می شود.

انواع پسوریازیس

پسوریازیس پوسچولار: شکل شدید پسوریازیس است که باعث ایجاد لکه های پوسته پوسته و قرمز رنگ می شود. ممکن است نواحی جدا شده از بدن مانند دست ها و پاها را تحت تاثیر قرار دهد. برجستگی های برجسته با چرک استریل پر می شوند. این وضعیت منجر به تب، از دست دادن اشتها، ضعف عضلانی و لرز می شود. برخی از افراد دوره های چرخه ای جوش ها و بهبودی را تجربه می کنند.

پسوریازیس اریترودرمیک: به آن پسوریازیس لایه بردار نیز معروف است. این یک نوع نادر پسوریازیس است که شامل التهاب گسترده پوستی است و به نظر می رسد سوختگی شدید است. همچنین می تواند باعث شود پوست شما توانایی خود را برای کنترل دمای بدن از دست بدهد. استرس عاطفی، آفتاب سوختگی، عفونت و اعتیاد به الکل منجر به پسوریازیس اریترودرمیک می شود.

آرتریت پسوریاتیک (که به مفاصل حمله می کند)، پسوریازیس ناخن و پسوریازیس پوست سر اشکال دیگر این بیماری هستند.

آیا روغن درخت چای برای پسوریازیس خوب است؟

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای
پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

پسوریازیس می تواند افراد را در تمام گروه های سنی، مردان و زنان به طور یکسان تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین اکنون سوال این است که آیا روغن درخت چای برای پسوریازیس خوب است؟ روغن درخت چای که از برگ های گیاه Melaleuca alternifolia که بومی استرالیا است، به دست می آید و فواید دارویی آن برای درمان اختلالات پوستی ثابت شده است. برای قرن ها توسط قبایل استرالیایی برای مراقبت از پوست، رایحه درمانی و در درمان بیماری های پوستی مانند درماتیت استفاده می شود. با این حال، فقط به صورت موضعی استفاده می شود.

  • این روغن در برابر انواع مختلف باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و حتی تک یاخته ها  عمل می کند و آنها را به طور موثر از بین می برد. خواص ضد میکروبی چند جهته روغن درخت چای آن را به یک راه حل ساده و در عین حال موثر برای درمان پسوریازیس تبدیل می کند.
  • همچنین دارای خواص درمانی و ضد التهابی است که به بهبود ناحیه آسیب دیده سرعت می بخشد. خارش، قرمزی، آکنه و تورم با استفاده از این اسانس تا حد زیادی کاهش می یابد.
  • روغن درخت چای همچنین به از بین بردن پوسته ها و سلول های مرده انباشته شده پوست کمک می کند.
  • خواص آنتی اکسیدانی اسانس درخت چای در برابر چندین عفونت قارچی، باکتریایی و ویروسی عمل می کند.

همراهان گرامی اگر به دنبال روشی فوری و بدون رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای داشتن اندامی متناسب و سفت بدون رژیم غذایی

رعایت برنامه های رژیم غذایی برای کاهش وزن در دوره های طولانی می تواند چالش برانگیز باشد. پیدا کردن زمان برای ورزش کردن نیز ممکن است سخت باشد. آیا کاهش وزن بدون انجام رژیم و ورزش امکان پذیر است؟

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این کرم لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین موجود در این ژل لاغری پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

این ژل لاغری شکم و پهلو جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

لازم به ذکر است بهترین کرم لاغری شکم هات چیلی به تنهایی تاثیر گذار بوده و نیاز به فعالیت ورزشی جهت لاغری ندارد.

با این حال، مطالعات علمی بیشتری برای درک فواید روغن درخت چای برای پسوریازیس ضروری است. روغن درخت چای را می توان به بیش از یک روش برای مقابله با تکه های پسوریازیس و خلاص شدن از شر آنها استفاده کرد. در زیر چندین روش برای استفاده از این روغن قوی ذکر شده است.

چگونه از روغن درخت چای برای پسوریازیس استفاده کنیم؟

۱٫ روغن درخت چای برای پسوریازیس

ترکیبات ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی موجود در روغن درخت چای عفونت را که باعث تشدید لکه های پسوریازیس شود از بین می برد. خواص درمانی آن سلول های آسیب دیده پوست را بازسازی می کند. این دارو بهتر است برای پسوریازیس روی ناخن استفاده شود.

