نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست


نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب در مراقبت روزانه از پوست شما بسیار مهم است. چه برای چند ساعت بیرون رفتن یا تعطیلات در کنار ساحل یا استخر، استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید ضروری است. بنابراین، چگونه یک ضد آفتاب انتخاب کنیم؟ در هنگام خرید باید به دنبال چه چیزهایی باشید؟ از آنجایی که نمی توانیم از بیرون رفتن خودداری کنیم، بهتر است پوست را با کرم ضد آفتاب محافظت کنیم. اگر نمی دانید چگونه ضد آفتاب مناسب را انتخاب کنید، این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب برای شما مناسب است.

پوست شما به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش در برابر چندین مشکل آسیب پذیر می شود. ممکن است باعث آسیب پوست، چین و چروک، آفتاب سوختگی و حتی سرطان پوست شود.

این مقاله راهنمای نهایی انتخاب کرم ضد آفتاب را در اختیار شما قرار می دهد.

محافظت از پوست با ضد آفتاب یکی از بهترین و مهم ترین اقدامات در مراقبت از پوست است. قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش، پوست شما را مستعد ابتلا به مشکلاتی مانند چین و چروک، آسیب خورشید، آفتاب سوختگی و حتی سرطان می کند. با این حال، انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب و توصیه شده توسط متخصصین پوست به حل و پیشگیری از این مشکلات کمک می کند. هنگام انتخاب یک کرم ضد آفتاب، ممکن است مجبور باشید به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، آلرژی، سطح قرار گرفتن در معرض نور خورشید، SPF، فاکتور بدون عطر، فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده توجه کنید. پیروی از نکات و دستورالعمل های ذکر شده در این مقاله ممکن است به شما در انتخاب ضد آفتاب مناسب کمک کند.

کرم حجم دهنده سینه با ترکیباتی ارگانیک کوچکی، شلی و افتادگی سینه را بدون عوارض درمان می کند.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه

کرم حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

استفاده از کرم بزرگ کننده سینه میبلین گزینه خوبی برای افزایش سایز سینه و خاصیت ارتجاعی آن است.

این لوسیون حجم دهنده سینه، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

کرم ضد آفتاب چگونه کار می کند؟

نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب
نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب در درجه اول با مسدود کردن و جذب اشعه ماوراء بنفش از طریق ذرات مختلف فیزیکی و شیمیایی عمل می کند.

در حالی که ذرات فیزیکی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم به انعکاس اشعه ماوراء بنفش از پوست کمک می کنند، مواد شیمیایی موجود در کرم ضد آفتاب قبل از نفوذ به پوست با اشعه واکنش نشان می دهند. آنها همچنین پرتوهای خورشید را جذب می کنند و انرژی را به صورت گرما آزاد می کنند.

همانطور که گفته شد، انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب می تواند تفاوت زیادی در رژیم مراقبت از پوست شما ایجاد کند . در قسمت زیر عواملی را که باید قبل از انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب برای خود در نظر بگیرید را فهرست کرده ایم.

چگونه کرم ضد آفتاب مناسب را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب، توجه به هرگونه حساسیتی که ممکن است به ترکیبات خاص، ایمنی و سمیت احتمالی آن داشته باشید، ضروری است. همچنین باید مطمئن شوید که ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب تعادل هورمونی شما را مختل نمی کند.

۱٫ SPF (عامل محافظت از خورشید) را در نظر بگیرید

SPF در درجه اول اندازه گیری میزان نور UVB است که کرم ضد آفتاب می تواند فیلتر کند. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵ به محافظت از شما در برابر این قرار گرفتن روزانه در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

با این حال، اکثر متخصصان پوست استفاده از SPF حداقل ۳۰ را توصیه می کنند زیرا حدود ۹۷ درصد از اشعه های UVB را مسدود می کند (SPF 15 ممکن است تنها ۹۳ درصد از اشعه های UV را مسدود کند).

اطمینان حاصل کنید که هر روز به اندازه کافی کرم ضد آفتاب را روی نواحی مختلف پوست استفاده می کنید. این امر به ویژه در روزهایی که احتمالاً دوره های طولانی را در خارج از منزل سپری می کنید بسیار مهم است.

فرقی نمی کند روز خود را در داخل خانه بگذرانید یا بیرون. باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در محیط داخلی می تواند ناشی از اشعه ماوراء بنفش باشد که از طریق شیشه پنجره نفوذ می کند.

۲٫ به دنبال مواد فعال باشید

مواد فعال موجود در ضد آفتاب را بررسی کنید. به دنبال فرمول هایی باشید که حاوی دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی و آووبنزون ​​هستند.

