رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان


رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان

در میان چندین درمان پزشکی موجود برای درمان سرطان، یک رویکرد منحصر به فرد و جامع وجود دارد، رژیم غذایی بودویگ. این رژیم غذایی به دلیل ادعای حمایت از درمان سرطان با کاهش انتشار سلول های سرطانی محبوب شد. اگرچه اثربخشی رژیم غذایی هنوز از نظر بالینی اثبات نشده است، اما ممکن است به ارائه مسیری جامع برای یک زندگی شاد و سالم کمک کند. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان ما عمیقاً به رژیم غذایی بودویگ می پردازیم تا به شما در درک نحوه عملکرد، فواید رژیم بودویگ برای درمان سرطان، دستور العمل هایی که باید دنبال کنید و موارد دیگر کمک می کنیم.

رژیم غذایی بودویگ توسط دکتر یوهانا بودویگ با هدف حمایت از درمان سرطان ایجاد شد. او بر مصرف مخلوطی از پنیر دلمه و روغن بذر کتان تاکید می کند که به گفته او می تواند به طور بالقوه به جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی کمک کند. برنامه رژیم غذایی همچنین مصرف غذاهای سالم را تشویق می کند و در عین حال غذاهای بسیار فرآوری شده و سایر انتخاب های غذایی ناسالم را حذف می کند. علی‌رغم ادعاهای حکایتی مبنی بر موفقیت و شهادت‌های پیروان، شواهد علمی مبنی بر اثربخشی رژیم بودویگ در درمان سرطان وجود ندارد. همچنین مصرف زیاد دانه کتان و روغن آن ممکن است عوارض جانبی مانند نفخ، اسهال و تداخلات دارویی ایجاد کند. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

رژیم غذایی بودویگ

  • اصل: مصرف مخلوط تهیه شده با روغن بذر کتان و پنیر دلمه که ادعا می شود از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کند.
  • هدف: حمایت از درمان سرطان، بهبود سلامت قلب و ارتقای سلامت روده
  • برای چه کسی است: افراد مبتلا به سرطان و افرادی که به دنبال رویکردی جامع به تغذیه هستند
  • مدت زمان: بلند مدت
  • چه کسانی باید اجتناب کنند: زنان باردار و شیرده و مبتلایان به دیابت، برخی شرایط هورمونی، بیماری التهابی روده یا اختلالات خونریزی
  • معایب: ممکن است باعث اسهال، مشکلات گوارشی و کمبود مواد مغذی شود

بیشتر بخوانید: تاثیر سرطان بر ریزش مو

رژیم بودویگ چیست؟

رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان
رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان

برنامه غذایی بودویگ، همچنین به عنوان پروتکل بودویگ شناخته می شود، رژیمی است که ظاهراً از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کند. دکتر یوهانا بودویگ، شیمیدان آلمانی، آن را در دهه ۱۹۵۰ توسعه داد و ادعا کرد که ترکیب پنیر و روغن بذر کتان ممکن است به بهبود عملکرد سلولی کمک کند و به طور بالقوه سلول های سرطانی را از بین ببرد. برنامه رژیم غذایی چندین وعده از مخلوط تهیه شده با پنیر دلمه و روغن بذر کتان را به همراه سایر غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات تجویز می کند. همچنین قندهای اضافه شده، گوشت های فرآوری شده، غلات تصفیه شده و روغن های هیدروژنه را حذف می کند.

دکتر بودویگ یک داروساز دارای مجوز، فارغ التحصیل شیمی و دارای مدرک دکترای فیزیک بود.

اگرچه این رژیم در ابتدا برای کمک به درمان سرطان ایجاد شد، اما تحقیقات کافی برای اثبات اثربخشی آن وجود ندارد. با این حال، در یک مطالعه بر روی اجزای یک رژیم غذایی ضد سرطان، چند مشاهدات جالب در مورد تحقیقات بودویگ در مورد مزایای مصرف دانه کتان و پنیر در بهبود متابولیسم سلولی وجود دارد.

