خانه آیداهو ممنوعیت مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت را تصویب کرد


لایحه ای که مراقبت های بهداشتی تایید کننده جنسیت برای کودکان زیر سن قانونی را جرم انگاری می کند، با وجود هشدارهای مخالفان که می گفتند احتمالاً نرخ خودکشی در بین نوجوانان را افزایش می دهد، با اکثریت قاطع مجلس آیداهو تصویب شد.

این لایحه، که پزشکان را در صورت ارائه مسدودکننده های بلوغ، درمان هورمونی یا جراحی های تایید جنسیت برای جوانان ترنسجندر زیر 18 سال، در معرض اتهامات جنایی قرار می دهد، تنها یکی از چندین مورد هدف قرار دادن ساکنان LGBTQ+ آیداهو در سال جاری است. حامیان این لایحه اذعان کرده اند که در حال حاضر در آیداهو جراحی های تایید کننده جنسیت بر روی افراد زیر سن قانونی انجام نمی شود.

بروس اسکاگ، نماینده جمهوری خواه از Nampa، گفت که این قانون برای “حفاظت از کودکان” لازم است و مسدود کننده های بلوغ و درمان هورمونی می تواند آسیب دائمی ایجاد کند. اما هر سازمان بزرگ پزشکی، از جمله انجمن پزشکی آمریکا، آکادمی اطفال آمریکا و انجمن روانپزشکی آمریکا از مراقبت های تایید کننده جنسیت برای جوانان حمایت می کنند. بسیاری از آن سازمان‌ها همچنین بیانیه‌های سیاستی در مخالفت با تلاش‌های قانونی برای محدود کردن چنین مراقبت‌هایی صادر کرده‌اند.

قانونگذاران جمهوری خواه در بیش از دوجین ایالت در سال جاری برای ممنوعیت مراقبت های تأیید جنسیت فشار آورده اند و آنچه را که پزشکان و روانشناسان به طور گسترده مراقبت های پزشکی ضروری می دانند را هدف قرار داده اند.

این لایحه در آیداهو با رای تقریباً خط حزبی به تصویب رسید و تنها یک رای جمهوری خواه به آن رای منفی داد. متیو باندی، نماینده مونتین هوم، گفت که به آن رای منفی داد زیرا تضمین کافی برای دسترسی کودکان ترنسجندر و خانواده‌هایشان به مشاوره نداشت.

کریس ماتیاس، نماینده دموکرات، از بویز، گفت که جوانان تراجنسیتی در حال حاضر با نرخ های نگران کننده ای به خود آسیب می زنند و جان خود را می گیرند.

او گفت: «این لایحه قرار است بنزین را برای این مشکل پرتاب کند.

یکی از وابسته‌های منطقه‌ای برنامه‌ریزی‌شده والدین در بیانیه‌ای گفت که ممنوعیت مراقبت‌های تأیید جنسیت «یکی از شدیدترین حملات به مراقبت‌های بهداشتی تراجنسیتی است که در سراسر ایالات متحده دیده‌ایم».

ربکا گیبرون، مدیر عامل شرکت Planned Parenthood Great Northwest، هاوایی، ایندیانا، کنتاکی، گفت: “مراقبت تایید جنسیتی حساس به زمان و صرفه جویی در زندگی است.” “بیماران، خانواده ها و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی – هیچ کس دیگری – باید تصمیم بگیرند که چه مراقبتی به نفع جوانان تراجنسیتی است، مطابق با بهترین شیوه های پزشکی فعلی.”

لایحه ممنوعیت مراقبت های تایید کننده جنسیت توسط مرکز سیاست خانواده آیداهو، یک گروه لابی گری مذهبی که همچنین از قانون ضد سقط جنین حمایت کرده است، ارائه شد. بلین کنزاتی، رئیس این گروه، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که سازمان از اینکه اکثریت فوق العاده نمایندگان ایالت به این لایحه رای مثبت دادند، هیجان زده است.

کونزاتی گفت: «این کودکان به کمک واقعی نیاز دارند، نه اقدامات غیر ضروری پزشکی که منجر به آسیب های مادام العمر می شود.

این لایحه اکنون به سنا می رود، جایی که سال گذشته ممنوعیت مراقبتی مشابه با تایید جنسیت در آنجا از بین رفت. در آن زمان، جمهوری خواهان سنای آیداهو بیانیه ای صادر کردند و گفتند که به شدت مخالف عمل جراحی با تایید جنسیت برای کودکان هستند، اما می ترسند این لایحه بتواند بر مراقبت های پزشکی ضروری برای کودکان غیرتراجنسی تاثیر بگذارد، و آنها نمی خواهند در تصمیم گیری پزشکی والدین دخالت کنند. قدرت.

چندین لایحه دیگر ضد دگرباشان جنسی نیز هنوز راه خود را از طریق قوه مقننه طی می کنند. می توان دسترسی کودکان ترنسجندر به حمام مدرسه را محدود کرد و آنها را از استفاده از رختکن، تعویض وسایل یا حمام متناسب با جنسیتشان منع کرد. لایحه دیگری آموزش جنسی را در مدارس ابتدایی محدود می کند و مدارس را از بحث درباره جنسیت انسانی، هویت جنسیتی یا گرایش جنسی قبل از کلاس پنجم منع می کند. لایحه‌ای که دوشنبه چاپ می‌شود، می‌تواند مدارس را ملزم کند که در صورت ایجاد تغییر در “سلامت روانی، عاطفی یا جسمی” دانش‌آموز، والدین را مطلع کنند – شاید از جمله اگر دانش‌آموز فاش کند که همجنس‌گرا یا تراجنسیتی است.

والدین می‌توانند از کتابخانه‌ها و مدارس دولتی برای دریافت 10000 دلار شکایت کنند، اگر چیزی که «برای خردسالان مضر» تلقی شود تحت لایحه‌ای دیگر در اختیار فرزندشان قرار گیرد. تعریف «مضر برای خردسالان» شامل فهرستی طولانی و گرافیکی از رفتارها و همچنین هر چیزی است که ممکن است تأثیر «به‌طور قابل ملاحظه‌ای برانگیختن» امیال در افراد زیر 18 سال داشته باشد. این تعریف شامل مواردی است که جنبه علمی و هنری جدی دارند. ، ارزش سیاسی یا ادبی برای جوانان دارد، اما اجازه می دهد که این تصمیم بر اساس «استانداردهای غالب در جامعه بزرگسالان» انجام شود.

بسیاری از لوایح آینه زبانی است که در قانون به اصطلاح «نگو همجنسگرا» که سال گذشته در بیش از ده ایالت پیشنهاد شد، استفاده شد و به دنبال منع مدارس از استفاده از برنامه درسی، کتاب یا بحث هایی است که شامل هویت جنسی یا گرایش جنسی است. .

© 2023 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: خانه آیداهو ممنوعیت مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت را تصویب کرد (2023، 15 فوریه) بازیابی شده در 15 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-idaho-house-gender-affirming-medical.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.