اطمینان حاصل کنید که از کرم های ضد آفتاب حاوی ویتامین A (که معمولاً به آن رتینیل پالمیتات گفته می شود) اجتناب کنید. تصور می شود ویتامین A میزان تومورهای پوستی را افزایش می دهد.

نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب

۳٫ طیف وسیع SPF را انتخاب کنید

کرم ضد آفتابی با پوشش وسیع الطیف و SPF 30 تا ۵۰ انتخاب کنید. این کرم از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند. همچنین بهتر به جلوگیری از اشعه UVA کمک می کند.

ممکن است بخواهید از محصولاتی با SPF بسیار بالا (بیش از ۵۰) اجتناب کنید. اغلب اعتقاد بر این است که چنین محصولاتی هیچ گونه محافظت اضافی ارائه نمی دهند و همچنین گران هستند.

مردم اغلب فراموش می کنند که از لب های خود محافظت کنند. از لب های خود با بالم لب حاوی SPF محافظت کنید.

۴٫ فرمولاسیون ضد آفتاب

فرمول ضدآفتاب معمولاً به فرمت ارسال یک ضد آفتاب اشاره دارد و بر احساس و ظاهر آن بر روی پوست فرد تأثیر می گذارد. سه فرمول ضد آفتاب رایج در بازار موجود است. اگرچه هر یک از این فرم ها دارای مزایای خود هستند، اما اگر درست استفاده شوند، می توانند محافظت در برابر آفتاب را ارائه دهند:

  • اسپری های ضد آفتاب

اینها برای استفاده از کرم ضد آفتاب در نقاطی از بدن که دسترسی به آنها سخت است بسیار مناسب است. اگرچه اسپری ها برای بدن عالی هستند، اما این اسپری ها ممکن است بهترین ضد آفتاب برای صورت نباشند. اسپری ضد آفتاب برای افرادی که موهای بدنشان زیاد است گزینه خوبی است. با این حال، مطمئن شوید که اسپری را هنگام استفاده استنشاق نکنید.

  • لوسیون های ضد آفتاب

اینها از رایج ترین و مرطوب ترین فرمولاسیون های ضد آفتاب موجود هستند. کرم ضد آفتاب لوسیون در انواع مختلفی برای پاسخگویی به انواع پوست موجود است.

  • استیک های ضد آفتاب

اینها از جمله قابل حمل ترین و کمتر کثیف ترین گزینه ها هستند. می توانید با استفاده از آنها روی پوست خود و مالیدن آنها استفاده کنید. آنها گزینه مناسبی هستند و مخصوصا برای مسافرت مناسب هستند. کمترین احتمال نشتی را دارند.

به طور کلی تمام ضد آفتاب ها سه سال ماندگاری دارند. برای بهترین نتیجه آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: روش تهیه ۱۰ ضد آفتاب ساده خانگی برای محافظت از موها

۵٫ میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را در نظر بگیرید

یکی از فاکتورهای ضروری دیگری که در انتخاب کرم ضد آفتاب باید در نظر داشت میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به عنوان مثال، باید در نظر داشته باشید که چه مدت در معرض نور خورشید قرار می گیرید، خورشید چقدر قوی است و چه فعالیت هایی را هنگام قرار گرفتن در معرض خورشید انجام خواهید داد.

به طور معمول، قدرت خورشید بر روی شاخص فرابنفش (UV) اندازه گیری می شود که از ۱ (کم) تا ۱۱+ (افراطی) متغیر است. این اشعه ماوراء بنفش از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر قوی ترین است و زمانی که شاخص UV در ۸ یا بالاتر باشد، پوست محافظت نشده ما می تواند در ۱۵ دقیقه یا کمتر بسوزد. بر اساس میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب، در اینجا چیزی است که باید به عنوان ضد آفتاب خود انتخاب کنید:

  • در فضای باز: اگر برای مدت طولانی (دو ساعت یا بیشتر) در خارج از منزل مشغول فعالیت هستید، بسته به رنگ پوستتان، از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  • ورزش/شنا: اگر برای ورزش در فضای باز یا در آب می روید، بهتر است ضد آفتاب ضد عرق یا ضد آب انتخاب کنید . بسته به رنگ پوستتان از SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و هر ۴۰ تا ۶۰ دقیقه یکبار آن را تجدید کنید.
  • هر روز: در روزهای معمولی که در آفتاب و سایه هستید، حتما از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 15 استفاده کنید.

