آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان


علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان

اگر انگشتان شما درد می کنند جالب نیست زیرا نقش انگشتان شما در فعالیت های روزانه بسیار مهم است. با افزایش سن و انتخاب های خاص سبک زندگی، آرتریت ممکن است ایجاد شود و باعث مشکلات حرکتی و درد مفاصل شود. اگر در دست ها و انگشتان خود احساس درد کرده اید، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا آرتریت انگشتان یا دست خود دارید یا خیر. می توانید با کمک علائم رایج آن را شناسایی کنید یا اگر مطمئن نیستید به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین روش های خاصی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید که ممکن است به شما در مدیریت آرتریت انگشت کمک کند. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان در مورد علائم آرتریت انگشتان و درمان آن بیشتر بدانید.

آرتریت انگشتان ممکن است نتیجه آرتروز، آرتریت روماتوئید، نقرس یا آرتریت پسوریاتیک باشد. برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به آرتریت هستند زیرا سبک زندگی، آسیب های قبلی و ژنتیک در ایجاد این بیماری نقش دارند. در حالی که آرتریت را نمی توان به طور کامل معکوس کرد، درمان اولیه ممکن است پیشرفت آن را کند کند. شما می توانید علائم آرتریت را با ورزش منظم، مکمل ها و ماساژ سرد یا گرم کنترل کنید. مهم است که با متخصص مراقبت های بهداشتی خود کار کنید تا از گزینه های درمانی و مدیریت آرتریت خود بیشترین بهره را ببرید.

کرم حجم دهنده سینه با ترکیباتی ارگانیک کوچکی، شلی و افتادگی سینه را بدون عوارض درمان می کند.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه

کرم حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

استفاده از کرم بزرگ کننده سینه میبلین گزینه خوبی برای افزایش سایز سینه و خاصیت ارتجاعی آن است.

این لوسیون حجم دهنده سینه، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

آرتریت انگشتان چیست؟

علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان
علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان

آرتریت در انگشتان حالتی است که در آن مفاصل انگشتان تحت تأثیر قرار می گیرند و متورم و دردناک می شوند. همچنین آرتریت به خودی خود می تواند هر قسمت از بدن شما را با مفاصل و غضروف تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است این کار را با شکستن پوشش صاف انتهای استخوان‌ها به نام غضروف یا بافت‌های مفاصل یا ایجاد التهاب انجام دهد. این منجر به نمایان شدن استخوان ها، ساییده شدن به یکدیگر و فرسودگی می شود. از آنجایی که دست شما مفاصل زیادی دارد، می‌تواند مستعد ابتلا به آرتروز باشد و آرتریت دست‌ها می‌تواند به آرتریت انگشت تبدیل شود.

انواع مختلفی از آرتریت وجود دارد که می تواند دست ها و انگشتان را درگیر کند، مانند:

آرتروز

استئوآرتریت (یا آرتریت دژنراتیو) مچ دست، مفصل واقع در پایه شست و مفاصل میانی و بالایی در انگشتان دست را درگیر می کند. با استئوآرتریت، شما دچار ساییدگی و پارگی غضروف می شوید که در نهایت باعث می شود استخوان ها به یکدیگر ساییده شوند و آسیب ببینند. این فرسودگی پیشرونده غضروف و استخوان ها ممکن است باعث سفتی، تغییر شکل و درد شود.

روماتیسم مفصلی

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی طبیعی بدن شروع به حمله به بافت های سالم خود می کند و منجر به التهاب در پوشش مفاصل می شود. این امر باعث تجزیه غضروف و در نهایت منجر به فرسایش استخوان ها می شود. این بیماری مزمن مفاصل کوچک مچ دست، دست‌ها و انگشتان را بطور متقارن تحت تأثیر قرار می‌دهد (همان مفاصل هر دو دست تحت تأثیر قرار می‌گیرند).

آیا میدانستید؟ احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید در افرادی که سیگار می کشند دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است؟

آرتریت پسوریاتیک

آرتریت پسوریاتیک مشابه آرتریت روماتوئید است و باعث تورم انگشتان می شود. همچنین بر پوست تأثیر می گذارد و معمولاً با سفتی صبحگاهی و درد مفاصل همراه است.

نقرس

نقرس با تشکیل کریستال در مفاصل به دلیل تجمع اسید اوریک اضافی در بدن مشخص می شود. این وضعیت عموماً شست پا را تحت تأثیر قرار می دهد، اما ممکن است مفاصل انگشتان را نیز تحت تأثیر قرار دهد و باعث سفتی انگشتان شود.

علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان

آرتریت پس از سانحه

آرتریت پس از سانحه وضعیتی است که در نتیجه آسیب های قبلی ماشینی و ورزشی مانند شکستگی، دررفتگی و رگ به رگ شدن شدید در مفصل ایجاد می شود. هنگامی که ساختار آسیب دیده پس از آسیب ترمیم می شود، ممکن است منجر به سفتی یا زخم شود. با گذشت زمان، این می تواند به آرتریت تبدیل شود و باعث تخریب بیشتر مفصل شود. انگشتان آسیب دیده ترین قسمت آسیب دست هستند که در ۳۸٫۴ درصد موارد رخ می دهد .

آرتریت بازال شست

آرتریت بازال شست بر مفصل واقع در قاعده انگشت شست شما تأثیر می گذارد. زمانی اتفاق می افتد که غضروف محافظ فرسوده شود. این کار می‌تواند کارهای ساده‌ای مانند گرفتن و نیشگون گرفتن را دشوار کند زیرا احساس درد گزنده در انتهای انگشت شست خود دارید. یک مطالعه بیان می کند که با افزایش سن افزایش می یابد و بیشتر زنان یائسه را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر اساس گزارش CDC ، ۵۸٫۵ میلیون بزرگسال آمریکایی (۲۳٫۷٪) بالای ۱۸ سال تخمین زده می شود که در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۸ به آرتریت مبتلا باشند. شیوع آرتریت در میان بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر ۵۰٫۴٪، بزرگسالان ناتوان یا ناتوان ۵۲٫۳٪، و بزرگسالان با سلامتی منصفانه / ضعیف ۵۱٫۲٪ بود.

ممکن است علائم مرتبط با آرتریت را در قاعده انگشت شست، بند انگشتان و مفاصل میانی و بالای انگشتان خود تجربه کنید. بیایید به برخی از علائمی که می تواند به شما در تشخیص آرتریت انگشت کمک کند نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه از شر پوست سر و موی بدبو خلاص شویم؟

علائم رایج آرتریت انگشت

علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان
علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان

بسته به نوع آرتریت، ممکن است یک یا چند مورد از این علائم را تجربه کنید. علائم زیر معمولاً با آرتریت انگشتان همراه است:

  • درد در مفاصل
  • تورم در انگشتان یا مفاصل
  • سفتی، سختی
  • از دست دادن تحرک
  • توده ها یا ندول ها در اطراف بند انگشت
  • انگشتان کج که از شست خم می شوند

همه اینها نشان دهنده علت اصلی درد و سفت شدن انگشتان است.

ژل لاغری هات چیلی، فاقد مواد شیمیایی بوده و دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک می باشد که به چربی سوزی و کاهش وزن فوری کمک می کند.

خرید بهترین ژل لاغری برای چربی سوزی و سفت کردن بدن بعد از کاهش وزن

ژل لاغری هات چیلی، با حمله به سلول های چربی در مدت زمان ۲ هفته بدون نیاز به رژیم غذایی یا ورزش کاهش سایز چشمگیری را خواهد داشت علاوه بر این کرم ضد سلولیت بوده و بدن را سفت کرده و فرم زیبایی به بدن می دهد.

ماساژی که هنگام استفاده از این کرم لاغری موضعی انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری شکم و پهلو از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در بهترین کرم لاغری شکم پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

چه چیزی باعث آرتریت انگشت می شود؟

آرتریت در انگشتان زمانی ایجاد می‌شود که غضروفی که استخوان‌های واقع در مفاصل انگشت را بالشتک می‌کند، آسیب ببیند. مفاصل محل برخورد دو استخوان هستند و به دلیل آسیب به غضروف، حرکت صاف بین استخوان ها در آن نقاط تحت تأثیر قرار می گیرد.

در حالی که یک علت واحد وجود ندارد که مسئول ایجاد آرتریت باشد، در صورت ابتلا به آن بیشتر در معرض خطر ابتلا به آن هستید:

  • بالای ۳۵ سال
  • زنان
  • اضافه وزن
  • از نظر ژنتیکی مستعد هستند
  • هرگونه آسیب قبلی به دست، مچ دست یا انگشتان

آرتریت در انگشتان دست می تواند در هر کسی ایجاد شود، بنابراین بهتر است بدانید که چگونه در اسرع وقت از شر آن خلاص شوید. برای اطلاع از نحوه انجام در ادامه همراه ما باشید. 

