فواید چای رزماری چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری


چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

فواید چای رزماری به حدی گسترده است که این درختچه مدیترانه ای قرن ها در طب جایگزین استفاده می شود. ادویه رزماری نیز معمولا در بسیاری از غذاهای قومی استفاده می شود. بنابراین، چای رزماری چگونه برای سلامتی شما مفید است؟ چگونه آن را در خانه تهیه می کنید؟ و آیا عوارض جانبی احتمالی دارد؟ این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری عمیق تر به این چای محبوب می پردازد و به همه این سوالات پاسخ می دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

فواید چای رزماری را می توان به فیتوکمیکال ها و فلاونوئیدهای غنی آن نسبت داد. این چای طعم دار ممکن است به درمان آلزایمر و اختلالات مربوط به آن کمک کند، به کاهش وزن تدریجی، مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد، مدیریت استرس و اضطراب، کمک به هضم غذا، کمک به درمان چاقی و محافظت در برابر آسیب کبدی کمک کند. علاوه بر این، ممکن است پوست را سفت کند و رشد مو را تقویت کند. با این حال، مصرف زیاد چای رزماری ممکن است باعث واکنش های آلرژیک، تشدید تشنج و به طور بالقوه مضر در دوران بارداری شود. از این رو، آن را در حد اعتدال مصرف کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

بهترین روش برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه بدون عوارض و جراحی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای اصلاح فرم سینه ها و بزرگ کردن و لیفت سینه بدون تیغ جراحی

روش‌های بزرگ ‌کردن سینه بدون جراحی در حال افزایش است، زیرا اکثر زنان به دنبال روشی برای بزرگ کردن سینه بدون عوارض هستند.

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه میبلین در کوتاهترین زمان بهترین و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، خواهید داشت.

همچنین از لوسیون حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم بزرگ کننده سینه، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

چای رزماری چیست؟

چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری
چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

یک دمنوش گیاهی معطر که از برگ رزماری تهیه شده و دارای طعم کاج است.

فواید آن چیست؟
ممکن است به کاهش وزن، مدیریت استرس و بهبود هضم کمک کند.

چه کسی می تواند آن را مصرف کند؟
هر کسی می تواند آن را مصرف کند به جز زنان باردار و افرادی که به آسپرین یا داروهای سالیسیلات حساسیت دارند.

چند وقت؟
برای سلامتی مطلوب بهتر است آن را حدود ۳-۴ بار در روز مصرف کنید.

احتیاط
به طور کلی بسیار بی خطر در نظر گرفته می شود، اما مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث تهوع و استفراغ شود.

درباره چای رزماری

رزماری ( Rosmarinus officinalis ) یک گیاه معطر و آشپزی است که از خانواده نعناع (Lamiaceae) و بومی منطقه مدیترانه است.

رزماری جدا از استفاده در آشپزی، پزشکی، روغن‌های ضروری، رایحه‌درمانی، ساخت عطرها و سایر اهداف زیبایی شناختی، به دلیل فوایدی که چای آن ارائه می‌دهد، محبوبیت زیادی در بین افراد به دست آورده است.

چای رزماری یک تهیه ساده است که بوی جنگل و دریا می دهد. طعم و مزه تسکین دهنده ای دارد و می توان آن را با لیموترش تازه، نعناع، ​​بابونه و عسل ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه روغن رزماری برای رشد مو درست کنیم؟

برای دانستن فواید این نوشیدنی لطیف ادامه مطلب را بخوانید.

فواید چای رزماری

چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری
چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

چای رزماری سرشار از دی ترپن ها، فلاونوئیدها، مشتقات فنلی، گلیکوزیدها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است که به آن خواص دارویی می بخشد. چای به کاهش وزن کمک می کند، حافظه را تقویت می کند، از سرطان جلوگیری می کند و به هضم غذا کمک می کند. در اینجا لیستی از شگفتی هایی که این چای برای شما انجام می دهد آورده شده است:

۱٫ آلزایمر و اختلالات مرتبط را درمان می کند

طب سنتی از رزماری برای بهبود قدرت حافظه و تمرکز و جلوگیری از از دست دادن حافظه استفاده می کرد.

