نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری


فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری

میوه ها جزء ضروری رژیم غذایی زنان باردار هستند زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. با این حال، با وجود فواید کلی سلامتی، باید از مصرف برخی میوه ها در دوران بارداری اجتناب کرد. یکی از رایج ترین سردرگمی ها در مورد مصرف آبلیمو در دوران بارداری است. آیا نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری بی خطر است؟ این سوالی است که مادران بارها می پرسند. پاسخ کوتاه بله است. به خواندن این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری ادامه دهید تا در مورد مصرف آبلیمو برای زنان باردار در دوران بارداری و اینکه چگونه می تواند در این دوران هیجان انگیز برای شما مفید باشد، بیشتر بدانید. 

در دوران بارداری، نیازهای غذایی بدن شما متفاوت است و همچنین اکنون باید برای تغذیه دو زندگی غذا بخورید. اما پرخوری راه حلی نیست.

 تغذیه را رعایت کنید و فقط یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی داشته باشید. شما باید در تامین نیازهای تغذیه ای خود و نوزادتان بسیار مراقب باشید بدون اینکه زیاده روی کنید. این کار آسانی نیست، اما از این نگران نباشید! تنها چیزی که نیاز دارید کمی اطلاعات و تحقیق برای ایمن و سالم نگه داشتن بارداری است.

نوشیدن آب لیموترش در دوران بارداری در حد اعتدال ممکن است مفید باشد. این یک نوشیدنی با طراوت مانند الکترولیت ها یا آب میوه است که وقتی خسته هستید به شما آبرسانی می کند. سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ترکیبات زیست فعال مفید، ویتامین ها و مواد معدنی است که از بارداری حمایت می کنند. آب لیموترش با کاهش یبوست، کنترل فشار خون بالا و کاهش زایمان به بدن شما کمک می کند. علاوه بر این، ممکن است به کاهش رادیکال های آزاد مضر موجود در بدن شما و کاهش التهاب کمک کند. احتیاط کنید و از مصرف بیش از حد آنها خودداری کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری کنید. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف آن را محدود کرده و به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

آیا نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری بی خطر است؟

زنان باردار اغلب از کم آبی رنج می برند. آب میوه ها منبع سالم هیدراتاسیون هستند که علاوه بر فواید تغذیه ای بی شمار می توانند بدن باردار را هیدراته نگه دارند. وقتی صحبت از آبمیوه می شود، اولین کلمه ای که به ذهن خطور می کند آب لیمو است! مانند اکثر مرکبات، لیموترش منبع عالی ویتامین C است. اما آب لیموترش چقدر برای زنان باردار بی خطر است؟ بسیاری از زنان در دوران بارداری خود هوس آبلیمو می کنند. این ممکن است به دلیل کمبود ویتامین C در بدن باشد. 

آبلیمو در دوران بارداری کاملا بی خطر است! این شما را خوشحال کرد، اینطور نیست؟ اکنون می توانید با خیال راحت آن لیوان آب میوه را بنوشید!

همیشه آبلیمو را در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید تا برای مدت طولانی تری تازه بماند. از آنجایی که شیشه یک ماده غیر واکنشی است، بر طعم آب میوه تأثیر نمی گذارد.

اگر نگران کوچکی سینه، افتادگی سینه و یا شلی سینه بعد از بارداری و زایمان هستید راه حل شما، استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای درمان کوچکی و افتادگی سینه بدون عوارض

کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین
کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه و باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم بزرگ کننده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده باسن، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

فواید آبلیمو در دوران بارداری

فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری
فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری

نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری توسط پزشکان بی خطر تلقی می شود و هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است. در واقع، این آبمیوه خوشمزه می تواند مزایای سلامتی بیشتری در دوران بارداری داشته باشد:

۱٫ منبع ویتامین C

زنان باردار اغلب از کمبود ویتامین C رنج می برند. مرکبات مانند لیموترش منابع عالی ویتامین C هستند. از این رو، مصرف منظم آب لیموترش می تواند دوز اضافی ویتامین C را برای بدن فراهم کند و نیاز به مکمل های ویتامین را کاهش دهد.

۲٫ یبوست و سوء هاضمه را درمان می کند

یبوست و سوء هاضمه جزئی از بارداری هستند. آب لیمو به عنوان یک محرک کبد، حرکات روده تحریک پذیر را کنترل می کند ، بنابراین از شرایطی مانند یبوست و اسهال جلوگیری می کند. مصرف منظم آب لیمو ممکن است حرکات روده را آسان کند و علاوه بر هیدراته نگه داشتن شما، سوء هاضمه را نیز درمان کند.

حتما صبح زود آب لیمو بنوشید تا حرکات روده خود را کاهش دهید.