ژل لاغری هات چیلی، فاقد مواد شیمیایی بوده و دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک می باشد که به چربی سوزی و کاهش وزن فوری کمک می کند.

خرید بهترین ژل لاغری برای چربی سوزی و سفت کردن بدن بعد از کاهش وزن

ژل لاغری هات چیلی، با حمله به سلول های چربی در مدت زمان ۲ هفته بدون نیاز به رژیم غذایی یا ورزش کاهش سایز چشمگیری را خواهد داشت علاوه بر این کرم ضد سلولیت بوده و بدن را سفت کرده و فرم زیبایی به بدن می دهد.

ماساژی که هنگام استفاده از این کرم لاغری موضعی انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری شکم و پهلو از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در بهترین کرم لاغری شکم پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

به غیر از انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب، چند قدم دیگر نیز وجود دارد که می توانید برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب های خورشید انجام دهید. برخی از آنها به شرح زیر است.

راه های دیگر برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید

نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب
نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب

۱٫ قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید

هنگامی که بیرون می روید، سعی کنید قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید را با جستجوی سایه به شکلی محدود کنید.

۲٫ پوشاندن

لباس مناسب همراه با کلاه لبه پهن بپوشید تا تا حد امکان از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. با عینک آفتابی که اشعه های مضر را منحرف می کند از چشمان خود محافظت کنید.

۳٫ چتر حمل کنید

اگر نیاز دارید زیر نور خورشید راه بروید، بهتر است یک چتر همراه داشته باشید تا به خوبی محافظت شود.

نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب

نکات استفاده از کرم ضد آفتاب

  • همیشه بدون در نظر گرفتن زمان سال از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر لباس شنا می پوشید، حدود دو قاشق غذاخوری کرم ضد آفتاب را به قسمت های در معرض بدن خود بزنید. اگر از اسپری ضد آفتاب استفاده می کنید، مطمئن شوید که براقیت یکنواخت را روی کل بدن بمالید.
  • کرم ضد آفتاب را به تمام قسمت‌های در معرض بدن از جمله صورت، دست‌ها، پاها، گوش‌ها، گردن و بالای سر بمالید (اگر پوست شما در معرض قرار دارد).
  • اطمینان حاصل کنید که حداقل نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، یک لایه پایه با SPF 15 یا ۳۰ روی تمام قسمت های در معرض قرار دهید. هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پس از تعریق بیش از حد، شنا کردن، یا حوله کردن، کرم ضد آفتاب را دوباره استفاده کنید. همیشه دستورالعمل های برچسب را برای استفاده مجدد دنبال کنید.

در نظر گرفتن نوع پوست شما نیز یکی از جنبه های ضروری انتخاب ضد آفتاب مناسب است. در بخش بعدی، بهترین گزینه های ضد آفتاب برای پوست های حساس یا مستعد آکنه را خواهید شناخت.

کدام کرم ضد آفتاب برای پوست های حساس یا مستعد آکنه بهترین است؟

نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب
نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب

پوست مستعد آکنه

کرم‌های ضد آفتاب برای مسدود کردن منافذ شناخته شده‌اند. از این رو، انتخاب فرمول های بدون روغن برای صورت ضروری است. می توانید از ضد آفتاب های غیر کومدون زا (که حاوی موادی که منافذ پوست را مسدود می کنند) استفاده کنید.

برای پوست های خشک، می توانید به سراغ مرطوب کننده هایی با ضد آفتاب یا ضد آفتاب هایی که حاوی مواد آبرسان هستند بروید.

پوست حساس (یا اگر از مواد شیمیایی اجتناب می کنید)

پوست حساس زمانی که در معرض کمترین مقدار موادی که ممکن است به آن واکنش نشان دهد، شاداب و سرزنده باقی می ماند. یک ضد آفتاب فیزیکی یا معدنی را انتخاب کنید زیرا دارای اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است که از پوست محافظت می کند. این دو ماده کلیدی چشم را نمی سوزاند. آنها با نشستن روی پوست شما کار می کنند و مانعی برای محافظت از شما در برابر نور خورشید تشکیل می دهند.

رنگ پوست

رنگ پوست شما تا حد زیادی سطح SPF را که باید بپوشید تعیین می کند. به عنوان مثال، اگر پوست روشنی دارید و همیشه یا معمولاً می سوزید، بهتر است از SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. برعکس، اگر پوستی متوسط ​​تا تیره دارید، یا معمولاً برنزه می‌شوید و هرگز نمی‌سوزید، می‌توانید با SPF 15 بروید.

