فواید نمک سیاه نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه


نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

آیورودا مدتهاست که فواید نمک سیاه برای سلامتی را تشخیص داده است. دارای بوی تند و رنگ صورتی روشن است. غذاهای هندی به دلیل خواص درمانی آن معمولاً دارای نمک سیاه هستند. این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی است و برای افرادی که فشار خون بالا دارند و از رژیم غذایی کم نمک پیروی می کنند، انتخاب خوبی است. این نمک فواید زیادی برای سلامتی دارد. با این حال، این ادعا از نظر علمی تایید نمی شود زیرا هیچ مطالعه ای در مورد آن انجام نشده است.

نمک سیاه نوعی نمک سنگی هیمالیا به رنگ صورتی روشن با رایحه ای متمایز است. سرشار از مواد معدنی است و اعتقاد بر این است که از نمک معمولی مفیدتر است. نمک سیاه با کاهش یبوست و نفخ و کمک به کاهش وزن برای سلامتی مفید است. همچنین ممکن است به تسکین سوزش سر دل، اسپاسم و گرفتگی عضلات کمک کند. علاوه بر این، شواهد حکایتی نشان می دهد که این ماده به عنوان یک پاک کننده خوب پوست عمل می کند و ممکن است به کاهش ریزش مو و شوره سر کمک کند. با این حال، مصرف بیش از حد نمک سیاه ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. بنابراین، احتیاط کنید.

کاربردهای رایج نمک سیاه چیست؟

گفته می شود که نمک سیاه می تواند وزن بدن را کاهش دهد، یبوست و نفخ را کاهش دهد، هضم غذا را بهبود بخشد، درد عضلانی را کاهش دهد و سوزش سر دل را تسکین دهد. این مقاله تمام مزایای نمک سیاه، تفاوت آن با نمک معمولی، نحوه استفاده از آن برای حداکثر فواید و عوارض جانبی احتمالی آن را مورد بحث قرار می دهد.

نمک سیاه چیست؟
سنگ نمک آتشفشانی صورتی تیره که از منطقه هیمالیا سرچشمه می گیرد.

فواید آن چیست؟
ممکن است به کاهش وزن، درمان مشکلات گوارشی، بهبود عملکرد عضلات، کاهش ادم و تسکین سوزش سر دل کمک کند.

چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟
قابل استفاده همه

چند وقت؟
می توان از آن در مقادیر متوسط ​​به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه استفاده کرد.

احتیاط
مصرف بیش از حد می تواند باعث نگرانی های جدی در زنان باردار و بیماران مبتلا به فشار خون شود.

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

نمک سیاه چیست؟

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی
نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

نمک سیاه سنگ نمکی است که از معادن نمک واقع در هیمالیا به دست می آید. این نمک بوی تند دارد و وقتی به صورت پودر ریز در بیاید رنگ صورتی روشن به خود می گیرد. حاوی یک جزء گوگرد منحصر به فرد است که اغلب با زرده تخم مرغ آب پز مقایسه می شود و فوق العاده سالم است.

به گفته آیورودا، نمک سیاه به عنوان نمک خنک کننده و مفیدترین نوع نمک در نظر گرفته می شود.

ترکیب شیمیایی نمک سیاه شامل کلرید سدیم، سولفات سدیم، بی سولفات سدیم، بی سولفیت سدیم، سولفید سدیم، سولفید آهن و سولفید هیدروژن است.

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

انواع نمک سیاه

سه نوع نمک سیاه وجود دارد: نمک آیینی سیاه، نمک گدازه سیاه و نمک سیاه هیمالیا.

۱٫ نمک تشریفاتی سیاه

نمک تشریفاتی سیاه (همچنین به عنوان نمک جادوگر نیز شناخته می شود) ترکیبی از خاکستر، نمک دریا، زغال چوب و گاهی اوقات رنگ سیاه است. این نمک برای خوردن توصیه نمی شود.

برخی از افراد این نمک را زیر تخت خود نگه می دارند یا آن را در اطراف حیاط خانه خود می پاشند زیرا معتقدند که می تواند آنها را در برابر ارواح محافظت کند.

۲٫ نمک گدازه سیاه

نمک گدازه سیاه (همچنین به عنوان نمک سیاه هاوایی شناخته می شود) از هاوایی می آید و طعمی خاکی دارد.