آلزایمر وضعیتی است که باعث زوال عقل شدید و تخریب سلول های عصبی در افراد مبتلا به آن می شود.

چای رزماری دارای دی ترپن هایی است که مرگ سلول های عصبی را مهار می کند و خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد افسردگی و ضد اضطراب را نشان می دهد. از این رو، مصرف چای رزماری می تواند به کاهش از دست دادن حافظه و ناتوانی کمک کند.

برای عملکرد بهتر در امتحانات و تست ها، دانش آموزان یونان باستان به طور خاص از عصاره های گیاهی رزماری استفاده می کردند.

۲٫ به کاهش وزن تدریجی کمک می کند

اجزای فیتوشیمیایی این چای از فعالیت لیپاز – آنزیمی که چربی ها را برای تولید لیپید تجزیه می کند – جلوگیری می کند. از آنجایی که لیپاز غیر فعال است، چربی ها تجزیه نمی شوند. شما احساس سیری بیشتری خواهید کرد و دچار پرخوری و اضافه وزن نخواهید شد.

۳٫ ممکن است در درمان سرطان کمک کند

مطالعاتی وجود دارد که اثر رزماری را بر سرطان سینه نشان می دهد . ترکیبات خاصی مانند رزمارینیک اسید و کافئیک اسید (موجود در چای رزماری) ممکن است از درمان سرطان حمایت کنند. این مواد شیمیایی آنتی اکسیدان های قوی و ضد تکثیر هستند و  می توانند از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند و ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

۴٫ استرس و اضطراب را مدیریت می کند

سبک زندگی و اختلالات شغلی در حال افزایش است. و ظاهراً همه ما افسرده تر از پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود هستیم. این نشانه بدی است!

گنجاندن دمنوش های گیاهی مانند چای رزماری در رژیم غذایی شما تغییرات قابل توجهی در سطح استرس شما ایجاد می کند. حاوی اسید اورسولیک و رزمارینیک اسید است که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد افسردگی از خود نشان می دهد، بنابراین به ایجاد حس آرامش به ذهن و بدن کمک می کند. همچنین، به تسکین استرس و مدیریت فرسودگی و اضطراب کمک می کند.

چای رزماری، برخلاف داروهای استروئیدی که عواقب جدی دارند، با کارکرد مؤثر بر روی مغز و هورمون‌ها، سطح تحمل شما را افزایش می‌دهد و شما را آرام می‌کند .

۵٫ به هضم غذا کمک می کند و از چاقی جلوگیری می کند

همه میکروب ها مضر نیستند زیرا ما دسته ای از آنها را در روده خود نگهداری می کنیم! ترکیب این میکروب ها بر هضم و جذب شما تأثیر می گذارد . چای رزماری از رشد آن گونه ها ( لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم و غیره) حمایت می کند که به جذب انتخابی فیبر و تجزیه لیپیدها کمک می کند. این امر از چاقی جلوگیری می کند.

همراهان گرامی اگر به دنبال روشی فوری و بدون رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای داشتن اندامی متناسب و سفت بدون رژیم غذایی

رعایت برنامه های رژیم غذایی برای کاهش وزن در دوره های طولانی می تواند چالش برانگیز باشد. پیدا کردن زمان برای ورزش کردن نیز ممکن است سخت باشد. آیا کاهش وزن بدون انجام رژیم و ورزش امکان پذیر است؟

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این کرم لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین موجود در این ژل لاغری پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

این ژل لاغری شکم و پهلو جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

لازم به ذکر است بهترین کرم لاغری شکم هات چیلی به تنهایی تاثیر گذار بوده و نیاز به فعالیت ورزشی جهت لاغری ندارد.

