کلید پوشش واکسیناسیون بالا در برابر افزایش مورد انتظار موارد سرخک در اتحادیه اروپا/EEA


کلید پوشش واکسیناسیون بالا در برابر افزایش مورد انتظار موارد سرخک در اتحادیه اروپا/EEA

در دوره 1 ژانویه تا 31 دسامبر 2023، نرخ اطلاع رسانی به ازای هر 1 میلیون نفر در رومانی (92.16)، لیختن اشتاین (76.32)، اتریش (20.72)، بلژیک (5.94) و استونی (3.0) بالاترین میزان بوده است. اعتبار: ECDC

انتظار می‌رود موارد سرخک در ماه‌های آینده در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EU/EEA) به دلیل پوشش واکسیناسیون غیربهینه برای واکسن‌های حاوی سرخک (MCV) در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا افزایش یابد. احتمال واردات از مناطقی که تیراژ بالایی دارند و این واقعیت که ماه های آینده نشان دهنده اوج فصلی ویروس است.

این ارزیابی در ارزیابی اخیر ECDC گنجانده شده است. داده های ECDC نشان می دهد که در ژانویه و اوایل فوریه 2024، تعداد کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که موارد سرخک را گزارش کرده اند افزایش یافته است. حداقل هفت مورد مرگ از دو کشور گزارش شده است.

آندریا آمون، مدیر ECDC، گفت: “هیچ کس نباید بر اثر سرخک بمیرد. افزایش موارد سرخک، یک بیماری بسیار مسری اما قابل پیشگیری با واکسن، یادآوری واضحی است که همه کشورهای عضو باید تلاش خود را برای دستیابی و حفظ پوشش بالای واکسیناسیون به حداکثر برسانند. برای همه بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن، واکسن‌ها راهی مطمئن و مؤثر برای کاهش بار سلامتی بیماری‌های عفونی و جلوگیری از تلفات غیرضروری زندگی هستند.»

سرخک تهدیدی برای افراد در تمام گروه های سنی است که اهمیت حفظ پوشش بالای واکسیناسیون در کل جمعیت را نشان می دهد.

بیشترین تأثیر بالقوه سرخک، به دلیل عوارض بالای پس از عفونت، برای نوزادان بسیار جوان است که نمی توانند واکسینه شوند (معمولاً کودکان زیر 12 ماه، بسته به برنامه ملی). کودکان زیر پنج سال واکسینه نشده نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند، زیرا سرخک می تواند در این گروه سنی عوارض متعددی داشته باشد. علاوه بر این، گروه‌های دیگر، مانند افراد دارای نقص ایمنی، در معرض خطر پیامدهای شدید سرخک هستند.

استلا کیریاکیدس، کمیسر اتحادیه اروپا برای سلامت و ایمنی غذا، افزود: “روند افزایش موارد سرخک در سراسر اروپا نگران کننده است. این یک بیماری بسیار مسری است که می تواند عوارض جدی به ویژه برای کودکان و افراد آسیب پذیر ایجاد کند.”

“خبر خوب این است که این بیماری از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است و واکسن های بی خطر و موثر زیادی در اتحادیه اروپا وجود دارد. وقتی شیوع سرخک را می بینیم، می دانیم که شکافی در واکسیناسیون وجود دارد. من از همه می خواهم که بررسی کنند. وضعیت واکسیناسیون آنها و والدین برای اطمینان از به روز بودن واکسن های کودکان و نوجوانان.

سرخک خیلی راحت پخش می شود. بنابراین، پوشش واکسیناسیون بالای 95٪ یا بیشتر از جمعیت واکسینه شده با دو دوز واکسن برای قطع انتقال در یک کشور یا جامعه ضروری است.

بنابراین، باید تلاش ها برای شناسایی و دستیابی به جمعیت های واکسینه نشده یا نیمه واکسینه شده تشدید شود. برابری در دسترسی به ایمن سازی باید تضمین شود، به ویژه برای جمعیت های آسیب پذیر مانند مهاجران، اقلیت های قومی، و کسانی که در مکان های شلوغ زندگی می کنند، به عنوان مثال، اردوگاه های پناهندگان.

سیستم های نظارتی با کیفیت بالا برای تشخیص زودهنگام، واکنش و کنترل شیوع محلی سرخک ضروری هستند. علاوه بر این، افزایش ظرفیت تشخیصی آزمایشگاهی ردیابی ژنوتیپ‌های ویروس و شناسایی زنجیره‌های انتقال را تسهیل می‌کند.

افزایش آگاهی از وضعیت سرخک در میان متخصصان بهداشت در تخصص های مختلف برای اطمینان از تشخیص به موقع، به ویژه در کودکان بزرگتر و بزرگسالان مهم است.

همچنین باید برای شناسایی دلایل جذب کم واکسن در جوامع و اجرای مداخلات مناسب تلاش کرد. اینها شامل ارتباطات مخاطره آمیز و ابتکارات مبتنی بر جامعه، از جمله نسبت به گروه های جمعیتی محروم می شود.

ECDC به همکاری با کشورهای اتحادیه اروپا/EEA و شرکای بین المللی برای کمک به کشورها در افزایش پوشش واکسیناسیون و حفاظت از سلامت عمومی متعهد است.

اطلاعات بیشتر:
گزارش: www.ecdc.europa.eu/sites/defau … ef-february-2024.pdf

ارائه شده توسط مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC)

نقل قول: کلید پوشش واکسیناسیون بالا در برابر افزایش مورد انتظار موارد سرخک در اتحادیه اروپا/EEA (2024، 16 فوریه) در 18 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-high-vaccination-coverage-key-measles بازیابی شده است. .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.