در رفتار با همسر سابق این نکات را جدی بگیرید


هر زوج با انتخاب تصمیم جدایی از یک رابطه مشترک، کوله بار خود را به خانه ای دیگر حمل می کنند تا با مقصد جدیدی از زندگی آشنا شوند. تصمیم جدایی ای که اگر یک طرفه باشد، شریک مقابل احساس دلتنگی زیادی را با خاطرات به دوش می کشد و اصلا ساده نیست. اما اگر دو طرفه باشد که دیگر نیازی به احساسات پاک دوست داشتن در کار نخواهد بود. حال اگر در موقعیتی غیر قابل پیش بینی یا پیش بینی شده دوباره در مسیر هم قرار گرفتند، رفتار با همسر سابق چگونه باید باشد؟

رفتار با همسر سابق پس از جدایی چگونه باید باشد؟

اگر پس از گذشت سال ها، همسر سابق ازدواج مجدد داشت اصلا ضرورتی ندارد که با او و همسر جدید او دوست شوید و ظاهر صمیمی به خود بگیرید چون اگر رفتار عاقلانه از خود بروز دهید آن ها حق درگیری با شما را به خود نمی دهند.

اگر حضانت فرزند به گردن همسر سابق شما است، هرگز فرزند را طعمه روابط اطلاعاتی خود قرار ندهید یا با او صحبت هایی داشته باشید که پس از بر ملا شدن موجب تنش شود و فرزند با مشاهده این درگیری ها تصمیم به دوری از شما بگیرد که این اشکال باز هم به ضرر شما تمام خواهد شد.

این اصل را از لحاظ روانشناسی فراموش نکنید که با جدایی یعنی تمام رشته های دوستی، علاقه، احساسی و مالکیت وابسته از بین شما پاره شده است پس یعنی با گذشت سال ها باز هم تغییری پیدا نمی کند. اگر به همسر سابق خود و شریک جدیدش احساس خوبی ندارید، هرگز تنفر را به ظاهر نشان ندهید.

چگونگی رفتار با همسر سابق و خانواده او

جایگاه باارزش خود را حفظ نگه دارید و این خیال آسیب زننده حسادت را از روحیه دور سازید.

حسادت خود در صورت فعال و پویا بودن شدید، تفکرات سالم اخلاقی و رفتاری را در هم میزند به گونه ای که شریک حسادت ورز شروع به تفرقه اندازی در زندگی جدید همسر سابق خود می کند.

ممکن است پس از سال ها زندگی مشترک، افکار شما هنوز درگیر همسر سابق باشد اما دیگر کافی است مهر طلاق به زندگی زناشویی شما زده شده و با توافقی بودن دو طرفه، امیدی به بازگشت نخواهد بود.

اگر با خود کنار بیایید که دیگر همه وابستگی ها به شما ارتباطی ندارد و تنها خود با فکر کردن به آن ها اذیت می شوید، دیگر تاثیر گذاری های منفی همراه نخواهند بود.

اگر با این راه کار ها باز هم احساس حسادت به دل شما نفوذ پیدا کرد، به گذشته برگردید! که چرا از یکدیگر جدا شدید؟

کاغذی را بردارید، همه ریز و درشت های فاصله انداز بین خود و همسر سابق را یادداشت کنید.

از محدودیت ها گرفته تا جر و بحث ها، اختلاف نظر ها، رفتار ها و …

حال باز هم ارزش فکر کردن دارد؟ چرا فقط خاطرات و احساسات خوش مابین هم پیش آمده را به یاد می آورید؟

می دانید علت چیست؟ دلتنگی آدم ها را قشنگ تر می کند، دل شما برای آن شخص تنگ نشده بلکه برای احساسات گذشته ای که با اون شخص تجربه داشته اید تنگ شده است.

هیچ گاه بزرگترین اشتباه را در حق شخصیت خود انجام ندهید، اما بزرگترین این اشتباه چیست؟ مقایسه خود با همسر جدید شریک گذشته.

برای بهبود روحیه خود با تمام قدرت خوبی ها و نکات مثبت زندگی تان را یادآور شوید، استعداد های خود را دوباره کشف کنید، موقعیت شغلی تحصیلی و اجتماعی خود را افزایش دهید و آنقدر ذهن را سرگرم پیشرفت های دست یافتنی خود کنید که فرصتی برای فکر کردن به همسر جدید او نداشته باشد.

آدمی که حوصله اش سر برود و انگیزه ای برای انجام فعالیت های هدفمند در زندگی نداشته باشد، ناخودآگاه ذهنیتی منفی باز خواهد داشت که به هر مسئله ای بیش از اندازه حقیقی بها می دهد.

از این تحریک های وسوسه انگیز هر چه سریعتر دور شوید چون نتیجه ای جز افسردگی و مشکلات روحی دیگر در کار نخواهد بود.

اگر فرزند دارید و او همراه شما زندگی می کند، باید به روی افکار منفی تمام حواس خود را پرت کنید تا با این روش کنترلی حس حسادت و کینه ورزی را از خود و فرزند خود دور سازید. اگر احساس کینه و حسادت در شما تقویت شوند، عواقب بسیار بدی در آینده خواهند گذاشت به صورتی که در کمترین زمان شما را به سمت انتقام می کشانند.

انتقام را کنار بگذارید، خود را برای تشکیل زندگی ای جدید در کنار شخصی ایده آل تر آماده کنید. البته این ازدواج بهتر است سر انتقام گیری از همسر سابق انجام نگیرد بلکه سر زمانی درست، با در نظر گرفتن شرایط مناسب از روی عقل و بینش کامل انجام بگیرد تا دفتری جدید از عشق برای زندگی شما باز شود.

