معرفی انواع روش های تولید برق از منابع تجدید پذیر و تجدید ناپذیر


برق یکی از بزرگترین و مهم ترین اختراعات بشر برای زندگی بوده است و اختراع برق زندگی را برای تمامی انسان ها آسان تر کرده است این موضوع تا به حدی جدی است که حتی فکر کردن به یک ساعت زندگی بدون برق برای همه طاقت فرسا خواهد بود. در ادامه شما را با روش های تولید برق آشنا خواهیم کرد.

   روش های تولید برق

تمامی روش های تولید برق

تولید برق به فرآیند تولید توان الکتریکی از منابع انرژی اولیه می باشد و این فرآیند بسیار مهم بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.در این فرایند از منابع انرژی استفاده می شود و مولد های الکتریکی با انرژی آب و زغال سنگ کار می کنند. در دنیای امروزی استفاده از برق به شدت رو به افزایش می باشد و بخش عمده این انرژی به وسیله سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، انرژی هسته ای، گاز طبیعی، هیدروالکتریک و نفت تولید می شود.

البته که امروزه با پیشرفت علم و فناوری علاوه بر موارد گفته شده از منابع تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، جزر و مد، انرژی باد و زمین گرمایی نیز برای تولید برق استفاده می شود. در ادامه تمامی آنچه که باید در مورد روش های تولید برق بدانید را برایتان بیان خواهیم کرد.

نحوه تولید برق

برای تولید برق یک نیروگاه برق لازم است تا به وسیله آن انرژی به انرژی تبدیل شده و برق ایجاد شود. از جمله مهمترین انرژی های مولد در این نیروگاه انرژی شیمیایی، هسته ای و پتانسیل گرانشی می باشد.

برق آبی

یکی از منابع مهم در تولید برق انرژی هیدروالکتریک ای یا انرژی آب می باشد انرژی الکتریکی از دو روش سدها و رودخانه ها تامین می شود و سد هایی که روی رودخانه ها بسته می شوند در تولید برق بسیار موثرند. در واقع انرژی مکانیکی حاصل از حرکت آب باعث می شود تا توربین ها چرخیده و با چرخش توربین ها برق تولید می شود.

استفاده از زغال سنگ

زغال سنگ نیز یکی از سوخت های فسیلی و تجدید ناپذیر می باشد که در بسیاری از موارد در تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد در واقع زغال سنگ در یک کوره متصل به دیگ بخار قرار خواهند داد و بعد از اینکه به آن گرما می دهند آب درون آن به جوش می آید و منجر به چرخش توربین ها شده و برق تولید می شود.

برق با انرژی آبی تولید می شود

زمین گرمایی

یکی دیگر از انرژی های مورد استفاده در تولید برق از انرژی زمین گرمایی می باشد در واقع چشمه های آبگرم و آبفشان ها و سفره های آب زیرزمینی بهترین منابع هستند که می توانید از آن ها برای تولید برق و چرخاندن توربین ها استفاده کنید.

بیومس

توده حیوانات پوسیده یا تراشه های درختان همچنین فضولات حیوانات زباله های ارگانیک نیز یکی از روش هایی می باشد که امروزه برای تولید برق از آن استفاده می شود در واقع با سوزاندن بیرون از انرژی گرمایی تولید برق فراهم خواهد شد که می‌توان گفت این انرژی یکی از منابع تجدید پذیر می باشد و استفاده از آن برای اینکه انرژی الکتریکی تولید شود روز به روز در حال گسترش است.

آسیاب بادی

توربین های آسیاب های بادی انرژی جنبشی باد را تبدیل به انرژی الکتریکی و برق می کند و این مورد یکی از بهترین روش های تولید برق می باشد که در آن انرژی جنبشی باد به انرژی الکتریکی تبدیل خواهد شد.

روش های تولید برق

جزر و مد دریا

از دیگر روش هایی که می توانید با استفاده از ان برق تولید کنید جزر و مد دریا ها می باشد. در واقع در این پدیده نیروی کشنده اید وجود دارد که می تواند منجر به چرخیدن توربین ها شده و در نهایت برق تولید خواهد شد. استفاده از این نیرو روز به روز در حال گسترش می باشد.

شکافت هسته ای

برای تولید برق می توان از شکافت های هسته ای نیز کمک گرفت. در این روش با استاده از شکستن هسته یک تم و رخداد شکافت هسته ای گرمای بسیار زیادی تولید خواهد شد و این گرما با استفاده از سرد کننده ها جذب شده و با عبور از دیواره های لوله ای آب را به جوش خواهد آورد. بخار هایی که در این روش ایجاد می شود می تواند برای تولید انرژیاندازه باشد.

صفحات خورشیدی

در واقع یک سری از صفحات هستند که می توانند فوتون های خورشید را که طی یک ساعت به زمین می رسند را تبدیل به برق کرده و برق مورد نیاز برای یک سال همه افراد زمین را تامین نمایند. با این حال هنوز بشر در حال آموزش می باشد تا بتواند از این انرژی تجدید پذیر استفاده کرده و در نهایت بتواند با استفاده از این انرژی برق را برای همه تامین کرده تا سوخت های فسیلی بهینه تر مورد استفاده قرار بگیرند.

نحوه تولید برق

امروزه همانطور که می دانید سوخت های فسیلی رو به اتمام می باشد با این حال بهتر است از روش های دیگری برای تولید برق استفاده شود و این روش ها که امروزه توسط دانشمندان مطرح و اجرا می شود شامل تامین زباله از برق، دوچرخه، سرعت گیر های خیابان و میکروب های دریایی می باشد. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در این زمینه مانند علت رعد و برق و علت صاعقه  را نیز مشاهده کرده و آگاهی خود را افزایش دهید

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link