شما نیاز خواهید داشت

چند قطره روغن درخت چای

آنچه شما باید انجام دهید

  1. ناحیه آسیب دیده را تمیز کرده و خشک کنید.
  2. روغن درخت چای را مستقیماً بمالید و ناحیه مورد نظر را به آرامی ماساژ دهید تا روغن به دست آید
  3. بگذارید یک شب روی آن بماند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

هر شب این کار را تکرار کنید.

احتیاط

روغن درخت چای به صورت غلیظ و خالص قوی است و ممکن است باعث تحریک پوست شود. اگر پوست حساسی دارید، دارویی حاوی نسخه رقیق شده این روغن را انتخاب کنید.

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

۲٫ روغن نارگیل، روغن اسطوخودوس، و روغن درخت چای برای پسوریازیس

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است که پوست خشک و پوسته پوسته شده در محل آسیب دیده را مرطوب می کند. همچنین به دلیل محتوای اسید لوریک در طبیعت ضد میکروبی است. بسیاری از شواهد حکایتی نشان می‌دهند که روغن اسطوخودوس پوست تحریک‌شده و خارش‌دار در لکه‌های پسوریازیس را تسکین می‌دهد. می توانید از این دارو برای پسوریازیس در مناطق بزرگتر مانند پاها، آرنج ها یا پشت استفاده کنید.

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای
پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱ روغن نارگیل بکر
  • ۵ قطره روغن اسطوخودوس
  • ۱۰ قطره روغن درخت چای

آنچه شما باید انجام دهید

  1. تمام روغن ها را در یک بطری بریزید و خوب تکان دهید.
  2. چند قطره از این ترکیب را روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید و به آرامی ماساژ دهید.
  3. حداقل ۲-۳ ساعت آن را نگه دارید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

۱-۲ بار در روز دوباره استفاده کنید.

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

۳٫ روغن درخت چای و روغن بادام برای پسوریازیس

برای جلوگیری از خطر خارش و تحریک پوست ، روغن درخت چای در این روش با روغن حامل رقیق می شود. روغن بادام برای پوست بسیار آبرسان و مغذی است. خشکی، احساس خارش و قرمزی به زودی با استفاده از روغن بادام همراه با روغن درخت چای از بین خواهد رفت. استفاده از این دارو برای پسوریازیس روی صورت بی خطر است.

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای
پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

شما نیاز خواهید داشت

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام
  • ۵-۶ قطره روغن درخت چای

آنچه شما باید انجام دهید

  1. اسانس را در روغن حامل رقیق کنید و مخلوط روغن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  2. بگذارید تا زمانی که ممکن است، ترجیحاً یک شب روی آن بماند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این را یک یا دو بار در روز اعمال کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه غذایی پسوریازیس

۴٫ سرکه و روغن درخت چای برای پسوریازیس

اسیدهای موجود در سرکه سیب به لایه برداری لکه ها و کاهش ضخامت پوسته ها کمک می کند. هم بیماران پسوریازیس و هم اگزما می توانند از این درمان بهره مند شوند. با این حال، تحقیقات علمی محدودی برای اثبات این ادعا وجود دارد. 

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • ۴ قاشق غذاخوری آب
  • ۴-۵ قطره روغن درخت چای
  • توپ پنبه

آنچه شما باید انجام دهید

  1. سرکه، اسانس و آب را مخلوط کنید.
  2. این محلول را با استفاده از پنبه روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  3. اجازه دهید ۱۰-۱۵ دقیقه خشک شود و سپس آن را بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این کار را دو بار در روز انجام دهید.

protip_iconروش دیگر، می توانید سرکه سیب را در ۱/۴ فنجان روغن نارگیل بکر، روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور رقیق کنید.

۵٫ آلوئه ورا و روغن درخت چای برای پسوریازیس

آلوئه ورا حاوی مواد مغذی آبرسان به همراه ترکیبات ضد التهابی است. استفاده موضعی از عصاره آلوئه ورا برای کاهش ضایعات پسوریازیس بدون هیچ گونه عوارض جانبی مشخص شد. همه بیماران آن را به خوبی تحمل کردند و می توان آن را یک درمان بی خطر برای بیماران مبتلا به پسوریازیس در نظر گرفت.

