روش شستشوی طبیعی کلیه ها بهترین روش و رژیم غذایی سالم برای فلاش و پاکسازی کلیه


روش شستشوی طبیعی کلیه ها

کلیه ها دارای عملکردهای قدرتمندی هستند و فقط دفع مواد زائد از بدن شما نیست. آنها در تولید گلبول های قرمز خون و تنظیم فشار خون نقش دارند. آنها همچنین به حفظ تعادل شیمیایی و کلسیم در بدن کمک می کنند. کلیه های شما می توانند سالم بمانند تا زمانی که از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید و آب کافی بنوشید. اما عادات غذایی ناسالم، مصرف کم مایعات و قرار گرفتن در معرض سموم می تواند کلیه های شما را تحت فشار قرار دهد. به همین دلیل است که ممکن است لازم باشد هر از گاهی کلیه های خود را شستشو دهید. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی بیایید ببینیم پاکسازی کلیه و فلاش کلیه چیست و روش شستشوی طبیعی کلیه ها و آیا واقعاً می تواند مؤثر باشد یا خیر را مورد بررسی قرار دهیم.

روش شستشوی طبیعی کلیه ها

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • گرگرفتگی کلیه چیست؟
  • آیا واقعاً به فلاش کلیه نیاز دارید؟
  • چگونه کلیه های خود را شستشو دهید؟
  • روش شستشوی طبیعی کلیه ها
  • پاکسازی کلیه
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

گرگرفتگی کلیه چیست؟

فلاش کلیه، که بیشتر به عنوان پاک کننده شناخته می شود، نوعی رژیم سم زدایی است که برای حمایت از عملکرد کلیه طراحی شده است. انواع مختلفی از پاکسازی کلیه وجود دارد و ممکن است با توجه به مدت زمان پاکسازی، محدودیت آن، و خوردن یا اجتناب از چه غذاهایی متفاوت باشد.

طرفداران رژیم های پاکسازی کلیه ادعا می کنند که آنها می توانند به کلیه ها کمک کنند تا از شر سموم انباشته شده و سایر مواد زائد خلاص شوند و خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را کاهش دهند. با این حال، در حال حاضر، فقدان شواهد علمی وجود دارد که هر فرآیند خاص پاکسازی کلیه را تایید کند. با این اوصاف، افزایش مصرف مایعات و افزودن غذاهای پیشنهاد شده در یک رژیم غذایی برای شستشوی کلیه به برنامه غذایی منظم شما ممکن است برای سلامت عمومی و تندرستی شما مفید باشد.

مهم است که به خاطر داشته باشید که پاکسازی کلیه برای همه مناسب نیست. به خصوص، اگر بیماری کلیوی یا سایر نگرانی‌های سلامتی دارید، باید با پزشک خود در مورد هرگونه تغییر در رژیم غذایی، الگوهای غذایی یا مصرف مکمل‌ها صحبت کنید. اگر هیچ شرایط پزشکی موجود ندارید، هنوز هم ممکن است بخواهید بفهمید که آیا حتی نیاز به شستشوی کلیه های خود دارید یا خیر. بخش بعدی می تواند به شما در به دست آوردن این وضوح کمک کند.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، با ترکیباتی کاملا ارگانیک، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

آیا واقعاً به فلاش کلیه نیاز دارید؟

بستگی به وضعیت کلیه های شما دارد. از آنجایی که یک جفت کلیه سالم اندام های خود تمیز شونده هستند، شما را ملزم به انجام یک رژیم غذایی محدود نمی کند. برعکس، ممکن است بدن شما را از انواع مواد مغذی ضروری محروم کند. بنابراین، چه زمانی کلیه ها نیاز به شستشو دارند؟

وظیفه اصلی کلیه ها فیلتر کردن خون و الک کردن آب اضافی همراه با سموم و سایر مواد زائد است که توسط بدن به عنوان ادرار تولید می شود. هنگامی که مصرف آب کافی وجود ندارد، ممکن است برای کلیه ها سخت شود که تمام مواد زائد را پاک کنند. استرس مزمن، سموم محیطی و رژیم غذایی ضعیف در میوه ها و سبزیجات نیز می تواند کلیه ها را از عملکرد بهینه خود باز دارد.

