تعداد بیشتری از نوزادان نارس که طبق سیاست مرخصی والدین در سوئد به دنیا می آیند


عزیزم

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

معرفی یک سیاست حمایت از مزایای مرخصی والدین در سوئد در سال 1980 پیامدهای ناخواسته ای بر سلامت کودکان داشت. این سیاست منجر به افزایش نرخ تولد زودرس شد. این را مطالعه ای از محققان دانشگاه استکهلم نشان می دهد JAMA اطفال.

سیاست سوئدی موسوم به حق بیمه سرعت در سال 1980 به منظور محافظت از سطح مزایای مرخصی والدینی مبتنی بر درآمد زوج ها در هنگام بچه دار شدن سریع معرفی شد. مطالعه جدید دانشگاه استکهلم پیامدهای سلامتی این سیاست را ارزیابی می کند.

محققان نتیجه می‌گیرند که با تشویق ناخواسته زوج‌ها به بچه‌دار شدن در یک بازه زمانی کوتاه‌تر 24 ماهه، این سیاست منجر به افزایش 26 درصدی نسبت کودکان نارس در طول شش سالی که اجرا می‌شد، شد.

انریکو دبیاسی، محقق می‌گوید: «نتایج متقاعدکننده هستند زیرا کاهش سیاست‌ها به یک پنجره 30 ماهه در سال 1986 در عین حال با کاهش 11 درصدی نرخ زاد و ولد نارس در سال‌های بعد همراه بود. این تغییرات امروز نیز پابرجا هستند». در دپارتمان علوم بهداشت عمومی دانشگاه استکهلم.

مزایای مرخصی والدین در سوئد برای اکثر والدین تقریباً 80٪ حقوق آنها قبل از زایمان است. با این حال، به دلیل دوره مرخصی بدون حقوق قبلی یا تغییر به کار پاره وقت، والدینی که قبلاً فرزند دارند ممکن است مزایای کمتری برای فرزند بعدی خود دریافت کنند. به گفته دبیاسی، این وضعیتی است که برای زنان سوئدی پس از یک دوره مرخصی والدین بسیار رایج است.

به منظور کاهش خطر مزایای کم برای والدینی که به سرعت صاحب فرزند شدند، سیاست حق بیمه سرعت معرفی شد. این سیاست تصریح می‌کند که در میان کسانی که فرزندانشان تا 24 ماه از هم متولد شده‌اند، مزایای مرخصی والدین با توجه به درآمد دریافتی قبل از تولد اولین فرزند محاسبه می‌شود.

می‌گوید: “این سیاست با نیت خوب بود و مزایای اجتماعی و اقتصادی مهمی را برای مادران ارائه داد، همانطور که قبلا نشان داده شد. با این حال، پیش‌بینی نمی‌شد که والدین فاصله تولد را کوتاه کنند، که با عواقب نامطلوب سلامتی برای مادر و کودک همراه است.” سول خوارز، دانشیار گروه علوم بهداشت عمومی، دانشگاه استکهلم.

هلنا هونکانیمی، محقق دپارتمان علوم بهداشت عمومی دانشگاه استکهلم، می‌افزاید: این سیاست همچنین زنان را تشویق می‌کند تا برای محافظت از درآمد خود، بچه‌دار شدن را به تعویق بیندازند، در حالی که همچنان به تعداد فرزندان دلخواه خود دست می‌یابند.

او می گوید: «این منجر به نسبت بیشتری از زنان چند فرزند در سنین بالا شد، که همچنین یک عامل خطر برای چندین پیامد نامطلوب سلامت باروری است.

به گفته خوارز، به طور کلی، مطالعه جدید یک مثال عالی از پیامدهای عدم توجه به سلامت در هنگام طراحی سیاست های خانواده ارائه می دهد.

اطلاعات بیشتر:
انریکو دبیاسی و همکاران، پیامدهای ناخواسته سلامت پری ناتال مرتبط با سیاست خانواده سوئد، JAMA اطفال (2024). DOI: 10.1001/jamapediatrics.2024.0378

ارائه شده توسط دانشگاه استکهلم

نقل قول: تعداد بیشتری از نوزادان نارس متولد شده بر اساس سیاست مرخصی والدین سوئد (2024، 8 آوریل) در 9 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-premature-babies-born-swedish-parental.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.