برای دانستن نحوه عملکرد رژیم غذایی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

رژیم بودویگ چگونه عمل می کند؟

بودویگ مشاهده کرد که بیماران سرطانی برای ساختن غشای سلولی و پشتیبانی از تنفس سلولی به اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه   (PUFAs) مانند اسید لینولئیک (LA) و اسید لینولنیک (LNA) نیاز دارند. رژیم های غذایی فاقد این اسیدهای چرب واکنش های شیمیایی را محدود کرده و محیطی با اکسیژن کم ایجاد می کنند. این ممکن است متابولیسم سلولی را مختل کند. رژیم غذایی بودویگ شامل روغن بذر کتان بود که سرشار از اسیدهای چرب فوق الذکر است. اعتقاد بر این است که وقتی با گروه های سولفیدریل از پنیر دلمه ترکیب می شوند، این اسیدهای چرب انرژی ذخیره شده را آزاد می کنند و سطح اکسیژن را بهبود می بخشند. نظریه بودویگ همچنین ادعا کرد که اسیدهای چرب غیراشباع بسیار می توانند تقسیم سلولی را تسریع کنند و باعث شوند تومورهای سرطانی خود تخریب شوند. 

بنابراین، توصیه می شود حداقل ۲ اونس روغن بذر کتان و ۴ اونس پنیر دلمه در روز مصرف کنید. ممکن است اینها را همراه با مقداری عسل برای طعم دادن (اختیاری) مصرف کنید.

آیا میدانستید؟ دکتر یوهانا بودویگ اولین دانشمندی بود که شواهدی مبنی بر وجود اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع ارائه کرد.

این رژیم همچنین شامل مصرف میوه ها و سبزیجات سالم و حذف چربی های فرآوری شده است. بنابراین، می تواند چندین فواید سلامتی را ارائه دهد.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تمام فواید بالقوه رژیم بودویگ برای سلامتی بدانید.

فواید رژیم بودویگ

ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

اگرچه هیچ مطالعه ای بر روی مخلوط Budwig انجام نشده است، اما چند مطالعه لوله آزمایش و حیوانی اثربخشی استفاده از روغن بذر کتان را برای کاهش خطر سرطان ثابت می کند. در مطالعه ای که در Molecular Nutrition And Food Research منتشر شد، استفاده از روغن بذر کتان خطر ابتلا به تومورهای سینه انسان را کاهش می دهد. آلفا -لینولنیک اسید موجود در دانه کتان به کاهش خطر سرطان سینه در موش کمک می کند . مطالعه دیگری روی موش‌ها نشان داد که دانه‌های کتان ممکن است به سرکوب سرطان کمک کنند، زیرا ممکن است رشد اولیه سلول‌های سرطانی را کاهش دهند و سطح طبیعی سلول‌های ترشح کننده مخاط را حفظ کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک اثربخشی دانه کتان در انسان مورد نیاز است.

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

یک قاشق غذاخوری روغن بذر کتان حاوی ۷٫۲۴ گرم ALA است . این ALA بالا ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری‌های قلبی ناشی از چربی‌های ترانس رژیم غذایی، از جمله آترواسکلروز  (ضخیم شدن شریان‌ها) کمک کند .

ممکن است به رشد مغز کمک کند

اسیدهای چرب امگا ۳ به تعدیل رفتار و خلق و خو کمک می کنند و ممکن است به بهبود عملکرد شناختی فرد نیز کمک کنند . مصرف مکمل‌های روغن بذر کتان بر سلامت روانی زنان مبتلا به افسردگی تأثیر دارد. همچنین مشخص شد که این مکمل‌ها با فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF)، پروتئین خاصی که به رشد، توسعه و نگهداری سلول‌های عصبی در مغز و سیستم عصبی کمک می‌کند، مرتبط هستند.

ممکن است سلامت روده را بهبود بخشد

پنیر کوتاژ، یک عنصر اصلی در برنامه غذایی بودویگ، ممکن است به بهبود سلامت روده کمک کند زیرا به رشد باکتری های روده کمک می کند. باکتری های روده به بهبود سلامت روده و هضم کمک می کنند. علاوه بر این، محصولات لبنی مانند ماست دارای خواص ضد التهابی هستند که به درمان علائم بیماری التهابی روده کمک می کنند.

ممکن است سلامت پوست را بهبود بخشد

مکمل روغن بذر کتان ممکن است به کاهش حساسیت پوست، صاف کردن پوست، کاهش زبری، کاهش پوسته پوسته شدن و افزایش هیدراتاسیون پوست کمک کند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن نیز ممکن است باعث بهبود زخم شود. در یک مطالعه، مکمل ۱۰۰۰ میلی گرم اسیدهای چرب امگا ۳ از روغن بذر کتان، دو بار در روز به مدت ۱۲ هفته، هم طول و هم عمق زخم های پوستی را در بیماران مبتلا به سندرم پای دیابتی کاهش می دهد. 

