مطالعه جدید نشان می دهد زنان چاق نیازی به افزایش وزن در دوران بارداری ندارند


بارداری

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

دستورالعمل‌های افزایش وزن در دوران بارداری در زنان چاق مدت‌هاست که زیر سوال رفته است. تحقیقات جدید موسسه کارولینسکا از ایده کاهش یا حذف توصیه فعلی افزایش وزن حداقل 5 کیلوگرم حمایت می کند. نتایج در منتشر شده است لانست.

دستورالعمل‌های بین‌المللی مؤسسه پزشکی ایالات متحده (IOM) بیان می‌کند که زنان چاق در دوران بارداری باید در مجموع 5 تا 9 کیلوگرم وزن اضافه کنند، در حالی که این وزن برای زنان با وزن طبیعی 11.5 تا 16 کیلوگرم است. دستورالعمل‌ها مدت‌هاست که مورد تردید قرار گرفته‌اند، اما هیچ مدرکی برای بررسی مجدد وجود ندارد.

یک مطالعه جدید از مؤسسه کارولینسکا در سوئد نشان می دهد که هیچ خطری برای سلامتی مادر یا کودک با افزایش وزن کمتر از دستورالعمل های فعلی برای زنان دارای چاقی کلاس 1 و 2 (به ترتیب BMI 30-34.9 و 35-39.9) وجود ندارد. . برعکس، برای زنان دارای چاقی کلاس 3 (BMI بالای 40)، افزایش وزن کمتر از دستورالعمل های فعلی ممکن است حتی برای افراد دارای چاقی کلاس 3 مفید باشد.

به گفته کری جوهانسون، کارشناس دپارتمان پزشکی سولنا، این مطالعه از درخواست‌های قبلی برای کاهش یا حذف حد پایین توصیه شده فعلی افزایش وزن حداقل 5 کیلوگرم پشتیبانی می‌کند.

او می گوید: “ما امیدواریم که تحقیقات ما بتواند به بررسی مجدد دستورالعمل های ملی و بین المللی در مورد افزایش وزن در دوران بارداری کمک کند.”

این مطالعه بر اساس سوابق پزشکی الکترونیکی و داده‌های ثبتی برای 15760 زن مبتلا به چاقی در استکهلم و گوتلند (به اصطلاح کوهورت پری ناتال استکهلم گوتلند) است. از زنان مورد مطالعه، 11667 نفر دارای چاقی کلاس 1 بودند. 3160 نفر دارای چاقی کلاس 2 بودند. و 933 نفر دارای کلاس 3 چاقی بودند. این مطالعه شامل حاملگی های تک قلو بود که بین سال های 2008 و 2015 زایمان کردند. این زنان به طور متوسط ​​هشت سال پس از زایمان تحت نظر قرار گرفتند.

ده پیامد نامطلوب شناخته شده مرتبط با افزایش وزن در دوران بارداری مورد مطالعه قرار گرفت: پره اکلامپسی، دیابت بارداری، احتباس اضافه وزن پس از زایمان، بیماری قلبی متابولیک مادر، زایمان سزارین برنامه ریزی نشده، زایمان زودرس، بزرگ برای سن حاملگی و کوچک برای سن حاملگی در هنگام تولد، مرده زایی و مرگ نوزاد این پیامدهای نامطلوب با توجه به شدت آنها وزن‌هایی در نظر گرفته شد و در یک پیامد ترکیبی نامطلوب ترکیب شدند.

به طور کلی، این مطالعه هیچ افزایش خطری را برای پیامد نامطلوب ترکیبی با افزایش وزن کمتر از دستورالعمل‌های فعلی IOM در زنان دارای چاقی کلاس‌های 1 و 2 نشان نمی‌دهد. برعکس، برای زنان با کلاس 3 چاقی، مقادیر افزایش وزن کمتر از دستورالعمل‌ها یا کاهش وزن بود. با کاهش خطر پیامد نامطلوب ترکیبی مرتبط است. به عنوان مثال، عدم افزایش وزن (به عنوان مثال، 0 کیلوگرم) با کاهش خطر حدود 20٪ همراه بود.

کری جوهانسون می‌گوید: «بر این اساس، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که افزایش وزن کمتر از توصیه‌های فعلی احتمالاً در حاملگی‌های دارای چاقی بی‌خطر است و حتی ممکن است برای کسانی که دارای چاقی کلاس 3 هستند، مفید باشد».

همچنین نتایج نشان می دهد که نیاز به توصیه های خاصی برای زنان دارای چاقی کلاس 3 وجود دارد.

کاری جوهانسون می گوید: «برخلاف امروز، این گروه می تواند توصیه های جداگانه ای دریافت کند.

محققان اکنون مطالعات مشابهی را بر روی زنان دارای اضافه وزن، وزن طبیعی و کم وزن انجام خواهند داد.

اطلاعات بیشتر:
کری جوهانسون و همکاران، ایمنی افزایش یا کاهش وزن کم در حاملگی های دارای چاقی کلاس 1، 2 و 3: یک مطالعه کوهورت مبتنی بر جمعیت، لانست (2024). DOI: 10.1016/S0140-6736(24)00255-1

ارائه شده توسط موسسه کارولینسکا

نقل قول: مطالعات جدید نشان می دهد که زنان چاق در دوران بارداری نیازی به افزایش وزن ندارند (2024، 28 مارس) که در 29 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-women-obesity-gain-weight-pregnancy بازیابی شده است. .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.