آیا حیوانات می توانند بشمارند؟ دانشمندان علوم اعصاب حس اعداد را در بین جوندگان تشخیص می دهند


آیا حیوانات می توانند بشمارند؟  دانشمندان علوم اعصاب در هنگ کنگ حس محاسبه را در بین جوندگان شناسایی می کنند

این مطالعه، منتشر شده در پیشرفت علمبه گفته پروفسور یونگ از دانشگاه سیتی هنگ کنگ، مکانیسم‌های زیربنای توانایی عددی را روشن می‌کند، یک توانایی شناختی اساسی برای استعداد ریاضی. اعتبار: دانشگاه سیتی هنگ کنگ

یک تیم تحقیقاتی مشترک از دانشگاه سیتی هنگ کنگ (CityUHK) و دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK) کشفی را تایید می کند که به نظر می رسد وجود حس اعداد گسسته در موش ها را تایید کند.

محققان مستقر در هنگ کنگ می گویند این یافته ها یک مدل حیوانی حیاتی برای بررسی مبنای عصبی توانایی عددی و ناتوانی در انسان ها ارائه می دهد.

پروفسور یونگ وینگ هو، رئیس بخش علوم اعصاب شناختی در CityUHK، که با دانشمندان CUHK در دانشکده همکاری می کرد، می گوید: این مطالعه ابتکاری یک کار یادگیری عددی، تکنیک های دستکاری مغز و مدل سازی هوش مصنوعی را برای مقابله با یک بحث مداوم در مورد اینکه آیا موش ها می توانند حساب کنند، به کار برد. دارو.

مطالعه آنها، منتشر شده در پیشرفت علم، مکانیسم های زیربنایی توانایی عددی را روشن می کند، یک توانایی شناختی اساسی برای استعداد ریاضی، که مشخصه هوش انسان است. عنوان مقاله «پردازش متفاوت تعداد و مقادیر پیوسته مرتبط در موش‌ها» است.

پروفسور یونگ، همچنین دانشیار دانشکده دامپزشکی و علوم زیستی کلاب جوکی در CityUHK، گفت که تیم تحقیقاتی قصد داشت تا تأثیر بزرگی‌های پیوسته را در آزمایش‌های عددی به حداقل برساند و یک تجزیه و تحلیل کمی دقیق در این مطالعه برای تعیین مشارکت‌های مربوطه انجام داد. از اعداد و قدر

این تیم الگوریتمی برای تولید محرک‌هایی ایجاد کردند که حیوانات را قادر می‌سازد فقط بر روی اعداد تمرکز کنند و سایر عوامل حواس‌پرتی را به حداقل برسانند.

پروفسور یونگ توضیح می‌دهد: «این به ما کمک می‌کند بهتر بفهمیم حیوانات چگونه اعداد را درک کرده و کمیت می‌کنند.»

این تیم متوجه شد که موش‌هایی که هیچ دانش قبلی از اعداد ندارند، وقتی با صداهایی که دو یا سه عدد را نشان می‌دهند آموزش ببینند، می‌توانند حس اعداد را توسعه دهند. علیرغم تأثیر بزرگی های مداوم، موش ها به طور مداوم روی تعداد صداها هنگام انتخاب پاداش های غذایی تمرکز می کردند.

علاوه بر این، این مطالعه به تشریح رابطه بین پردازش قدر و تعداد کمک می کند. محققان دریافتند که وقتی قسمت خاصی از مغز موش‌ها به نام قشر جداری خلفی را مسدود می‌کنند، توانایی موش‌ها برای درک اعداد تحت تأثیر قرار می‌گیرد اما حس بزرگی آنها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. پروفسور یونگ ادامه می دهد: «این نشان می دهد که مغز ناحیه خاصی برای برخورد با اعداد دارد.

این مطالعه نه تنها یک معمای طولانی مدت را در مورد نحوه کنترل اعداد توسط مغز حل می کند، بلکه بینش جدیدی را در مورد مطالعه مدارهای عصبی خاص درگیر در پردازش اعداد در حیوانات و چگونگی ارتباط ژن ها با توانایی ریاضی ارائه می دهد. یافته های مدل سازی شبکه های عصبی می تواند کاربردهای عملی در زمینه هوش مصنوعی داشته باشد.

اطلاعات بیشتر:
Tuo Liang و همکاران، پردازش متفاوت تعداد و مقادیر پیوسته مرتبط در موش، پیشرفت علم (2024). DOI: 10.1126/sciadv.adj2566

ارائه شده توسط دانشگاه سیتی هنگ کنگ

نقل قول: آیا حیوانات می توانند بشمارند؟ دانشمندان علوم اعصاب حس محاسبه را در بین جوندگان شناسایی کردند (2024، 15 آوریل) در 15 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-animals-neuroscientists-numeracy-rodents.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.