پس از حمله حماس، PTSD، افسردگی و اضطراب در اسرائیل تقریباً دو برابر شده است


اسرائيل

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

مطالعه‌ای که توسط محققان مرکز آکادمیک Ruppin در اسرائیل و دانشگاه کلمبیا انجام شد، تأثیر گسترده‌ای بر سلامت روان اسرائیلی‌ها، اعم از یهودی و عرب، با افزایش شدید اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، افسردگی و اضطراب پس از آن را نشان می‌دهد. حمله حماس در ماه اکتبر

این مطالعه، منتشر شده در پزشکی بالینی Lancet در 5 ژانویه 2023، شیوع احتمالی PTSD، افسردگی و اضطراب در هفته‌های پس از حملات مشاهده شد (به ترتیب 29٪ برای PTSD، 42٪ – 44٪ برای افسردگی و GAD)، تقریباً دو برابر شیوع ثبت شده در دو ماه قبل. حمله.

یوسی لوی بلز، پروفسور دکترا، گفت: «شیوع PTSD، افسردگی و اضطراب به طور قابل توجهی بیشتر از موارد گزارش شده در مطالعات قبلی با تمرکز بر رویدادهای تروریستی، مانند حملات 11 سپتامبر و سایر حملات است. روانشناسی بالینی و ریاست مرکز مطالعات خودکشی و درد روانی لیور تسفاتی در مرکز آکادمیک روپین در اسرائیل که این مطالعه را رهبری کرد.

تشدید درگیری طولانی مدت اسرائیل و فلسطین در 7 اکتبر با حملات حماس به غیرنظامیان در جنوب اسرائیل آغاز شد که به گفته مقامات اسرائیلی بیش از 1200 نفر را کشت و 240 نفر را به عنوان گروگان گرفت. این حمله تروریستی با جنگ همه جانبه بین گروه شبه نظامی فلسطینی و نیروهای اسرائیلی همراه شد که به دنبال بیش از یک دهه آرامش نسبی در سراسر مرز غزه و اسرائیل بود.

به گفته محققان، مطالعه همگروهی سراسری، با استفاده از طرح مطالعه آینده نگر برای ارزیابی تأثیر حمله، محدودیت‌های تحقیقات قبلی را برطرف کرد. محققان طیف وسیعی از معیارهای پیامد احتمالی از جمله PTSD، افسردگی، و اختلال اضطراب فراگیر (GAD) را به کار گرفتند و گروهی از شهروندان اسرائیلی اعم از یهودی و عرب را دو بار، 6-7 هفته قبل از حمله و 5-6 هفته پس از حمله ارزیابی کردند. حملات

از آغاز درگیری ها، 240000 غیرنظامی اسرائیلی خانه های خود را تخلیه کرده اند و 129 اسرائیلی هنوز گروگان هستند. جنگ زمینی در غزه نیز تلفات سنگینی بر فلسطینیان وارد کرده است. وزارت بهداشت در نوار غزه تحت حاکمیت حماس اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون بیش از 20 هزار نفر در خاک فلسطین کشته شده اند.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که رویدادهای آسیب‌زا مانند جنگ و درگیری‌های مسلحانه می‌توانند باعث افزایش هشداردهنده استرس و افسردگی پس از سانحه شوند. علائم PTSD شایع ترین اثر سلامتی حملات 11 سپتامبر بود. تا 20 درصد از بزرگسالانی که مستقیماً در معرض فاجعه قرار گرفتند یا در حمله مجروح شدند، علائم PTSD را پنج تا شش سال پس از حمله داشتند. 10 سال پس از حملات، 15 درصد از 70000 ثبت نام کننده در ثبت نام سلامت مرکز تجارت جهانی افسردگی و 10 درصد افسردگی و PTSD را گزارش کردند.

یکی از نویسندگان این مطالعه، یووال نریا، دکترا، استاد روانشناسی پزشکی بالینی (در روانپزشکی و اپیدمیولوژی) در مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا و مدیر برنامه تحقیقات و درمان PTSD در موسسه روانپزشکی ایالت نیویورک (NYSPI)، گفت. یافته‌ها بر اهمیت حیاتی انجام یک ارزیابی فوری از افرادی که در معرض ترومای شدید قرار گرفته‌اند، با در نظر گرفتن مشکلات روان‌شناختی قبل از حمله و «تشخیص‌های» روان‌پزشکی پس از چنین ترومایی در مقیاس بزرگ تأکید می‌کند.

دکتر نریا افزود: “علاوه بر این، رهبران کشورها و سیاست گذاران باید اقداماتی را برای تخصیص همه منابع برای تسهیل درمان مبتنی بر شواهد با غیرنظامیان آسیب دیده در نظر بگیرند.” مداخلات زودهنگام تا میان‌مدت باید در دسترس شهروندان به‌عنوان یک کل باشد، با هدف ارتقای کارآمدی خود و جامعه، پیوند و امید بلافاصله پس از حملات و در طول یک رویارویی نظامی عظیم برای اسرائیلی‌ها و جمعیت‌های عرب.»

اطلاعات بیشتر:
یوسی لوی بلز و همکاران، PTSD، افسردگی و اضطراب پس از حمله 7 اکتبر 2023 در اسرائیل: یک مطالعه آینده نگر سراسری، پزشکی الکترونیکی (2024). DOI: 10.1016/j.eclinm.2023.102418

ارائه شده توسط مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا

نقل قول: PTSD، افسردگی و اضطراب در اسرائیل پس از حمله حماس تقریبا دو برابر می شود (2024، 6 ژانویه) بازیابی شده در 6 ژانویه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-01-ptsd-depression-anxiety-israel-aftermath .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.