به عنوان نمک تکمیلی استفاده می شود و در پایان پخت روی غذا می پاشند.

نمک گدازه سیاه طعم دودی ملایمی را به غذاها اضافه می کند.

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

۳٫ نمک سیاه هیمالیا

نمک سیاه هیمالیا (همچنین به عنوان نمک سیاه هندی شناخته می شود) طعم معطری دارد و معمولاً در آشپزی استفاده می شود.

همچنین نمک سیاه هند بوی تند گوگردی دارد و به دلیل خواص دارویی آن به طور گسترده ای شناخته شده است.

این نمک طعم دودی بسیار خوبی به غذاها می دهد.

رنگ واقعی نمک سیاه ممکن است از قهوه ای مایل به صورتی تا بنفش متفاوت باشد. بنابراین، اگر نمک شما سیاه به نظر نمی رسد، نگران نباشید.
از آنجایی که سه نوع مختلف نمک سیاه وجود دارد، حتما این سوال برای شما پیش می آید که…

آیا نمک سیاه بهتر از نمک سفید است؟

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی
نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

نمک سیاه از نظر طعم و نحوه پردازش آن با نمک سفید متفاوت است. برخلاف نمک یددار معمولی، ادعا می شود که سطح سدیم خون را افزایش نمی دهد. با این حال، قبل از تغییر کامل به نمک سیاه باید از سطح ید خود آگاه باشید تا از کمبود احتمالی جلوگیری کنید.

نمک سیاه دارای رایحه گوگردی منحصر به فرد و طعمی عمیق دودی است. نمک خوراکی مزه شوری دارد.

تمام غذاهای فرآوری شده حاوی نمک سفید هستند. نمک سفره حاوی مواد افزودنی مانند سیلیکات آلومینیوم و یدات پتاسیم است. یدات پتاسیم به ویژه برای سلامتی مضر است زیرا می تواند از طریق اکسیداسیون لیپید باعث آسیب بافتی شود. در مقایسه با نمک خوراکی، نمک سیاه حاوی مواد افزودنی کمتری است.

اکنون که می دانید نمک سفید و نمک سیاه چقدر متفاوت از یکدیگر هستند، بیایید بررسی کنیم که نمک سیاه چگونه برای سلامتی مفید است.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از نمک دریا برای رشد مو

فواید خوردن نمک سیاه برای سلامتی چیست؟

۱٫ ممکن است به کاهش وزن کمک کند

گفته می شود که نمک سیاه با حل و تجزیه آنزیم ها و لیپیدها به کاهش وزن کمک می کند تا از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری کند. به همین دلیل است که بخشی ضروری از محصولات کاهش وزن آیورودا مانند Lavana Tailam است.

مصرف زیاد سدیم با افزایش اشتها همراه است که در نتیجه انرژی دریافتی را افزایش می دهد و منجر به افزایش وزن می شود. در مقابل، اعتقاد بر این است که نمک سیاه حاوی مقادیر کمتری سدیم است و به مدیریت وزن بدن کمک می کند. با این حال، تحقیقات محدودی برای حمایت از این نکته در دسترس است.

۲٫ ممکن است یبوست و نفخ را درمان کند

نمک سیاه بخشی جدایی ناپذیر از چندین چرنا آیورودا و قرص های گوارشی خانگی است. این به این دلیل است که اعتقاد بر این است که یبوست، تحریک معده و بسیاری از بیماری های معده دیگر را درمان می کند.

همچنین ادعا می شود که نمک سیاه هضم را بهبود می بخشد و رفلاکس اسید را کاهش می دهد، به عنوان یک ملین عمل می کند و گاز و نفخ را تسکین می دهد. با این حال، تحقیقات علمی برای حمایت از این ادعاها مورد نیاز است.

۳٫ ممکن است اسپاسم و گرفتگی عضلات را تسکین دهد

نمک سیاه ممکن است به کاهش گرفتگی عضلات دردناک کمک کند. پتاسیم، یک ماده معدنی موجود در نمک سیاه، برای عملکرد مناسب عضلات ضروری است. بنابراین، جایگزینی نمک معمولی با نمک سیاه ممکن است به جلوگیری از درد و گرفتگی عضلات کمک کند، اگرچه تحقیقات کافی برای اثبات همین موضوع در دسترس نیست.