دوری از حسادت و عدم دوستی یه همسر جدید، شریک گذشته

اگر هنوز احساس علاقه به همسر سابق در شما باشد چه باید کرد؟

اگر احساس دارید که هنوز هم پس از جدایی به همسر سابق خود علاقمند هستید و هم چنان مثل گذشته برای شما عزیز است، سعی کنید تا او را دوباره به ارتباط گیری با خود نزدیک سازید اما بدانید اصلا راه آسانی برای شما نخواهد بود.

برای برگشت او شما هرگز نمی توانید فرزندان را طعمه قرار دهید تا با این روش از او باج گیری داشته باشید و تهدید کنید که دیگر فرصت ملاقات با فرزندش را ندارد.

واقع بین باشید، گذشته هیچوقت قابل برگشت به آینده نیست. اگر در لحظات پایانی زندگی با او تجربیات منفی داشتیه اید چطور می توانید از دلخوری های قلبی خود معذرت خواهی کنید و او را دوباره به زندگی بخواهید؟ آیا با برگشت او زندگی مثل روز های خوش گذشته می شود؟ البته که نه.

نه عشق و دوست داشتن زوری می شود و نه برگشت همان شخص احساسی به زندگی مشترک.

پس برای فرار از این خیال آزار دهنده، خود را به روابط دوستانه محدود کنید و تنها خاطرات خوب بین خود را به یاد آورید تا دوباره خاطرات تلخ یادآور نشوند.

به نظر می رسد که شما به یک روانشناس نیاز دارید تا او شما را آگاه کند که چه چیز هایی موجب شد که رفتار اشتباهی دوباره تکرار شود و به فکر بازگشت به زندگی سابق داشته باشید.

روانشناس با دانش و تجربیات خود به شما کمک می کند تا از این اعتیاد عذاب آور خلاص شوید و زندگی جدیدی را پر از شور، آرامش و لذت شروع کنید.

اگر فرزند دارید، بهترین حالت رفتار با همسر سابق چیست؟

اگر حاصل ازدواج شما در یک زندگی مشترک، تولد فرزندی معصوم و بی گناه بوده است. بهتر است پس از جدایی نگرش های منفی را نسبت به همسر از فرزند خود دور کنید. او بین شما و همسر سابق شما گیر کرده است و نمی داند که چطور هم پیش شما بماند و هم پیش والد دیگر خود چون هر طور هم که باشد نمی تواند بین شما دو تا یکی را برای همیشه انتخاب نماید.

برای این منظور از نگاه اخلاقی لازم است که با همسر سابق خود رفتار محترمانه ای داشته باشید تا همیشه بتوانید در مواقع سختی از او درخواست کمک کنید.

برای روز و شب های متفاوت با او قرار های ملاقات بچینید تا فرزند با والد دیگرش هم وقت بگذراند و دلتنگی هایش آرام بگیرد.

نارضایتی ها و دلخوری های بین خود را فراموش کنید و تنها اولویت را به فرزند خود اختصاص دهید تا در این صورت هیچ گونه کینه ای از پدر یا مادر خود نداشته باشد.

پس همواره سعی کنید به خاطر فرزند و به نفع او هم که شده، رابطه ای یکنواخت و هماهنگ با همسر سابق خود برقرار کنید.

رفتار با همسر سابق با وجود فرزند

اگر همسر سابق را در محیط کار می بینید چگونه باید رفتار کنید؟

کار در فضایی مشترک دلیل بر این نمی شود که به روی روابط شخصی شما نیز تاثیری داشته باشد. نیازی نیست که رابطه جدایی را به همه نشان دهید تا دیگر همکاران نیز از آن با خبر شوند.

پس بهتر است در جلسه و روابط کاری با همسر سابق خود مودبانه رفتار کنید و سعی داشته باشید تا تمامی صحبت های رد و بذل شده میان شما مریوط به کار باشد و ارتباطی به زندگی گذشته شما نداشته باشد.

رفتار با همسر سابق در محیط کار چگونه باید باشد؟

در روابط با خانواده و خویشاوندان همسر سابق چگونه باید رفتار شود؟

هر شخص از خانواده و اقوام همسر سابق را نمی توان ارتباط گیری با او را به طور کامل کنار گذاشت. مهم نیست که شروع کننده داستان جدایی چه کسی بوده است چون قطع رابطه با پیوند خونی او هیچ راهی را به ختم نمی رساند.

برای تصمیم گیری درباره قطع رابطه با آن ها بهتر است مطمئن باشید که تمامی استرس ها، درگیری ها و … از بین رفته اند، پس از آن با هوشیاری کار را به پیش ببرید.

اگر موقتا نمی خواهید دیداری با آن ها داشته باشید که با کلماتی مناسب توضیح دهید تا آن ها متوجه موضوع باشند.

چون این زندگی شمااست و شما باید تصمیم بگیرید که چه قدر رابطه نزدیک با خانواده همسر سابق داشته باشید.

توصیه می شود فاصله ای را انتخاب کنید که با آن راحت هستید اما هرگز اجازه ندهید که حد و مرز های شما پا گذاشته شوند.

با گذشت زمان روابط می توانند تغییر کنند پس باید از قبل برای این تغییرات احتمالی آماده باشید.

منبع :

برچسب :



Source link