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱ فنجان ژل آلوئه ورا
  • ۱۰-۱۲ قطره روغن درخت چای
  • ۱۰ میلی لیتر روغن جوجوبا (اختیاری)
  • ۱۰ میلی لیتر روغن ویتامین E (اختیاری)

آنچه شما باید انجام دهید

  1. روغن درخت چای و ژل آلوئه را با هم مخلوط کنید
  2. مقداری از این مخلوط را روی لکه های پسوریازیس بمالید.
  3. یک یا دو دقیقه ماساژ دهید و بگذارید بماند.
  4. بعد از نیم ساعت آبکشی کنید.
  5. باقیمانده ژل آلوئه تزریق شده با روغن درخت چای را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این را دو بار در روز اعمال کنید.

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

۶٫ شامپو روغن درخت چای برای پسوریازیس

هنگامی که پسوریازیس روی سر باشد، می تواند حتی بیشتر دردسرساز شود. شامپوهای مبتنی بر روغن درخت چای در درمان پسوریازیس پوست سر بسیار خوب عمل می کنند. شامپو کار خود را در پاکسازی پوست سر و موهای شما انجام می دهد، در حالی که روغن درخت چای اثر ضد عفونی کننده خود را  روی پسوریازیس شما اعمال می کند.

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای
پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

شما نیاز خواهید داشت

  • شامپوی ملایم
  • روغن درخت چای

آنچه شما باید انجام دهید

  1. چند قطره روغن درخت چای را به شامپوی معمولی خود اضافه کنید و تکان دهید
  2. موها و پوست سر خود را طبق معمول با این کار آبکشی کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

از این به طور منظم برای آبکشی موهای خود استفاده کنید.

آیا می توانم روغن درخت چای را مستقیماً روی پوستم بمالم؟

بله، می توانید روغن درخت چای را مستقیماً روی پوست خود بمالید. اما مطمئن شوید که آن را رقیق کنید. فرم خالص (۱۰۰%) روغن درخت چای ممکن است پوست شما را تحریک کند. می توانید از روغن های گیاهی، بادام یا زیتون برای رقیق کردن روغن درخت چای استفاده کنید.

سایر درمان های خانگی برای پسوریازیس

چند درمان خانگی دیگر برای مدیریت علائم پسوریازیس استفاده می شود:

  • کپسایسین: جزء فعال فلفل چیلی است که مسئول طعم تند آن است. می توانید از کرم های حاوی کپسایسین برای کاهش علائم پسوریازیس، از جمله قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده کنید.
  • آلوئه ورا: استفاده از هر کرم آبدوست حاوی  ۰٫۵ درصد عصاره آلوئه ورا می تواند به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست مرتبط با پسوریازیس کمک کند.
  • زردچوبه : زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد. مطالعات نشان داده اند که زردچوبه را به یک درمان خانگی موثر برای کاهش التهاب، پوسته پوسته شدن و ضایعات پسوریازیس تبدیل می کند. علاوه بر این، مصرف تونیک زردچوبه ممکن است به کاهش التهاب و علائم پسوریازیس پوست سر و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با بیماری پوستی سر و کار دارند کمک کند.
  • جوش شیرین : حمام جوش شیرین یک درمان خانگی سنتی برای درمان پسوریازیس است. این حمام ها به طور قابل توجهی خارش و تحریک را در نواحی مبتلا به پسوریازیس تسکین می دهند. علیرغم در دسترس بودن داروهای مدرن، روش قدیمی حمام جوش شیرین هنوز هم توسط بسیاری به دلیل ظرفیت آن برای تسکین و ایجاد آرامش در شرایط التهابی پوست توصیه و ترجیح داده می شود.

همچنین می توانید از نمک اپسوم برای تسکین پوست تحریک شده استفاده کنید. مصرف غذاهای غنی از چربی های امگا ۳ نیز ممکن است به مدیریت علائم پسوریازیس کمک کند.

چه تغییراتی در شیوه زندگی می تواند پسوریازیس را بهبود بخشد؟

با انجام اقدامات ساده در خانه می توانید علائم پسوریازیس را درمان کنید. روزانه ۵ تا ۱۵ دقیقه بدون استفاده از صابون خشن حمام آب گرم بگیرید. بعد از حمام از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا هر گونه التهاب و ضایعات پسوریازیس کاهش یابد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت محدود نیز به درمان علائم پسوریازیس کمک می کند.

هیچ درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با این درمان‌ها تا حدودی از علائم آن خلاص شوید. اما به خاطر داشته باشید که این درمان ها ممکن است برای همه یکسان عمل نکنند. همچنین، هیچ درمان طبیعی نباید جایگزین درمان پزشکی شود.