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

۴٫ ممکن است احتباس آب را کاهش دهد

احتباس آب به دلیل تجمع مایعات در بافت ها یا حفره های بدن شما ایجاد می شود. یکی از علل احتباس آب، مصرف بیش از حد سدیم است. در مقایسه با نمک سفید، نمک سیاه محتوای سدیم کمتری دارد که آن را به یک درمان بالقوه برای احتباس آب تبدیل می کند. با این حال، برای درک مکانیسم دقیق مسئول این مزیت، تحقیقات لازم است.

۵٫ ممکن است سوزش سر دل را درمان کند

سوزش سر دل به دلیل تجمع اسید اضافی در معده شما ایجاد می شود. گفته می شود ماهیت قلیایی نمک سیاه باعث متعادل شدن تولید اسید در معده و درمان سوزش سر دل می شود. همچنین اعتقاد بر این است که این نمک سرشار از مواد معدنی است و استفاده از آن برای درمان اسیدیته بسیار مناسب است. با این حال، تحقیقات کمی برای حمایت از این ادعا وجود دارد.

۶٫ به عنوان یک پاک کننده عالی عمل می کند

افزودن مقدار کمی نمک سیاه به پاک کننده یا اسکراب ممکن است به ایجاد درخشندگی به پوست شما کمک کند. این به این دلیل است که بافت دانه‌ای نمک می‌تواند به باز کردن منافذ و کاهش چربی و تیرگی صورت شما کمک کند. برای بهترین نتیجه، این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. با این حال، مواظب باشید که خیلی محکم اسکراب نکنید، زیرا ممکن است پوست حساس را تحریک کند.

۷٫ ممکن است ریزش مو را متوقف کند و شوره سر را کاهش دهد

شواهد حکایتی نشان می دهد که نمک سیاه ممکن است رشد طبیعی موهای شما را تقویت کرده و شوره سر را کاهش دهد. ادعا می شود که مواد معدنی موجود در آن موهای شما را تقویت می کند و موهای شما را درمان می کند، اگرچه تحقیقات محدودی برای اثبات همین موضوع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه با نمک شوره سر را درمان کنیم؟

ادعا می شود که نمک سیاه به سم زدایی طبیعی کمک می کند، بخش بعدی را بررسی کنید تا در مورد این مزیت بالقوه بیشتر بدانید.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

چگونه از نمک سیاه برای سم زدایی استفاده کنیم؟

برخی شواهد حکایتی نشان می دهد که نمک سیاه ممکن است به عنوان سم زدایی طبیعی عمل کند و تمام سموم را از بدن دفع کند. اگرچه هیچ داده علمی وجود ندارد که این را ثابت کند، اما اگر تمایل به سم زدایی دارید، می توانید راه حل زیر را امتحان کنید.

یک قاشق غذاخوری نمک سیاه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. اول صبح آن را با معده خالی بنوشید.

با این حال، برای جلوگیری از اضافه بار سدیم، باید از نوشیدن آب نمک برای افراد مبتلا به فشار خون بالا اجتناب شود. همچنین در صورت احساس هر گونه احساس تهوع یا استفراغ توصیه نمی شود.

چند راه مختلف وجود دارد که از نمک سیاه برای بهبود پوست استفاده می شود. آنها را در بخش بعدی بررسی کنید!

نحوه استفاده از نمک سیاه برای پوست

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی
نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

۱٫ محلول پاک کننده با استفاده از نمک سیاه برای پوست سالم

این محلول به عنوان یک سم زدایی طبیعی عمل می کند تا تمام سموم را دفع کند و روده ها و کلیه های شما را پاکسازی کند. گفته می شود که این به نوبه خود باعث می شود پوست شما سالم تر به نظر برسد.

آنچه شما نیاز دارید

  • ۱ فنجان نمک سیاه
  • قاشق چوبی/سرامیکی (به دلیل واکنش نمک سیاه با فلز)
  • ۱ شیشه شیشه ای
  • ۲ فنجان آب مقطر

چه باید کرد

  1. نمک را در شیشه بریزید و آن را با آب مقطر پر کنید.
  2. بگذارید محلول یک شب بماند. صبح چک کنید تا مطمئن شوید که تمام نمک در آب حل شده است. در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.
  3. یک قاشق چایخوری از این محلول را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و هر روز صبح با معده خالی بنوشید.