این مخلوط را می توان با مواد و مراحل ساده تهیه کرد و از چند طریق می تواند به بهبود سلامت شما کمک کند. برای یادگیری نحوه تهیه مخلوط برنامه غذایی بودویگ در ادامه با ما همراه باشید.

دستور تهیه مخلوط رژیم غذایی بودویگ

رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان
رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان

موادلازم

  • ۲ قاشق غذاخوری بذر کتان تازه له شده
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن بذر کتان
  • ۶ قاشق غذاخوری پنیر دلمه
  • ۲ قاشق غذاخوری شیر ارگانیک نیمه چرب (شیر بز یا گوسفند)
  • ۱ قاشق چایخوری عسل خام

نحوه تهیه

  1. دو قاشق غذاخوری شیر کم چرب و سه قاشق غذاخوری روغن بذر کتان را در مخلوط کن برقی مخلوط کنید.
  2. یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و هر سه ماده را خوب مخلوط کنید.
  3. دو قاشق غذاخوری پنیر را به آرامی اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب مخلوط شود.
  4. می توانید تا ۶ قاشق غذاخوری پنیر دلمه اضافه کنید.
  5. دانه های کتان تازه خرد شده را در ظرفی جداگانه بریزید.
  6. مخلوط پنیر، عسل و روغن را روی بذر کتان تازه آسیاب شده بریزید.
  7. می توانید مخلوط را با مقداری زغال اخته، بادام، دانه کدو تنبل یا آجیل برزیلی بپوشانید.

دانه های آسیاب شده بعد از ۲۰ دقیقه شروع به فاسد شدن می کنند. بنابراین، شما باید فورا آنها را بخورید.

اگرچه این مخلوط جزء اصلی رژیم غذایی است، اما ممکن است مجبور شوید پروتکل های غذایی دیگری را در حین انجام آن رعایت کنید. به خواندن ادامه دهید تا بدانید در طول رژیم بودویگ چه غذاهای دیگری را باید مصرف کنید.

غذاهایی که در رژیم بودویگ باید خورد

رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان
رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان

رژیم غذایی بودویگ چیست؟ فواید و عوارض رژیم بودویگ برای درمان سرطان

رژیم Budwig بر مصرف چربی های سالم، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند میوه ها و سبزیجات تازه، غذاهای پر فیبر و محصولات لبنی تخمیر شده تمرکز دارد.

علاوه بر روغن بذر کتان و پنیر دلمه، میتوانید از غذاهای دیگری نیز استفاده نمایید.

  • میوه ها: سیب، انبه، کیوی، آلو، پرتقال، توت، موز و هلو
  • سبزیجات: کلم، کلم بروکلی، خیار، هویج، گوجه فرنگی، اسفناج و کلم پیچ
  • حبوبات: لوبیا، نخود، نخود و عدس
  • آجیل و دانه ها: دانه کتان، بادام، دانه شاهدانه، دانه چیا، گردو و پسته
  • محصولات لبنی: ماست، پنیر، شیر جو دوسر، شیر بز، شیر خام گاو و شیر بادام
  • روغن ها: روغن زیتون و روغن بذر کتان
  • نوشیدنی ها: چای گیاهی و چای سبز

بودویگ توصیه کرد به جای غذاهای فرآوری شده از غذاهای سالم و تازه استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غذاهایی که باید در این رژیم غذایی محدود یا اجتناب کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

بیشتر بخوانید: آیا دئودرانت ها (ضد تعریق ها) باعث سرطان سینه میشوند ؟

غذاهایی که در رژیم بودویگ باید از آنها اجتناب کرد

  • گوشت و غذاهای دریایی: گوشت خوک و صدف
  • گوشت های فرآوری شده: سالامی، هات داگ، بیکن و بولونیا
  • غلات تصفیه شده: پاستا، برنج سفید، چیپس، کراکر و نان سفید
  • قندها: شکر سفره، شکر قهوه ای، ملاس، آگاو و شربت ذرت
  • محصولات سویا: سویا، شیر سویا، ادامام، توفو و تمپه
  • چربی ها و روغن ها: روغن گیاهی هیدروژنه، مارگارین و کره
  • غذاهای فرآوری شده: کوکی ها، محصولات پخته شده، آب نبات، سیب زمینی سرخ کرده، وعده های غذایی راحت، و چوب شور

در حالی که به نظر می رسد رژیم بودویگ فواید مهمی دارد، اما ممکن است خطرات خاصی را نیز به همراه داشته باشد. در بخش بعدی در مورد آنها بیشتر بدانید.