 6. از کبد شما در برابر آسیب محافظت می کند

چای رزماری دارای ترکیبات زیست فعال است که دارای خواص ضد التهابی و مهار رادیکال های آزاد است .

کارنوسول یکی از این ترکیبات است که از سلول های کبد شما در برابر استرس شیمیایی و التهاب محافظت می کند. چای رزماری از تشکیل پراکسیدهای مضر در کبد جلوگیری می کند و یکپارچگی ساختاری سلول های کبدی  را حفظ می کند.

۷٫ خاصیت ضد پیری دارد

چای رزماری به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی و فیتوکمیکال های ضد میکروبی، نجات دهنده پوست است. نوشیدن یا استفاده از آن می تواند عفونت های باکتریایی یا قارچی ، ضایعات، آکنه و تاول ها را درمان کند.

آنتی اکسیدان هایی مانند رزمارینیک اسید رادیکال های آزاد را که باعث ایجاد چین و چروک ، خطوط ریز و رنگدانه می شوند، از بین می برند. چای رزماری همچنین پوست افتاده را سفت می‌کند تا جوان‌تر، شاداب‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

۸٫ یک افزودنی عالی ضد دیابت است

طب سنتی از برگ های رزماری برای درمان هیپوگلیسمی (کمبود سطح گلوکز در خون) استفاده می کرد. حاوی کامفن، بورنئول، لوتئولین، هسپریدین و کارنوزول است که پراکسیداسیون لیپیدی را مهار کرده و باعث تولید آنزیم های آنتی اکسیدانی می شود. این فیتوکمیکال ها ضد دیابت قوی هستند و  همچنین می توانند وابستگی به انسولین را در افراد دیابتی مدیریت کنند.

۹٫ باعث رشد مو می شود

چای رزماری برای همه کسانی که از ریزش مو رنج می برند یک نعمت است. گردش خون (حمل اکسیژن و مواد مغذی) به فولیکول های مو را بهبود می بخشد، که به نوبه خود رشد مو را افزایش می دهد.

شستشوی منظم موهایتان با چای رزماری مشکلاتی مانند طاسی، شوره سر، ریزش مو، سفیدی زودرس و نازک شدن مو را حل می کند. آنتی اکسیدان ها هرگونه تجمع محصول را از بین می برند و عفونت های قارچی روی پوست سر شما را درمان می کنند و موهایی سالم به شما می دهند.

۱۰٫ التهاب و درد را تسکین می دهد

این گیاه دارای خواص ضددردی است و می تواند درد مفاصل، التهاب و واکنش های آلرژیک دردناک را التیام بخشد.  چای رزماری با بهبود گردش خون، کاهش التهاب، و از بین بردن رادیکال های آزاد یا استرس شیمیایی برای تسکین گرفتگی یا درد عصبی عمل می کند . 

چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

۱۱٫ ممکن است واکنش های آلرژیک را تسکین دهد

چای رزماری به دلیل محتوای غنی اسید رزمارینیک ممکن است علائم آلرژی را تسکین دهد. اسید رزمارینیک به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود مشهور است و در درمان آسم، رینیت آلرژیک و سایر اختلالات آلرژیک استفاده شده است. مطالعات نشان می دهد که رزمارینیک اسید ممکن است به طور موثر پاسخ های آلرژیک را کاهش دهد و اغلب همراه با آنتی اکسیدان ها و سایر مکمل های گیاهی استفاده می شود. این کارآیی خود را در مدیریت آلرژی با از بین بردن رادیکال های آزاد و سرکوب واکنش های ایمنی آلرژیک نشان می دهد. به طور خاص، عصاره رزماری همچنین در مهار فعال شدن ماست سل ها، یک بازیکن کلیدی در حساسیت بیش از حد آلرژیک، نویدبخش است. بنابراین، این چای یک گزینه طبیعی با ارزش برای کسانی است که دچار آلرژی هستند.