یکی دیگر از انواع سخت پوستی که می توان برای آن ضد آفتاب انتخاب کرد، پوست چرب است. بیشتر موادی که در کرم های ضد آفتاب معمولی استفاده می شوند، پوست چرب را مسدود می کنند و منجر به جوش می شوند. نحوه انتخاب نوع مناسب برای این نوع پوست را در زیر بیاموزید.

چگونه کرم ضد آفتاب را برای پوست های چرب انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب، گزینه های غیر کومدون زا و بدون چربی را انتخاب کنید تا از جوش و انسداد منافذ جلوگیری کنید، زیرا غدد چربی در حال حاضر بیش از حد سبوم تولید می کنند. به دنبال فرمول های معدنی باشید که حاوی موادی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند، زیرا این مواد برای پوست سبک و ملایم هستند. کرم های ضد آفتاب با روکش مات را انتخاب کنید که ممکن است درخشندگی اضافی را کاهش دهد.

علاوه بر این، ضد آفتاب های پودری را برای استفاده آسان و در حال حرکت در نظر بگیرید که به افرادی که پوست چرب دارند ظاهری مات می بخشد. همچنین می‌توانید ضد آفتاب‌های مبتنی بر آب را امتحان کنید که منافذ شما را مسدود نمی‌کنند. در نهایت، همیشه یک SPF وسیع الطیف با حداقل SPF 30 انتخاب کنید و نظرات و برچسب ها را برای بهترین انتخاب بخوانید.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب، نکات استفاده از ضد آفتاب برای پوست و روش های مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب

پاسخ به سوالات متداول

بهترین نوع ضد آفتاب – اسپری، لوسیون، استیک یا ژل چیست؟

این در درجه اول به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. باید به خاطر داشته باشید که صرف نظر از گزینه های بالا، هر ضد آفتاب تنها زمانی مفید است که از آن به روش صحیح استفاده کنید یک اونس ضد آفتاب را روی کل بدن در معرض قرار دهید.

تفاوت بین ضد آفتاب شیمیایی و ضد آفتاب فیزیکی چیست؟

ضدآفتاب های شیمیایی و فیزیکی اساساً به مواد فعال استفاده شده در آنها اشاره دارند. در حالی که ضد آفتاب شیمیایی از مواد فعالی استفاده می کند که به راحتی اشعه های خورشید را جذب می کند و راحت تر جذب پوست می شود، یک ضد آفتاب فیزیکی حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم است که در بالای پوست قرار می گیرد و اشعه های خورشید را منحرف می کند.
از آنجایی که ضد آفتاب های شیمیایی جذب پوست شما می شوند، معمولا برای استفاده روزانه توصیه نمی شوند. ضدآفتاب های فیزیکی بهتر است به شما کمک کنند تا به طور موثر و ایمن از پوست خود محافظت کنید.

کدام نوع ضد آفتاب برای پوست مختلط بهتر است؟

افرادی که پوست مختلط دارند، معمولاً دارای نواحی چرب و خشک روی صورت هستند. بنابراین، به شدت توصیه می شود که از ضد آفتاب های رنگی یا ضد آفتاب های سبک وزن بدون چربی، غیر کومدون زا و دارای ژل استفاده کنید. این ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نمی کند بلکه آن را هیدراته نگه می دارد.

کدام SPF بهتر است ۳۰ یا ۵۰؟

SPF 50 کمی بهتر از SPF 30 است زیرا محافظت بهتر و طولانی تری از خورشید در برابر اشعه UVB ارائه می دهد. آنها همچنین ممکن است در رسیدگی به علائم پیری مؤثرتر باشند.

آیا می توانم از مرطوب کننده صرف نظر کنم و از کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب استفاده کنم؟

بله، می توانید از مرطوب کننده صرف نظر کنید و از کرم ضد آفتاب ژلی برای پوست های چرب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کرم ضد آفتاب شما مملو از مواد مرطوب کننده است. در غیر این صورت منجر به تولید بیش از حد چربی و مسدود شدن منافذ شما می شود.

سخن پایانی
  • از محصولات ضدآفتابی استفاده کنید که ضد حساسیت هستند و دارای ترکیباتی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند.
  • لوسیون های ضد آفتاب به راحتی در دسترس هستند، اسپری های ضدآفتاب برای مکان های صعب العبور مناسب هستند و چوب های ضد آفتاب قابل حمل و استفاده آسان هستند.
  • سعی کنید قرار گرفتن در معرض نور خورشید را با پوشاندن یا حمل یک چتر محدود کنید.
  • اگر بیش از ۲ ساعت بیرون ماندید، باید از SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید سراغ SPF 15 بروید.

منبع



Source link