چگونه از شر آرتروز انگشتان خلاص شویم؟

علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان
علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان

۱٫ دست ها و انگشتان خود را ورزش دهید

با چند تمرین ساده می توانید ماهیچه هایی که مفاصل دستتان را حمایت می کنند تقویت کنید. افزایش جریان خون و هجوم مواد مغذی می تواند به سلامت غضروف شما کمک کند و از تخریب بیشتر جلوگیری کند. علاوه بر این، هرچه عضلات قوی تر باشند، وزن بیشتری را می توانند تحمل کنند. این بیشتر از استخوان ها و غضروف آسیب دیده محافظت می کند.

تمرینات دست زیر ممکن است به شما در درمان درد آرتریت در انگشتان کمک کند:

  • با خم کردن آهسته چهار انگشت خود در یک مشت، در حالی که انگشت شست به سمت بیرون باقی می ماند، مشتی ملایم ایجاد کنید. انگشتان خود را به آرامی فشار داده و صاف کنید.
  • هر چهار انگشت را یکی یکی خم کنید. برای انجام این کار، ابتدا دست خود را طوری دراز کنید که کف دست به سمت بالا باشد. سپس یک انگشت را بردارید و به آرامی به سمت مرکز کف دست خود حرکت دهید. همانطور که سه انگشت باقیمانده را خم می کنید تا مرکز کف دست را لمس کنید، آن را همانجا نگه دارید. دست خود را رها کرده و صاف کنید.

به آرامی و به آرامی انگشت شست خود را خم کنید تا کف دست را لمس کنید. اگر نتوانید آن را لمس کنید اشکالی ندارد. فقط تا جایی که می توانید پیش بروید، چند ثانیه نگه دارید و تکرار کنید.

  • سعی کنید با انگشتان خود یک شکل C یا O شکل دهید. برای انجام این کار، انگشتان خود را حرکت دهید تا یک توپ کوچک خیالی را بگیرید. تا حد امکان به شکل ها نزدیک شوید، انگشتان خود را صاف کنید و دوباره شروع کنید.
  • با انگشتان خود یک مشت شل کنید و انگشت کوچک روی یک سطح صاف قرار گیرد. سپس انگشت شست خود را به نشانه شست بالا ببرید. آن را پایین بیاورید و تکرار کنید.
  • کف دست خود را به سمت پایین روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس هر انگشت را یکی پس از دیگری بلند کرده و پایین بیاورید. این کار را برای هر دو دست انجام دهید.
  • یک توپ لاستیکی را به آرامی فشار دهید و رها کنید. برای هر دست پنج بار تکرار کنید.
  • دست خود را به گونه ای دراز کنید که کف دستتان به سمت صورتتان باشد. سعی کنید انگشتان دست را تا جایی که می توانید باز کنید. استراحت کنید و به حالت اولیه برگردید. سه بار تکرار کنید.

علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان

۲٫ از یخ و درمان حرارتی استفاده کنید

هم گرما و هم سرما می توانند به تسکین سفتی مفاصل و آرتریت انگشتان کمک کنند. در حالی که گرما درمانی ممکن است سفتی را تسکین دهد، سرما درمانی می تواند دست ها را بی حس کند و درد و تورم مفاصل را کاهش دهد. هر بار بیش از ۲۰ دقیقه از سرما درمانی استفاده کنید و به محض اینکه پوست شما بی حس شد، کیسه یخ را بردارید. بسیاری از افراد درمان سرد و گرم را به طور متناوب انجام می دهند و شما می توانید بسته به اینکه چه چیزی بیشترین تسکین را برای شما به ارمغان می آورد، همین کار را انجام دهید.

برای گرما درمانی:

  • دوش آب گرم بگیرید.
  • دستان خود را در یک کاسه آب گرم خیس کنید.
  • از یک پد حرارتی استفاده کنید یا یک کمپرس گرم روی انگشتان خود قرار دهید.
  • از روکش موم پارافینی استفاده کنید. برای این کار، موم را گرم کنید و انگشتان دست یا کل دست خود را با موم بپوشانید. مواظب باشید زمانی که بسیار داغ است موم نریزید.

برای سرما درمانی:

  • یک حوله نازک را دور یک کیسه سبزیجات یخ زده بپیچید و آن را روی انگشتان دردناک خود بمالید.
  • یک حوله را فریز کرده و دور انگشتان خود بپیچید.
  • انگشتان خود را با یک بطری آب یخ زده که در یک حوله نازک پیچیده شده ماساژ دهید.
  • با استفاده از جوراب پر از دانه های برنج نپخته، یک کیسه یخ در خانه درست کنید. آن را در فریزر نگه دارید و در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

۳٫ مکمل مصرف کنید

التهاب اغلب مسئول درد و ناراحتی در آرتریت انگشت است. تحقیقات نشان می دهد که EPA و DHA که اسیدهای چرب غیراشباع امگا ۳ هستند ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند. طبق یک مطالعه، مکمل های زنجبیل ممکن است در کاهش علائم آرتریت روماتوئید نیز مفید باشد. در مورد دوز هر مکملی که ممکن است بخواهید مصرف کنید با پزشک خود صحبت کنید.