بیشتر بخوانید: علل خارش پوست سر در شب و درمان آن

درمان های پزشکی پسوریازیس

اکثر افراد برای کنترل علائم پسوریازیس نیاز به درمان های پزشکی دارند. کرم ها و پمادهای موضعی، فتوتراپی و برخی داروهای سیستمیک و بیولوژیک معمولاً به عنوان بخشی از درمان پزشکی تجویز می شوند.

کورتیکواستروئیدها که داروهای ضد التهابی هستند، رایج ترین داروهای موضعی تجویز شده برای پسوریازیس هستند. این داروها به طور مستقیم روی پوست آسیب دیده استفاده می شوند.

قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید (فوتوتراپی) یا نور مصنوعی UV برای دوره های محدود می تواند علائم پسوریازیس را کاهش دهد. با این حال، این باید توسط پزشک شما نظارت شود.

در بیشتر موارد پسوریازیس شدید، پزشک ممکن است داروهای سیستمیک (که سیستم ایمنی را تغییر می‌دهند) برای کمک به کاهش التهاب تجویز کند. می توانید این داروها را به صورت خوراکی یا تزریقی مصرف کنید. با این حال، این داروها ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشند که باید مراقب آنها باشید. درمان موارد متوسط ​​تا شدید پسوریازیس ممکن است شامل داروهای بیولوژیک (که بخش خاصی از سیستم ایمنی را هدف قرار می دهد) برای مدیریت علائم باشد.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

روغن درخت چای برای استفاده از پسوریازیس بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند. برای دانستن جزئیات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

خطرات و اقدامات احتیاطی

روغن درخت چای رقیق نشده می تواند بسیار قوی باشد و باید با احتیاط استفاده شود. ابتدا آن را با پنبه روی قسمت کوچکی از پوست خود بمالید. اگر خارش یا سوزش وجود نداشت، می توانید آن را روی سایر مناطق آسیب دیده اعمال کنید.

طبق شواهد حکایتی، کسانی که به گیاهانی مانند میخک یا اکالیپتوس حساسیت دارند ممکن است به روغن درخت چای نیز حساسیت داشته باشند. این آلرژی ها می توانند خفیف یا جدی باشند و می توانند شامل بثورات، تحریک، تورم و احساس سوزش باشند. هرگز این روغن را به صورت خوراکی مصرف نکنید. مصرف خوراکی ممکن است باعث احتقان، سبکی سر، استفراغ، خواب آلودگی و اسهال شود. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به اختلال تاولی خودایمنی مانند IgA خطی و پسران قبل از بلوغ باید در مصرف اسانس درخت چای احتیاط کنند.

از داروهای طبیعی فوق برای درمان پسوریازیس استفاده کنید و در مواقع ضروری با پزشک خود مشورت کنید.

پسوریازیس چیست؟ انواع پسوریازیس، درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

پاسخ به سوالات متداول

آیا مصرف ویتامین D برای پسوریازیس مفید است؟

احتمالا. مطالعات متعددی اثربخشی مکمل خوراکی ویتامین D را به عنوان یک درمان کمکی برای پسوریازیس نشان داده اند.

آیا وازلین برای پسوریازیس خوب است؟

بله. ژله نفتی مانند وازلین به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و خارش و خشکی پوست را تسکین می دهد.

آیا پسوریازیس عمر شما را کوتاه می کند؟

خیر در حالی که پسوریازیس خود بر امید به زندگی شما تأثیر نمی گذارد، ممکن است شما را مستعد سایر اختلالات سلامتی کند.

آیا ماست برای پسوریازیس مفید است؟

احتمالا. تحقیقات نشان می دهد که باکتری های پروبیوتیک موجود در ماست ممکن است به مدیریت علائم پسوریازیس کمک کند.

آیا پسوریازیس قارچی است یا باکتریایی؟

هیچ کدام. پسوریازیس یک اختلال خود ایمنی است که مسری نیست.

سخن پایانی
  • خواص درمانی، ضد میکروبی و ضد التهابی روغن درخت چای آن را به یک درمان ساده و در عین حال موثر برای پسوریازیس تبدیل کرده است.
  • می توانید روغن درخت چای را پس از رقیق کردن آن با روغن گیاهی، روغن بادام یا روغن زیتون، مستقیماً روی پوست بمالید.
  • روغن درخت چای، زمانی که رقیق نشده استفاده شود، بسیار قوی است و باید با احتیاط مصرف شود. قبل از اعمال در هر نقطه از بدن، یک پچ تست روی ساعد خود انجام دهید.

منبع



Source link