باز هم این کار برای افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی شود.

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

۲٫ اسکراب نمک سیاه برای پوست

دانه های نمک سیاه به عنوان یک لایه بردار فیزیکی عمل می کند تا کثیفی و سلول های مرده پوست انباشته شده در منافذ شما را از بین ببرد. این باعث می شود پوست شما روشن تر و سالم تر به نظر برسد.

آنچه شما نیاز دارید

  • ۴ فنجان نمک سیاه تصفیه نشده
  • ۱ فنجان جوش شیرین یا نمک اپسوم
  • ۱ فنجان روغن پایه (زیتون/نارگیل/جوجوبا)
  • ۱۰-۱۲ قطره از هر اسانس دلخواه شما

چه باید کرد

  1. تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. مقدار نمک اپسوم/نمک پخت را با توجه به نوع پوست خود تنظیم کنید. اگر پوست حساسی دارید مقدار آن را کاهش دهید زیرا یک ماده کمی خشن است.
  3. برای شستشو از پاهای خود شروع کنید.
  4. اسکراب را با حرکات دایره ای به تمام بدن خود بمالید. از این اسکراب برای اندام تناسلی، نوک سینه ها و سایر نواحی حساس استفاده نکنید.
  5. آن را با آب گرم بشویید و خود را با حوله خشک کنید. پس از اتمام کار اسکراب از استفاده از صابون خودداری کنید.

افرادی که پوست حساس، جوش های آکنه فعال یا هر نوع ضایعات پوستی دارند باید از اسکراب نمک سیاه خودداری کنند.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

به غیر از پوست و سلامتی، از نمک سیاه در آشپزی نیز برای تهیه غذاهای لذیذ استفاده می شود. یک دستور غذای خوشمزه را در زیر ببینید!

چگونه از نمک سیاه در آشپزی استفاده کنیم؟

نمک سیاه معمولاً به عنوان طعم دهنده در آشپزی استفاده می شود. برای بهره مندی از حداکثر فواید نمک سیاه، آن را به نسبت مساوی با نمک خوراکی مخلوط کرده و در غذاهای خود استفاده کنید. همچنین می توان از آن برای نگهداری مواد غذایی استفاده کرد.

دستور غذا با استفاده از نمک سیاه

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

آرد نخودچی اسکرامبل

مواد لازم

  • نمک سیاه: ۱/۸ قاشق چایخوری
  • آرد نخودچی: ۱/۲ پیمانه
  • آب: ۱/۲ فنجان
  • پودر زردچوبه: ¼ قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چایخوری
  • کنجاله بذر کتان: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر پاپریکا: ¼ قاشق چایخوری
  • مخمر مغذی: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک سفید معمولی: ¼ قاشق چایخوری
  • پیاز، خرد شده: ¼ فنجان
  • روغن نباتی: ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل سبز: یک نصف
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۱ حبه
  • مارچوبه / فلفل دلمه ای / کدو سبز / سایر سبزیجات دلخواه: هر کدام ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه یا گشنیز: برای تزئین

روش:

  1. همه مواد (به استثنای سبزیجات) را با هم مخلوط کنید و مخلوط را کنار بگذارید.
  2. نصف قاشق چایخوری روغن را در تابه ای روی شعله متوسط ​​گرم کنید.
  3. سیر و پیاز را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا شفاف شود.
  4. فلفل قرمز و سبزیجات را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر تفت دهید.
  5. گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.
  6. خمیر نخود را روی آن بریزید و چند دقیقه بپزید تا لبه های آن شروع به سفت شدن کند.
  7. نصف قاشق غذاخوری روغن را روی لبه ها بریزید.
  8. همه را هم بزنید و ۲ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید.
  9. اجازه دهید مخلوط به مدت ۱ تا ۲ دقیقه خنک شود و سپس آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.
  10. مقداری فلفل سیاه را روی نخود فرنگی بپاشید و با نمک و گشنیز تزئین کنید.

این دستور العمل آسان با چاشنی نمک سیاه به آن اشاره متفاوتی برای طعم می دهد. دستور غذا به قدری شگفت انگیز است که می توانید در هر زمانی از روز، برای صبحانه، ناهار یا شام استفاده کنید.