آیا میدانستید؟ دوزهای خوراکی روغن زنجبیل می تواند از آسیب استخوان جلوگیری کند و تورم و التهاب را کاهش دهد تا به مدیریت آرتریت روماتوئید کمک کند.

۴٫ انگشتان خود را ماساژ دهید

تحقیقات نشان می دهد که ماساژ درمانی برای آرتریت دست ممکن است به تحرک و کاهش درد کمک کند. از روغن های تصفیه نشده مانند روغن نارگیل فرآوری نشده استفاده کنید و روی عضلات دست و مفاصل انگشتان خود کار کنید. از انگشتان شست، اشاره و میانی دست ماساژ دهنده خود استفاده کنید و به آرامی مفاصل و ماهیچه های خود را در یک حرکت چرخشی مالش دهید. در حالی که خود ماساژ کاری است که می توانید در خانه انجام دهید، برای دست درمانی مناسب و تکمیل این تکنیک به یک ماساژدرمانگر مراجعه کنید.

در حالی که داروهای خانگی ممکن است به کاهش برخی از دردهای مرتبط با آرتریت کمک کند، مهم است که بدانید چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

هنگامی که علائم آرتریت را دارید با پزشک خود صحبت کنید تا تشخیص مناسبی داشته باشید زیرا می تواند بهترین گزینه های درمانی را برای شما تعیین کند. بهتر است آرتریت را به موقع بررسی و درمان کنید، زیرا در صورت عدم کنترل ممکن است منجر به از دست دادن کامل حرکت دست و انگشتان شما شود.

آرتریت ممکن است قابل درمان نباشد، اما ممکن است چند کار وجود داشته باشد که می توانید برای پیشگیری از آن یا حداقل کاهش خطر ابتلا به آن انجام دهید.

برنزه ای جذاب با درخششی فوق العاده با لوسیون برنزه کننده فلورسان

خرید بهترین برنزه کننده برای برنزه ای با ماندگاریه ۴ ماه

برنزه کننده فلورسان روسیه مخصوص سولاریوم و آفتاب می باشد.

کرم برنزه کننده فلورسان دارای رنگ دهی فوری از اولین جلسه سولاریوم و آفتاب می باشد.

اسپری برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم سولاریوم، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

چگونه از آرتریت در انگشتان جلوگیری کنیم؟

از آنجایی که ممکن است مستعد ابتلا به آرتریت در انگشتان باشید، رعایت این موارد می تواند شانس ابتلا به این بیماری را کاهش دهد:

  • تمرینات منظم دست و انگشتان
  • مراقبت خوب از دست ها و انگشتان بعد از هر نوع آسیب دیدگی
  • ترک سیگار

علل آرتریت انگشتان چیست؟ علائم و درمان آرتریت انگشتان

پاسخ به سوالات متداول

چه ویتامینی به آرتروز انگشتان کمک می کند؟

ویتامین‌های C، D، E و K ممکن است به کاهش درد، التهاب مفاصل و استرس اکسیداتیو در افراد مبتلا به آرتریت کمک کنند.

چرا درد آرتریت در انگشتان در شب بدتر است؟

در حالی که علت دقیق این امر ناشناخته است، احتمالاً ممکن است با تغییرات در ریتم شبانه روزی مرتبط باشد.

آیا سرکه سیب برای آرتروز مفید است؟

در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سرکه سیب ممکن است به مدیریت آرتریت کمک کند.

آیا ماست برای آرتروز مفید است؟

بله، ماست دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که ممکن است به مدیریت آرتریت کمک کند.

چگونه باید با آرتروز در دستانم بخوابم؟

در حالت ایده آل باید صاف به پشت بخوابید یا روی سمت سالم بدن خود دراز بکشید. از خوابیدن روی شکم خودداری کنید

سخن پایانی
  • آرتریت می تواند منجر به درد رایج در زانو شود و مفاصل انگشتان را تحت تاثیر قرار دهد.
  • استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریاتیک یا نقرس، بسته به نوع و علت، بخش‌ها و ساختارهای مختلف انگشتان ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.
  • تشخیص صحیح، تغییر رژیم غذایی، ورزش منظم، درمان گرما و سرما، ماساژ و داروها می‌تواند به شما کمک کند تا حدودی از درد و سفتی مرتبط با آرتریت انگشت خلاص شوید.

منبع



Source link