روش های کرلی مو با استفاده از وسایل مختلف


در جواب سوال تعریف کرلی مو ؟ می توان گفت که موی کرلی یک مدل مو و یا یک روش حالت دادن و یکی از انواع موی فر است که حسابی ترند گردیده و از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به بیانی کرلی مو به حالت داده شدن مو به طوری که کاملا فر نگردد اطلق می یابد و واقعا هم در جذابیت و زیبایی موها و نیز چهره خانم ها تاثیر بسیار غیر قابل انکاری دارد. کرلی کردن مو به انواع شیوه ها قابل انجام است که در این مطلب روش های کرلی مو را آموزش می دهیم.

کرلی مو چیست؟ طریقه های مختلف انجام آن

روش های کرلی مو برای جذابیت بیشتر علاقه مندان به موهای حالت دار

با گذشت زمان به تدریج موی فر محبوب تر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته که از رایج ترین شیوه ها جهت حالت دادن به موها «کرلی مو» می باشد. در واقع به حالت دادن مو به گونه ای که به طور کامل فر نگردد، کرلی گویند. کرلی مو دارای انواع مختلفی از جمله کرلی درشت، کرلی ریز، کرلی مارپیچی و کرلی حلقه ای است که با استفاده از وسایل گوناگونی انجام می گردد و اغلب کرلی مو با بابلیس و اتو صورت می گیرد.

آموزش روش های کرلی مو

روش اول با استفاده از اتو

بر روی موهای خود قبل از هرکاری یک ژل سبک و نیز روغن بادام بمالید. سپس موها را کاملا خشک کنید چون در صورت وجود داشتن رطوبت در مو، موها خوب فر نمی گردند.

تقریبا دو – پنج سانتی متر از موها رشته ای وار گیره زده شود. بین دسته های مو آهسته اتو کشیده شود، دقت کنید اتو را در سمتی که می خواهید حلقه های فر به وجود بیاید باید بچرخانید. به همین ترتیب مرحله ها را انجام دهید تا بخش هایی از تمام موی شما فردار گردند. در نهایت بر روی موها اسپری برای باقی ماندن به زمان طولانی بزنید.

کرلی کردن موهای بلند و کوتاه

روش دوم : با استفاده از بابلیس

موها را خوب شانه زده و سپس به چهار دسته قسمت نمایید و هر دسته را گیره بزنید.

گیره یکی از دسته ها را باز نموده و شروع به بابلیس کشیدن نمایید. برای این منظور از سر مو تا نیمه موهای خود را جهت کرلی کردن گرد بابلیس بچرخانید، مقداری بابلیس را در این شکل نگه داشته و زمان دهید تا موهای شما خوب فرم بگیرد. در نهایت بابلیس را باز نموده و موهای کرلی شده را تافت زده و به آن دوام و درخشش ببخشید. همین مراحل را برای سایر دسته ها نیز تکرار کنید.

آموزش روش های کرلی مو

روش سوم : با استفاده از سشوار

اول از همه اینکه باید موهایتان نمدار و مرطوب داشته باشد، سپس بر روی این موها کمی از روغن موی سبک و یا ژلی سبک و یا موس فرم دهنده بمالید.

سپس با سشوار از سر مو لایه لایه موها را بلند کرده و سشوار را با درجه سرعت پایین و باد گرم نگه دارید، به گونه ای که پوست سر شما را نسوزاند. این عمل را به قدری تکرار نمایید که لایه های مو فرم فر طبیعی (کرلی) پیدا کنند. در نهایت هم برای دوام بیشتر از اسپری فیکس کننده فرم مو بر روی موها استفاده کنید.

روش های کرلی مو با وسایل و شیوه های متفاوت

روش چهارم  : با استفاده از برس گرد

در این روش که از برس گرد و نیز سشوار انجام می شود ابتدا باید موهای فرد را به ۲ بخش (تقسیم عرضی) تقسیم نموده و سپس لایه بالای موها را بسته و بخش های بالای گوش را نیز تقسیم نمایید. لایه ی بالایی آنها را با گیره ای بزرگ جمع نموده و از بخش بالای سر جدا نمایید.

حالا برسی گرد در بخش میانی موها بگذارید و با کمک برسی گرد بزرگ موها را در ابعاد بزرگتر فر نمایید.

قسمتی از مو را از لایه پایینی برداشته و انتهای آنها را گرد برس پیچانده و سشوار را بر روی برس بگذارید تا موهای وی حالت گرفته و فردار گردند. همزمان با حرکت دادن برس به طرف انتهای مو، سشوار نیز باید حرکت داده شود و سر برس را به طرف پایین نگه دارید تا موها دچار وزی نگردند.

 کرلی مو به چند روش ساده و دوست داشتنی

– در بالاتر روش های کرلی مو با استفاده از وسایل برقی و حرارت را آموزش دادیم در ادامه چند روش برای کرلی کردن مو بدون استفاده از حرارت و گرما را آموزش می دهیم:

روش پنجم: با استفاده از کش مو و مدل موی گوجه ای

موهایتان را مرطوب نمایید، (همچنین می توانید پس از استحمام آب اضافه موها را گرفته و موها را کمی خشک نمایید سپس شروع به کرلی کردن مو کنید. )

پس از اینکه موهای خود را نمدار و مرطوب نمودید، با استفاده از شانه ای چوبی موهای خود را آرام شانه زده و گره های آن را باز نمایید. سپس آنها را به طرف پشت سر کشیده و به صورت دم اسبی ببندید. بعد با استفاده از کش موها را پیچانده و در قسمت بالای سر محکم ببندید. (مدل موی گوجه ای)

یا اینکه جورابی را باز نموده و تا نوک دم اسبی کشیده و بعد جوراب را همراه موهای خود به طرف بالا پیچانده و به کمک سنجاق محکم نمایید.

در مرحله آخر هم موهایتان را که محکم بسته اید را تقریبا هشت ساعت بگذارید بماند تا موهایتان کرلی گردد.

روش ششم: با استفاده از بافت مو

از دیگر روش های کرلی مو که هم نتیجه خوبی دارد و هم برای موها همراه با آسیب نیست و به سادگی هم می توانید در خانه انجام دهید، کرلی کردن مو با بافت مو می باشد. پس از خارج شدن از حمام و یا مرطوب کردن موها، آنها را با مدل بافت مو درشت و یا بافت مو ریز بافته و پس از گذشت ۲ ساعت موهای خود را باز نموده و از نتیجه کار که بسیار زیباست لذت ببرید.

 کرلی مو به چند روش ساده و متفاوت

روش هفتم :با استفاده از بیگودی

و اما بیگودی ها که در دوران قدیم بسیاری از خانم های خوش سلیقه و باکلاس آن زمان برای فر کردن موهای خود به کار می بردند را می توانید حتی امروزه برای کرلی کردن مو به کار ببرید. کار سختی نیست و هزینه ای هم ندارد.

بیگودی ها را می توانید از فروشگاههای آرایشی تهیه کنید. ابتدا موها را مرطوب نموده و بر روی آنها مقداری شاین و یا ژل بمالید و سپس با استفاده از بیگودی های لوله ای که نسبتا به آن دوران جدیدتر هستند، بپیچید.

انواع روش جالب برای کرلی مو

در این مطلب روش های کرلی مو را به شما آموزش دادیم، امیدواریم از مطالعه نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید موهایی زیبا و جذاب را برای خود و اعضای خانواده و … ایجاد نمایید.

منبع :



Source link