دکتر پیتر مایکل ، MD، می گوید: «به طور معمول حدود ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول می کشد تا کلیه به طور طبیعی خارج شود. این زمان می تواند از فردی به فرد دیگر بسته به عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی، سطح هیدراتاسیون و سلامت کلی متفاوت باشد. بسیار مهم است که همیشه آب فراوان بنوشید تا کلیه‌ها را از مواد زائد پاک کنید، و اگر کسی به فکر پاکسازی کلیه باشد، مهم‌تر است.»

علائم زیر ممکن است نشان دهند که کلیه های شما تحت فشار هستند:

روش شستشوی طبیعی کلیه ها
روش شستشوی طبیعی کلیه ها
  • حالت تهوع
  • خستگی
  • خارش، پوست خشک
  • طعم بد در دهان
  • مچ پا متورم
  • مه مغزی
  • تغییر در فرکانس یا رنگ ادرار
  • درد پا
  • سنگ کلیه عود کننده
  • عفونت های مکرر دستگاه ادراری (UTIs)

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه ها می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه میبلین

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

اگر یک یا چند مورد از این موارد را تجربه کردید، ممکن است گزینه های خود را برای پاکسازی کلیه یا فلاش کلیه در نظر بگیرید. بنابراین، چگونه می توان فلاش کلیه را انجام داد؟ 

روش شستشوی طبیعی کلیه ها، چگونه کلیه های خود را شستشو دهید؟

همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ مدرکی در مورد رژیم غذایی پاکسازی کلیه خاص وجود ندارد. بنابراین، به جای یک برنامه غذایی برای هر تعداد روز خاص، در اینجا می توانید برخی از بهترین کارهایی را که می توانید انجام دهید که ممکن است به شستشوی کلیه ها و حمایت از عملکرد آنها کمک کند، بیابید.

۱٫ شستشوی طبیعی کلیه، آب بیشتری بنوشید

هر عضوی برای عملکرد به آب نیاز دارد و کلیه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با فیلتراسیون به عنوان نقش اصلی، کلیه ها برای تولید ادرار به آب نیاز دارند، که همان چیزی است که سموم و مواد زائد را از بدن خارج می کند. حجم کم ادرار با اختلال عملکرد کلیه، از جمله تشکیل سنگ کلیه مرتبط است. مقدار استاندارد توصیه شده آب برای مصرف روزانه حدود ۴ لیتر برای مردان و ۳٫۱ لیتر برای زنان است. اگر این نیاز را برآورده نکرده اید، می توانید روی دستیابی به این استاندارد در طول پاکسازی کلیه تمرکز کنید و آن را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید.

۲٫ توت بخورید

اکثر توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی هستند و  ممکن است با مبارزه با التهاب و استرس اکسیداتیو اثر محافظتی بر سلول های کلیه داشته باشند. برای پاکسازی کلیه، زغال اخته نیز مؤثر است.

بر اساس یک مطالعه حیوانی، زغال اخته می تواند به تنظیم فشار خون و بهبود تحمل گلوکز کمک کند. در حالی که مطالعات انسانی ضروری است، ممکن است از گنجاندن زغال اخته در رژیم غذایی خود بهره مند شوید زیرا بیماری های کلیوی ارتباط مثبتی با قند خون و فشار خون بالا دارند. زغال اخته همچنین دارای پتاسیم، سدیم و فسفر کم است، سه ماده معدنی که در صورت داشتن مقادیر زیاد، کار را برای کلیه ها دشوار می کنند. زغال اخته مشخص شده است که دستگاه ادراری را تسکین می دهد و ممکن است از عفونت جلوگیری کند.

۳٫ انگور قرمز داشته باشید

انگور حاوی فلاونوئیدها  است که ترکیبات گیاهی مفیدی هستند. یکی از آنها به نام رسوراترول در یک مطالعه حیوانی در کاهش التهاب کلیه موثر است. اگرچه مطالعات انسانی برای بینش بیشتر در مورد اینکه چگونه انگور می تواند برای عملکرد کلیه مفید باشد، ضروری است، اما انتخاب عالی برای ارضاء دندان شیرین شما در حالی که مقدار زیادی از ریزمغذی ها را دریافت می کنید، است.