عوارض جانبی نمک سیاه چیست؟

نمک سیاه معمولاً وقتی در مقادیر رژیمی مصرف شود بی خطر است. با این حال، مصرف بیش از حد این نمک ممکن است منجر به برخی عوارض جانبی شود. همچنین به دلیل داشتن سولفات بالا ممکن است در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند. همچنین ممکن است منجر به فشار خون بالا در زنان باردار شود. با این حال، تحقیقات محدودی در مورد این اثرات نامطلوب نمک سیاه در دسترس است. بنابراین، مصرف نمک سیاه را محدود کنید و در صورت بروز عوارض پس از مصرف با پزشک مشورت کنید.

مصرف نمک سیاه را به ۶ گرم در روز محدود کنید. با این حال، اگر فشار خون بالا دارید، بیش از ۳٫۷۵ گرم در روز مصرف نکنید.

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

نمک سیاه ممکن است به کاهش وزن و بهبود سلامت گوارش کمک کند. اما آیا بهتر از نمک صورتی است؟

نمک سیاه در مقابل نمک صورتی

نمک های سیاه و صورتی دو نوع نمک هیمالیا هستند. همچنین نمک سیاه رنگ خاکستری مایل به صورتی و بوی تند گوگرد دارد. این یک چاشنی خوش طعم است که در غذاهای گیاهی و گیاهی آسیای جنوبی برای ایجاد طعم “تخم مرغی” استفاده می شود. سرشار از مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، آهن و منیزیم است.

از سوی دیگر، نمک صورتی به دلیل وجود مواد معدنی کمیاب مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم، رنگ صورتی یا قرمز دارد. در کاربردهای مختلف آشپزی استفاده می شود و حاوی سدیم بیشتری نسبت به نمک سیاه است.

هر دو نمک طعم های متفاوتی را ارائه می دهند و بسته به ذائقه شخصی و ترجیحات غذایی می توانند در رژیم غذایی فرد گنجانده شوند.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی

رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

نمک سیاه چیست؟ انواع نمک سیاه، فواید و عوارض نمک سیاه برای سلامتی

پاسخ به سوالات متداول

ترکیب شیمیایی نمک سیاه چیست؟

نمک سیاه عمدتاً از کلرید سدیم، سولفات سدیم، منیزیم، سولفات آهن، گریژیت و اکسید آهن تشکیل شده است. محتوای سدیم در این نمک کمتر از نمک خوراکی یا نمک دریا است (۳۶ درصد در مقایسه با ۳۹ درصد نمک خوراکی). از سوی دیگر، مقادیر بیشتری از پتاسیم، کلسیم و منیزیم نسبت به نمک خوراکی دارد.

چه چیزی را ترجیح دهیم – نمک سیاه یا نمک سفره؟

پاسخ به این سوال بسته به شرایط متفاوت است. نمک سفره حاوی مقدار قابل توجهی ید است که در نمک سیاه نسبتاً وجود ندارد. پس اگر از مشکلات تیروئیدی رنج می برید و به ید نیاز دارید، بهتر است سراغ نمک خوراکی بروید.

نام دیگر نمک سیاه چیست؟

نمک سیاه به نمک سیاه هیمالیا نیز معروف است زیرا بومی معادن نمک هیمالیا در هند است.

آیا نمک سیاه برای کلیه مفید است؟

شواهد حکایتی نشان می دهد که مصرف نمک سیاه ممکن است باعث ایجاد سنگ کلیه شود. اگر بیماری کلیوی دارید، بهتر است قبل از گنجاندن آن در وعده غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

با این حال، نمک سیاه سرشار از مواد معدنی ضروری است که فواید زیادی برای سلامتی دارند و خطرات نسبتاً کمتری دارند.

سخن پایانی
  • نمک سیاه ممکن است به کاهش وزن و درمان یبوست کمک کند.
  • نمک سیاه را با آب گرم مخلوط کرده و هر روز صبح با معده خالی بنوشید.
  • نمک سیاه همچنین می تواند برای از بین بردن کثیفی و سلول های مرده از روی پوست شما استفاده شود.
  • مصرف بیش از حد نمک سیاه ممکن است منجر به فشار خون بالا در زنان باردار شود.

منبع



Source link