مطالعه نشان می دهد که در جریان بودن واکسن کووید-19 به مبارزه با انواع در حال ظهور کمک می کند


مطالعه نشان می دهد که در جریان بودن واکسن کووید-19 به مبارزه با انواع در حال ظهور کمک می کند

واکسن COVID-19 در یک کلینیک OHSU تهیه می شود. تحقیقات جدید OHSU نشان می‌دهد که پاسخ ایمنی قوی به واکسن به‌روز شده در پاییز 2023 وجود دارد که نشان می‌دهد برای افرادی که به‌طور منظم واکسن‌های به‌روز شده دریافت می‌کنند، به‌ویژه افراد مسن و آن‌هایی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، مفید است. اعتبار: OHSU/کریستین تورس هیکس

تحقیقات جدید با استفاده از ویروس زنده SARS-CoV-2 نشان می‌دهد که یک واکسن به روز شده، یک پاسخ ایمنی قوی در برابر سویه‌های قبلی و گونه‌های در حال ظهور ارائه می‌دهد.

یافته‌های محققان دانشگاه علوم و بهداشت اورگان (OHSU) که ​​به صورت پیش‌چاپ در این مقاله منتشر شده است medRxivدریافت واکسن‌های به‌روز شده به‌طور منظم، به‌ویژه در میان افراد مسن یا کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، یک مزیت واضح را نشان می‌دهد.

فیکادو تافس، دانشیار میکروبیولوژی مولکولی و ایمونولوژی در دانشکده پزشکی OHSU، یکی از نویسندگان ارشد فیکادو تافس، گفت: “ویروس هنوز در گردش است، به تکامل خود ادامه می دهد و همچنان خطرناک است.” “دیر یا زود، نوع دیگری وجود خواهد داشت که از مصونیتی که ما قبلاً ایجاد کرده‌ایم دور می‌زند. مطالعه ما نشان می‌دهد که ارزش به روز کردن مجموعه ایمنی خود را دارد.”

با توجه به داده های فدرال، همانطور که همه گیری از آگاهی عمومی دور شده است، جذب واکسن در ایالات متحده کاهش یافته است.

مطالعه جدید جدیدترین تحقیق آزمایشگاهی در OHSU انواع آزمایش ویروس SARS-CoV-2 است. این پروژه به بیش از 2000 کارمند دانشگاه متکی است که داوطلبانه خون خود را قبل، حین و بعد از واکسیناسیون گرفته اند. پروژه تحقیقاتی در اوایل بیماری همه گیر با آزمایش آنتی بادی آغاز شد.

در جدیدترین مطالعه، محققان خون گرفته شده از 55 نفر را قبل و بعد از دریافت واکسن به روز شده از پاییز گذشته جدا کردند که زیرمجموعه XBB.1.5 نوع omicron ویروس را هدف قرار می دهد.

آنها پاسخ قوی از نظر سطح آنتی بادی های تولید شده و توانایی آنها برای خنثی کردن سویه اصلی SARS-CoV-2 به علاوه انواع جدیدی که از زمان ورود ویروس کرونای جدید در اواخر سال 2019 ظهور کرده اند، پیدا کردند. نکته مهم این است که به نظر می رسد واکسن تولید می کند. یک پاسخ قوی در برابر نوع JN.1 که اکنون به طور گسترده در سراسر جهان در حال پخش است – پیشنهاد به روز رسانی منظم واکسن برای مقابله با انواع در حال ظهور مفید خواهد بود.

این مطالعه نقطه عطف دیگری در تکامل ویروس SARS-CoV-2 است.

مارسل کرلین، MD، دانشیار پزشکی (بیماری های عفونی) در دانشکده پزشکی OHSU و مدیر پزشکی بهداشت حرفه ای OHSU، گفت: “به طور کلی، این کار قویاً از استفاده از واکسن به روز شده پشتیبانی می کند.” در تصویر کلی، کووید-19 از بین نمی‌رود، بلکه در کنار سایر بیماری‌های تنفسی رایج مانند آنفولانزا و RSV قرار می‌گیرد که باعث بیماری نسبتاً خفیف برای اکثر افراد و آسیب‌های زیادی برای تعداد کمی می‌شود.»

برخلاف بسیاری از مطالعات تحقیقاتی دیگر، OHSU یکی از اولین کسانی است که توانایی آنتی بادی های استخراج شده توسط واکسن را در سرم خون برای جلوگیری از عفونت یک ویروس زنده در آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 3 آزمایش می کند. علاوه بر Tafesse و Curlin، نویسندگان مشترک شامل Xammy Huu Nguyenla، Mastura Wahedi، Timothy Bates و Mila Trank-Greene از OHSU هستند.

اطلاعات بیشتر:
واکسن تک ظرفیتی کووید-19 XBB.1.5 باعث ایجاد ایمنی هومورال می شود، medRxiv (2024). DOI: 10.1101/2024.03.25.24304857

ارائه شده توسط دانشگاه علوم و بهداشت اورگان

نقل قول: مطالعه نشان می‌دهد که در جریان بودن واکسن‌های کووید-19 به مبارزه با انواع نوظهور کمک می‌کند (2024، 12 آوریل) در 12 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-staying-current-covid-vaccinations-combat.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.