۳٫ سرشار از آنتی اکسیدان

محتوای ویتامین C موجود در لیموترش یک آنتی اکسیدان قوی است . بنابراین، آب لیمو به عنوان یک پاک کننده عالی برای دفع سموم و رادیکال های آزاد از سیستم شما عمل می کند. همانطور که هر زنی که بارداری را تجربه کرده است به شما خواهد گفت سرماخوردگی در دوران بارداری جالب نیست! آب لیموترش قطعا از شما در برابر سرماخوردگی وحشتناک و چندین عفونت دیگر محافظت می کند.

۴٫ مفید برای کودک متولد نشده

نه تنها شما، بلکه حتی فرزند متولد نشده شما نیز ممکن است از آب لیمویی که مصرف می‌کنید، فوایدی کسب کند! لیموترش حاوی سطوح بالایی از پتاسیم است که تصور می شود به ساخت استخوان در جنین کمک می کند و رشد سیستم ایمنی، مغز و سلول های عصبی را تسهیل می کند. به طور خلاصه، آهک به طور قابل توجهی برای رشد جنین مفید است. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای اطمینان از ایمنی و اعتدال در رژیم غذایی خود مشورت کنید.

فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری

۵٫ به مدیریت فشار خون بالا کمک می کند

فشار خون بالا خبر خوبی برای بدن شما نیست، به ویژه زمانی که باردار هستید. فشار خون بالا مزمن می تواند منجر به پره اکلامپسی شود، یک وضعیت تهدید کننده زندگی که می تواند زن را مجبور به زایمان زودرس کند. دلیلی وجود دارد که پزشک شما هر بار که به او مراجعه می کنید، BP شما را چک می کند!

 مطالعات نشان می دهد که عصاره برگ مرکبات ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند. آب لیمو حاوی منیزیم و پتاسیم است که ممکن است به کاهش فشار خون نیز کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است. همراه با آب لیمو، پیروی از یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم و فیبر می تواند برای جلوگیری از پره اکلامپسی مفید باشد. می توانید نصف لیموترش را در یک فنجان آب فشار دهید و دو قاشق غذاخوری کرم تارتار را به محلول اضافه کنید. نوشیدن یک بار در روز هر سه روز به عادی سازی فشار خون کمک می کند.

بیشتر بخوانید: آیا مو در دوران بارداری سریع تر رشد میکند؟

۶٫ درمان ورم پا

 اگرچه پاهای متورم رایج است، اما ممکن است دست و پا گیر و دردناک باشد. در اینجا نیز آب لیموترش می تواند به کمک شما بیاید! نوشیدن یک قاشق چایخوری آبلیمو با یک لیوان آب ولرم می تواند به کاهش ادم در دوران بارداری کمک کند. همچنین می توانید برای تسکین درد و تورم، حمام آب گرم با نمک اپسوم و آب لیموترش بگیرید.

۷٫ زایمان را آسان می کند

بارداری یک چیز است، زایمان چیز دیگری! بیشتر زنان از عمل زایمان می ترسند. و چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند؟ بنابراین، چگونه آب لیمو می تواند کمک کند؟ آب لیموترش مخلوط با عسل ممکن است زایمان را آسان‌تر کند. از ماه پنجم بارداری تا زمان زایمان باید این معجون را مصرف کنید.

۸٫ سایر فواید

مصرف منظم آب لیموترش در دوران بارداری از ناراحتی های مختلف مرتبط با بارداری مانند سوزش سر دل و نفخ جلوگیری می کند. یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را به ۲۵۰ میلی لیتر آب اضافه کنید. رقیق کردن آب میوه با آب به کاهش تولید اسید معده و سوزش سر دل کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که آب میوه را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از غذا بنوشید تا از رفلاکس اسید جلوگیری کنید.

آب لیمو به عنوان منبع خوبی از کلسیم و منیزیم به درمان بیماری هایی مانند آسم، سرماخوردگی، اسکوربوت و تب کمک می کند. همچنین جذب مناسب آهن را تسهیل می کند و در نتیجه از کم خونی در دوران بارداری جلوگیری می کند. استفاده از آب لیموترش را در آشپزی و دستور العمل های خود آزمایش کنید تا از مزایای سلامتی و طعم تند آن لذت ببرید.

پس از بررسی تمام فواید آن، بخش بعدی را بررسی کنید تا ارزش غذایی آبلیمو را با جزئیات ببینید.

ارزش غذایی آب لیموترش

فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری
فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری

یک فنجان آبلیموی با طراوت نه تنها جوانه های چشایی شما را وسوسه می کند، بلکه به شما انرژی زیادی می دهد. یک فنجان آب لیمو حاوی ۶۰٫۵ کیلو کالری (یا ۲۵۲ کیلوژول) است، بنابراین کالری شما را کم نمی کند . حاوی ۱٫۰۲ گرم پروتئین و ۰٫۱۶۹ گرم چربی است. علاوه بر این، ۰٫۹۶۸ گرم فیبر غذایی و ۴٫۰۹ گرم قند طبیعی از جمله ساکارز، گلوکز و فروکتوز دارد. این نوشیدنی خوشمزه ۳۳٫۹ میلی گرم کلسیم، ۱۹٫۴ میلی گرم منیزیم و ۳۳٫۹ میلی گرم فسفر فراهم می کند. همچنین سرشار از پتاسیم است زیرا ۲۸۳ میلی گرم در هر فنجان دارد. به طور کلی، آبلیمو برای سلامت قلب عالی است و عملکرد مناسب ماهیچه ها را تقویت می کند.

کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی بدون نیاز به رژیم غذایی با ژل لاغری هات چیلی

خرید بهترین ژل لاغری برای داشتن اندامی متناسب در کمتر از ۲ هفته

کرم لاغری هات چیلی، به کاهش وزن کمک می کند. ترکیبی از مواد فعال رسوبات چربی را ذوب می کند و بافت ها را سم زدایی می کند. می توان از آن به عنوان کرم ماساژ برای لاغری موضعی و چربی سوزی فوری استفاده کرد.

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

ماساژی که هنگام استفاده از این بهترین کرم لاغری شکم انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

به دلیل ارگانیک بودن کرم ضد سلولیت هات چیلی، این کرم لاغری، برای تمام نواحی بدن قابل استفاده میباشد به غیر از نواحی باز بدن، زخم، نواحی تناسلی و اطراف چشم.

فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری

پاسخ به سوالات متداول

آیا آهک روی رحم تأثیر می گذارد؟

Pallini Winnifred ، RDN، می‌گوید: «هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد آهک تأثیر خاصی بر رحم یا بارداری دارد. لیموترش یک مرکبات است که منبع خوبی از ویتامین C و سایر مواد مغذی است و می‌توان آن را با خیال راحت به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری مصرف کرد.

آیا هوس لیمو در بارداری نشان دهنده پسر یا دختر است؟

به گفته وینیفرد، «هیچ مبنای علمی برای این ایده وجود ندارد که میل به غذاهای خاص در دوران بارداری می تواند جنسیت کودک را نشان دهد. این تصور که هوس های خاصی با جنسیت نوزاد مرتبط است، یک افسانه است و شواهد علمی آن را تایید نمی کند.

آیا لیموترش می تواند در اوایل بارداری تأثیر بگذارد؟

وینیفرد می‌گوید: «همچنین هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف لیموترش یا هر ماده غذایی خاص دیگری می‌تواند بر اوایل بارداری تأثیر بگذارد. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل انواع مواد مغذی است برای زنان باردار مهم است، اما نیازی به اجتناب از غذاهای خاص نیست مگر اینکه توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی توصیه شود.

آیا لیمو برای حالت تهوع بارداری مفید است؟

بله. شواهد حکایتی حاکی از آن است که مرکبات، عطر و محتوای اسید سیتریک آنها ممکن است به تقویت هضم و کاهش حالت تهوع صبحگاهی کمک کند.

در دوران بارداری چه نوع آبمیوه ای می توانید بنوشید؟

در دوران بارداری آب میوه های تازه مصرف کنید زیرا برای آبرسانی و تغذیه بدن مفید هستند. مصرف متعادل و پرهیز از مصرف قندهای بیش از حد کلیدی است.

اگر هر روز آب آهک بنوشید چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که آب آهک در حد اعتدال مصرف شود، ممکن است به سلامت کلی شما کمک کند زیرا سرشار از ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی و سایر ترکیبات مفید است.

اگر بیش از حد آبلیمو بنوشید چه اتفاقی می افتد؟

نوشیدن مقادیر زیاد آبلیمو ممکن است به مینای دندان آسیب برساند، خطر حساسیت دندان و پوسیدگی را افزایش دهد و منجر به سوء هاضمه، گاز، اسیدیته و سایر مشکلات گوارشی شود.

فواید نوشیدن آبلیمو در دوران بارداری

آیا لیموترش بهتر از لیمو است؟

خیر. هر دو مرکبات دارای ارزش غذایی قابل مقایسه هستند.

آیا خوردن آب آهک در شب اشکالی ندارد؟

بله. بهترین زمان برای نوشیدن آب آهک توسط هیچ مطالعه علمی مشخص نشده است، بنابراین می توانید آن را در هر زمانی بنوشید.

سخن پایانی
  • آب لیمو حاوی پتاسیم و منیزیم است که می تواند به کاهش فشار خون بالا در دوران بارداری کمک کند.
  • آب لیمو به جذب آهن کمک می کند، که به جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری کمک می کند.
  • مصرف منظم آبلیمو در دوران بارداری ممکن است به جلوگیری از اسهال و یبوست کمک کند.
  • وجود آنتی اکسیدان ها در آب لیموترش به پاکسازی سیستم بدن در دوران بارداری کمک می کند.

منبع



Source link