طرز تهیه سوسیس انگشتی با روش پخت آسان


برای داشتن یک سوسیس رستورانی ویژه در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه سوسیس انگشتی که دستور ساده داشته در این بخش قرار داشته که مطالعه می‌ کنید.

اگر دستور ساده برای سوسیس هستید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه پنینی سوسیس و سوسیس پنیری با رسپی های ویژه را در این بخش مطالعه کنید.

طرز تهیه سوسیس انگشتی

مواد اولیه:

  • گوشت گوسفندی: ۲۵۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • پود سوخاری: ۱ عدد
  • سیر له شده: ۱ حبه
  • جعفری ساطوری: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن: ۱ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم

سوسیس انگشتی

طرز تهیه سوسیس انگشتی:

برای داشتن سوسیس خانگی سالم و فوق العاده پیاز را به همراه دو قاشق غذا خوری ریخته و کمی تفت داده تا شیشه‌ ای شود. پیاز سرخ شده، گوشت چرخی و ادویه‌ ها را با یکدیگر ترکیب کنید. مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه نمایید. حالا کمی پودر سوخاری تخم مرغ را افزوده و خوب مواد را با یکدیگر ترکیب کرده تا یکدست شود.

سیر رنده شده جعفری خرد شده و عصاره مرغ را نیز می‌ توانید، اضافه کنید. از کمی پودر آویشن برای عطردار کردن این مواد استفاده کنید. مواد را به خوبی مخلوط کرده تا یکدست شده و در ادامه به سراغ دیگر مراحل تهیه غذا بروید.

حالا مایع اصلی سوسیس شما آماده است و می‌ توانید، درون روغن سرخ کنید. مقدار کمی از مواد را برداشته و به صورت انگشتی مواد را در آورید آن را درون پودر سوخاری انداخته و بغلطانید.

در این مرحله از طرز تهیه سوسیس انگشتی مواد را بعد از اینکه سرخ کردید، درون نان قرار داده و سرو کنید. این سوسیس را می‌ توانید با سس‌ های دست‌ ساز خانگی نیز نوش جان کنید. در صورتی که می‌ خواهید یک سوسیس رژیمی داشته باشید،  آن را روی دستمال کاغذی قرار داده تا روغن اضافی آن کشیده شود.

تهیه سوسیس انگشتی

این سوسیس را به شیوه فینگر فودی می‌ توانید سرو کنید. بعد از تهیه این سوسیس آن را در نان‌ های مخصوص فینگر فود یا خمیر های یوفکا قرار داده و درون فر بگذارید تا طلایی شود. در نهایت نیز آن را با سس سرو کنید.

در این مرحله از طرز تهیه سوسیس انگشتی نان تست تازه تهیه کرده اطراف نان تست را برش دهید و خمیر میانی آن را به دور سوسیس‌ها بپیچید و درون روغن بیاندازید. در صورتی که فر دارید، می‌ توانید این نان‌ها و فینگر فودها را درون فر نیز تهیه کنید.

برای اینکه طعم فوق العاده‌ ای را تجربه کنید، می‌ توانید از مقداری پنیر ورقه یا پنیر پیتزا استفاده نمایید. بعد از اینکه رول‌ های فینگر فود را تهیه کردید، می‌ توانید آن را درون تخم مرغ‌ ها انداخته بعد درون نان یا آرد سوخاری به بغلطانید و در نهایت سرخ کنید.

این کار موجب شده تا فینگر فود های ترد‌تری داشته باشید. شما می توانید از خمیرهای متنوع خانگی نیز برای تهیه این نوع مواد  استفاده کنید که فوق العاده عالی بوده و طعم بی نظیری دارند. خمیر را باید به صورت لایه های نازک دور سوسیس ها رول کرده و بپیچید تا به خوبی پخته شود.

منبع :



Source link