مطالعه نشان می دهد که ما هنگام صحبت با نوزادان و توله سگ ها بیشتر بیان می کنیم


بچه و توله سگ

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

نوزادان و توله سگ ها حداقل دو چیز مشترک دارند: جدای از نوزادی بودن، حالت عاطفی مثبتی را در مادران انسان ایجاد می کنند و باعث می شود وقتی صحبت می کنند بهتر بیان کنند.

این یافته نتیجه تحقیقات یک تیم بین المللی است که شامل الخاندرینا کریستیا، محقق CNRS در آزمایشگاه علوم شناختی و روان زبانی (LSCP) (CNRS/EHESS/ENS-PSL) است.

دانشمندان رفتار صوتی ده مادر را مطالعه کردند تا بهتر بفهمند چرا مادران هنگام صحبت با نوزادان بیشتر بیان می کنند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا حدود ده دقیقه با یک توله سگ، با کودک 6 ماهه خود و یک بزرگسال صحبت کنند.

محققان هر مصوت را از ضبط‌شده استخراج کردند، ویژگی‌های آکوستیک آن‌ها را مطالعه کردند و احساسات ابراز شده را بر اساس بزرگسالانی که از متن تلفظ هر واکه بی‌اطلاع بودند، اندازه‌گیری کردند. به‌طور شگفت‌انگیزی، تیم دریافت که مادران هنگام صحبت با نوزادان یا توله‌هایشان، بهتر بیان می‌کنند و احساسات مثبت بیشتری ابراز می‌کنند.

در هر دو موقعیت، مادران طیف وسیعی از احساسات مثبت را نشان دادند که با تغییرات در صداهای آنها مرتبط بود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که بیان بیش از حد منجر به تلفظ واضح تر کلمات می شود و پردازش گفتار را برای نوزادان آسان تر می کند.

منتشر شده در مجله زبان کودک در اول جولای، این یافته ها نشان می دهد که مطالعات آینده در مورد گفتار مادر باید وضعیت عاطفی افراد را در نظر بگیرد.

اطلاعات بیشتر:
چرا هنگام صحبت با نوزادان و توله سگ ها بیشتر بیان می کنیم؟ مجله زبان کودک (2023).

نقل قول: مطالعه نشان می دهد که ما هنگام صحبت با نوزادان و توله سگ ها بیشتر بیان می کنیم (2023، 30 ژوئن) در 1 ژوئیه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-06-articulate-babies-puppies.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.