خورشید گرفتگی کامل در سال 2017 با افزایش مختصر تصادفات رانندگی مرتبط است


خورشید گرفتگی کامل در سال 2017 با افزایش مختصر تصادفات رانندگی مرتبط است

قبل از رسیدن خورشید گرفتگی کامل در 8 آوریل، تحقیقات جدید نشان می دهد که افزایش موقت تصادفات رانندگی در ایالات متحده در زمان خورشید گرفتگی در سال 2017 وجود داشته است.

منطقه ای در ایالات متحده که هفت سال پیش توسط خورشید گرفتگی کامل پوشانده شده بود، نسبتا کوچک بود (حدود 70 مایل عرض)، اما همچنان با افزایش 31 درصدی تصادفات رانندگی مرگبار در سراسر کشور مرتبط بود.

یک تیم کانادایی به سرپرستی دکتر دونالد ردلمایر از مرکز علوم بهداشتی Sunnybrook در تورنتو گفت: «به طور مطلق، این میانگین به 1 نفر درگیر تصادف اضافی در هر 25 دقیقه و 1 مرگ بیشتر در تصادف در هر 95 دقیقه است.

تیم او مشکوک است که افزایش تصادفات به دلیل هیچ تغییر موقتی در دید ناشی از خورشیدگرفتگی نبوده است. در عوض، به احتمال زیاد ناشی از افزایش افرادی است که برای دیدن این پدیده نادر سفر می کنند.

به گفته تیم تورنتو، در سال 2017، کسوف کامل حدود 20 میلیون نفر را برای دیدن آن به شهر دیگری سفر کرد.

نویسندگان این مطالعه گفتند، ممکن است خطر ترافیک بیشتری در 8 آوریل وجود داشته باشد، زیرا این بار خسوف “در محدوده رانندگی بیش از 200 میلیون نفر در ایالات متحده است.”

مطالعه جدید بر داده‌های ایالات متحده از سیستم گزارش‌دهی تجزیه و تحلیل مرگ‌ومیر اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها تکیه داشت.

تیم ردلمایر سه روز قبل، حین و بلافاصله پس از کسوف کامل 17 اوت 2017 را بررسی کرد و میزان تصادفات جاده ای را در آن دوره با دوره های سه روزه در هفته قبل و هفته بعد از کسوف مقایسه کرد.

این تحقیق نشان داد که میزان تصادفات مرگبار در سراسر کشور طی سه روز نزدیک به کسوف افزایش یافته است: 10.3 مرگ در ساعت در مقابل 7.9 در ساعت در هفته های قبل و بعد از آن.

محققان خاطرنشان کردند که افزایش تراکم ترافیک کلیدی به نظر می رسد، زیرا افزایش مرگ و میر “از لحاظ بزرگی مشابه افزایش خطرات ترافیکی است که در حوالی روز شکرگزاری، روز یادبود یا آخر هفته 4 جولای مشاهده می شود.”

با این حال، آنها عوامل دیگر را رد نمی کنند، از جمله «سفر در مسیرهای ناآشنا، سرعت زیاد برای رسیدن به موقع، حواس پرتی راننده توسط یک رویداد آسمانی نادر، آسیب ناشی از مواد مخدر یا الکل ناشی از جشن های مربوط به کسوف، و مشاهده ماه گرفتگی از مکان های ناامن. مکان های کنار جاده.”

ردلمایر و همکارانش می گویند اقدامات احتیاطی راننده در 8 آوریل و حوالی آن می تواند جان افراد را نجات دهد.

توصیه‌های ایمنی استاندارد اعمال می‌شود: به گفته محققان، سرعت نگیرید، کمربند ایمنی خود را نبندید، در عقب خودرو قرار نگیرید و در حالت مستی یا سنگسار رانندگی نکنید.

این مطالعه در 25 مارس منتشر شد JAMA Internal Medicine.

اطلاعات بیشتر:
Donald A. Redelmeier و همکاران، خطرات ترافیکی کشنده با خورشید گرفتگی کامل در ایالات متحده، JAMA Internal Medicine (2024). DOI: 10.1001/jamainternmed.2023.5234

حق چاپ © 2024 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: خورشید گرفتگی کامل در سال 2017 مرتبط با افزایش مختصر تصادفات رانندگی (2024، 26 مارس) در 26 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-total-solar-eclipse-linked-traffic.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.