باورش سخت است که یک گیاه وحشی که در حیاط خلوت شما رشد می کند بتواند چنین شگفتی هایی را برای شما انجام دهد، اینطور نیست؟ آیا نمی خواهید معجون جادویی را خودتان درست کنید و طعم توانایی های آن را بچشید؟

 زمان آن فرا رسیده است که طرز تهیه چای رزماری را یاد بگیرید.

چگونه چای رزماری درست کنید؟

چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری
چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

در اینجا دستور تهیه چای جوان کننده رزماری آورده شده است.

آنچه شما نیاز دارید

  • ۱ قاشق چایخوری برگ و ساقه رزماری (خشک، تازه یا پودر شده)
  • ۱ فنجان آب صاف شده
  • ۱ قاشق چایخوری عسل یا شکر (اختیاری)

روش تهیه

  1. آب را در یک قوری به جوش آورده و حرارت/شعله را کم کنید.
  2. گیاه رزماری را به آب اضافه کنید. بگذارید ۵-۶ دقیقه دم بکشد.
  3. مخلوط را در فنجان چای خود صاف کنید.
  4. عسل/شکر را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.
  5. بنشین و جرعه جرعه بنوش!

چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

جس، یک وبلاگ نویس، تجربه خود را در مورد تهیه و مصرف چای با رزماری، زنجبیل و لیمو برای تقویت هضم در وبلاگ شخصی خود به اشتراک گذاشت. او گفت: «این برای روزهای سرد زمستانی مناسب است، زمانی که غذایی که خورده‌اید مانند سرب در شکم شما نشسته است و به کمی گرم کردن و تجدید حیات نیاز دارید. رزماری کمی شما را جذب می کند (و در صورت داشتن سردرد به شما کمک می کند)، زنجبیل تسکین دهنده است و به هضم غذا کمک می کند، و لیمو پاک کننده و قابض است، بنابراین طراوت قطعی به چای تکمیل شده می دهد . )” او افزود: رزماری یا هر گیاه دیگری حتی پس از برداشت نیز اثر خود را حفظ می‌کند و همین باعث می‌شود که در بدن ما به دارو تبدیل شود.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید.

کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

خواص آنتی اکسیدانی دمنوش های گیاهی

فلاونوئیدها ترکیبات آنتی اکسیدانی پیشرو در گیاهان هستند که خواص درمانی متعددی از خود نشان می دهند. اما محتوای فنلی چای های گیاهی تهیه شده توسط عصاره های گیاهی غنی از فلاونوئیدها اغلب با دمای دم کردن آنها تعیین می شود. چای رزماری بیشترین مقدار فلاونوئید را دارد که در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد دم شود.

اگر گیاهخوار هستید، می توانید عسل را با شربت آگاو جایگزین کنید، یک شیرین کننده طبیعی که از چندین گونه گیاهی آگاو ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: روغن رزماری برای رشد ریش

آبکش رزماری (برای موهای صاف، درخشان و سالم)

آنچه شما نیاز دارید

  • ۲ قاشق غذاخوری برگ رزماری تازه یا ۱/۲ فنجان چای رزماری (به دستور العمل بالا، شیرین کننده اضافه نکنید)
  • ۲ لیوان آب

افزونه های اختیاری

  • ۱ قاشق غذاخوری آویشن تازه یا خشک، برگ مریم گلی و گل اسطوخودوس
  • روغن بادام یا روغن آرگان

روش تهیه

  1. آب را به جوش آورده و گیاه رزماری را اضافه کنید. (می توانید آویشن، برگ مریم گلی و گل اسطوخودوس را نیز اضافه کنید.)
  2. حرارت/شعله را کم کنید تا بجوشد و در ظرف را بپوشانید.
  3. بعد از ۵-۶ دقیقه حرارت/شعله را خاموش کنید.
  4. بگذارید مخلوط بماند تا خنک شود. شما یک مایع قهوه ای تیره با یک لایه روغنی خواهید داشت.
  5. محتویات را در یک بطری فشار دهید.
  6. پس از شامپو زدن مرتب موهای خود را با این مخلوط بشویید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

توجه: قبل از شستشوی مخلوط با آب، ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید.

چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

حقایق جالب درباره رزماری

  • در قرن شانزدهم، رزماری اغلب در اتاق های بیمار و بیمارستان ها سوزانده می شد تا میکروب ها را از بین ببرند.
  • بسیار شگفت انگیز است، اما گیاه رزماری زنبورها را جذب می کند!
  • در سنت قدیمی انگلیسی، عروس ها شاخه های رزماری را به عنوان نماد وفاداری به داماد می دادند.

بعد از کلی تعریف و تمجید، اگر به شما بگویم که چای رزماری نیز مانند تمام فرمولاسیون های گیاهی دارای عوارض جانبی است، چه؟

بله، متأسفانه، دارد.

چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

عوارض مصرف چای رزماری

بیشتر عوارض جانبی ناشی از خود گیاه است. اطلاعات بسیار کمتری در مورد چای رزماری به طور خاص وجود دارد.

مصرف مقدار زیادی از گیاه رزماری به هر شکل ممکن است معایب زیر را داشته باشد:

اگر به آسپرین یا داروهای سالیسیلات حساسیت دارید، ممکن است به چای رزماری حساسیت داشته باشید.

  • خطرات بارداری

زنان باردار در صورت مصرف زیاد عصاره رزماری ممکن است با خطر خونریزی رحم مواجه شوند. همچنین ممکن است باعث چرخه قاعدگی و سقط جنین در چنین زنانی شود.

  • تشنج را تشدید می کند

اگرچه این چای دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است، اما مصرف بیش از حد چای رزماری ممکن است تشنج یا صرع را  بدتر کند .

پاسخ به سوالات متداول

چه مقدار چای رزماری برای سلامتی مفید است؟

خوردن یک تا سه فنجان در روز بی خطر است. اگر می خواهید بیش از دوز توصیه شده مصرف کنید با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشد.

آیا می توانم چای رزماری با شیر درست کنم؟

بله، می توانید چای رزماری را با شیر درست کنید. می توانید یک فنجان شیر را با این گیاه بجوشانید و یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود.

آیا رزماری برای کلیه ها مفید است؟

بله، رزماری می تواند به بهبود سلامت کلیه و کاهش شدت عوارض مرتبط با نارسایی کلیه کمک کند.

آیا رزماری فشار خون را بالا می برد؟

بله. فراوانی اکسیدها و مونوترپن ها در رزماری می تواند سیستم عصبی را تحریک کرده و فشار خون را افزایش دهد.

آیا می توانم برگ های رزماری تازه را فریز کنم؟

بله، می‌توانید برگ‌های رزماری تازه را در قالب‌های یخ که در روغن زیتون یا آب فیلتر شده معلق هستند، منجمد کنید.

آیا رزماری برای لخته شدن خون مفید است؟

رزماری دارای اثرات ضد ترومبوتیک است، به این معنی که ممکن است به کاهش تشکیل لخته های خون کمک کند. ممکن است اثر مهاری مستقیم بر پلاکت ها داشته باشد.

آیا رزماری به بهبود سلامت تنفسی کمک می کند؟

بله، رزماری ممکن است به بهبود عملکرد تنفسی کمک کند زیرا دارای خواص ضد التهابی و ضد فیبروتیک است که ممکن است به کاهش عفونت ریه و مشکلات تنفسی کمک کند.

چای رزماری چیست؟ فواید و عوارض چای رزماری، نحوه درست کردن چای رزماری

سخن پایانی
  • چای رزماری به کاهش التهاب و استرس کمک می کند و به هضم غذا کمک می کند.
  • آنتی اکسیدان های موجود در چای رزماری به از بین بردن رادیکال های آزاد که مسئول خطوط ریز و چین و چروک هستند کمک می کند.
  • مصرف چای رزماری ممکن است تشنج را تشدید کند و باعث واکنش آلرژیک شود.

منبع



Source link