عوارض جانبی و عوامل خطر رژیم بودویگ

دانه های کتان حاوی مقادیر بالایی از فیبر غذایی هستند. مصرف زیاد روغن استخراج شده از آنها ممکن است باعث اسهال یا حرکات مکرر روده شود. مصرف بیش از حد فیبر همچنین ممکن است باعث سایر مشکلات گوارشی مانند یبوست یا انسداد روده شود. علاوه بر این، بذر کتان ممکن است با سایر مسکن‌ها و داروهای خاصی که برای اختلالات خونریزی، دیابت و فشار خون بالا استفاده می‌شوند، تداخل داشته باشد.

افراد مبتلا به عدم تحمل محصولات لبنی ممکن است از خوردن پنیر آلرژی داشته باشند. علاوه بر این، رژیم غذایی برخی از غذاهایی را که ممکن است برای یک وعده غذایی متعادل ضروری باشد، محدود می کند. این می تواند باعث کمبود مواد مغذی در برخی افراد شود. ماهیت محدود کننده رژیم نیز ممکن است منجر به کاهش وزن شدید شود. بنابراین، بهتر است قبل از شروع این رژیم با پزشک مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

پایان ریزش مو برای هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان با بهترین شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا

خرید بهترین شامپو رشد مو برای پایان دادن به ریزش مو

شامپو رشد مو گیاهی توسط متخصصین مجرب و داروسازان کانادایی تهیه و تولید شده است.

ازجمله خواص شامپو ضد ریزش مو ویتامینه و گیاهی و ارگانیک ،ضد پیری و احیاء کننده موهای مرده و فولیکول های ضعیف، ترمیم ساقه های نازک و ضعیف، ترمیم غشاء آسیب دیده پوست سر و شوره سر می باشد.

اگر مصرف کننده حتی دارای تارهای مو ضعیف و نازک باشد ولی سر به صورت کامل طاس نشده باشد امکان درمان و رویش مجدد مو ها با این شامپو رشد مو وجود دارد، حتی اگر علت آن عامل وراثت (ارثی و ژنتیکی) باشد.

چه کسانی نباید رژیم بودویگ را دنبال کنند؟

  • زنان باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افرادی که شرایط هورمونی خاصی مانند گرگرفتگی یا پریودهای نامنظم دارند
  • افراد مبتلا به بیماری التهابی روده
  • کسانی که اختلالات خونریزی دارند

گفته می شود، حتی به افراد سالم توصیه می شود قبل از شروع رژیم Budwig ابتدا با پزشک خود مشورت کنند. دریافت یک برنامه غذایی سفارشی که متناسب با سبک زندگی و اهداف فرد باشد، مهم است.

پاسخ به سوالات متداول

چه مدت می توانم رژیم Budwig را دنبال کنم؟

تا زمانی که سلامتی تان بهبود یابد، می توانید رژیم غذایی را رعایت کنید. پس از آن، ممکن است پس از مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی، رژیم غذایی را تنظیم یا قطع کنید.

جایگزین های رژیم بودویگ چیست؟

هیچ جایگزین خاصی برای رژیم بودویگ وجود ندارد. اما می توانید با پزشک خود مشورت کنید و یک برنامه غذایی سفارشی بر اساس داروهایی که مصرف می کنید و مرحله درمان خود دریافت کنید.

تفاوت بین رژیم بودویگ و رژیم غذایی ماکروبیوتیک چیست؟

رژیم Budwig، اگرچه برای حمایت از درمان سرطان ایجاد شده است، اما ممکن است برای بهبود سلامت کلی شما استفاده شود. از سوی دیگر، رژیم غذایی ماکروبیوتیک به طور خاص با هدف محدود کردن غذاهای حاوی سموم به شما کمک می کند تا یک زندگی متعادل و بدون سم داشته باشید.

سخن پایانی
  • رژیم بودویگ یک رویکرد غذایی است که در دهه ۱۹۵۰ برای حمایت از درمان سرطان ایجاد شد.
  • ممکن است از سلامت قلب، محافظت از سلامت شناختی و ارتقای سلامت روده حمایت کند.
  • رژیم غذایی بر مصرف چربی های سالم و غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند سبزیجات تازه و پنیر دلمه تاکید دارد.
  • مصرف چند وعده روزانه مخلوط برنامه غذایی بودویگ و حذف غذاهای فرآوری شده را تشویق می کند.

منبع



Source link