۴٫ ویتامین B6 خود را از طریق غذا یا مکمل ها دریافت کنید

روش شستشوی طبیعی کلیه ها
فلاش کلیه

ویتامین B6 یک ریزمغذی ضروری است که بدن شما در واکنش‌های متابولیکی مختلف از جمله متابولیسم گلیوکسیلات استفاده می‌کند. هنگامی که B6 کمبود دارد، به جای تبدیل شدن به گلیسین، گلیوکسیلات به اگزالات تبدیل می شود – ماده ای که با تشکیل سنگ کلیه ارتباط دارد. می توانید یک مکمل ویتامین B کمپلکس که بیش از یا مساوی ۵۰ میلی گرم (اما کمتر از ۱۰۰ میلی گرم) B6 دارد اضافه کنید. روش دیگر، می توانید آن را از طریق منابع غذایی مانند هویج، شیر، پنیر ریکوتا، آووکادو، موز، ماهی قزل آلا و مرغ دریافت کنید.

۵٫ اسیدهای چرب امگا ۳ را در وعده های غذایی خود بگنجانید

اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری بخورید تا اسیدهای چرب امگا ۶ بیش از حد را متعادل کنید زیرا سطوح بالای امگا ۶ با خطر ابتلا به سنگ کلیه مرتبط است. علاوه بر این، امگا ۳ ممکن است خطر دفع پروتئین از طریق ادرار را کاهش دهد، وضعیتی که به عنوان پروتئینوری شناخته می شود. دو مهم ترین امگا ۳ عبارتند از دوکوزاهگزانوئیک اسید یا DHA و ایکوزاپنتانوئیک اسید یا EPA. می‌توانید از مکمل‌های روغن ماهی با کیفیت بالا استفاده کنید یا از ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی تن، آنچوی و ماهی خال مخالی استفاده کنید. دانه های کتان و صدف از دیگر منابع خوب امگا ۳ هستند.

۶٫ فلاش کلیه، هندوانه و انار بخورید

هندوانه حاوی مقدار زیادی آب، فیبر و مواد مغذی شگفت انگیزی است که ممکن است از کلیه های شما در برابر آسیب محافظت کند. به عنوان مثال، لیکوپن ، ترکیبی در هندوانه، التهاب را در موش‌های مبتلا به آسیب کلیوی کاهش می‌دهد. هندوانه همچنین ممکن است به تعادل سطوح فسفات، اگزالات، سیترات و کلسیم در بدن شما کمک کند.

به طور مشابه، انار، یک میوه غنی از پتاسیم، می تواند یک میوه مفید برای افزودن به رژیم غذایی پاکسازی کلیه باشد. پتاسیم ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد و به دفع سموم و مواد زائد از کلیه ها کمک کند.

هم هندوانه و هم انار دارای سطوح بالایی پتاسیم هستند و نباید در هنگام پاکسازی کلیه در مصرف آنها زیاده روی کرد. پتاسیم از جمله مواد معدنی است که در صورت اختلال در عملکرد کلیه، پاکسازی آن دشوار است.

protip_icon

همچنین می توانید از گیلاس، آب خیار و آب نارگیل به عنوان جایگزین استفاده کنید.

۷٫ روش شستشوی طبیعی کلیه ها، پرتقال و لیمو بخورید

لیمو و پرتقال حاوی سیترات یا ویتامین C هستند، یک ماده مغذی که با پیشگیری از سنگ کلیه مرتبط است. این نقش را با اتصال به کلسیم اضافی و جلوگیری از تشکیل بلورهای کلسیم ایفا می کند. ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است و ممکن است از آسیب بافت جلوگیری کند.

 شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویتامین C ممکن است حساسیت به انسولین، سطح کلسترول و سلامت رگ‌های خونی را بهبود بخشد – همه اینها می‌توانند برای عملکرد کلیه شما مفید باشند. علاوه بر این، لیمو و پرتقال می توانند به شما کمک کنند تا کل مایعات مصرفی خود را افزایش دهید.

 دکتر مایکل می افزاید: «اسید سیتریک موجود در لیمو به تجزیه و حل شدن سنگ کلیه کمک می کند که برای پاکسازی کلیه ها مفید است. علاوه بر این، آب لیمو به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

۸٫ آب چغندر را بگیرید یا به سالاد خود اضافه کنید

چغندر حاوی ترکیبی به نام بتائین است که ممکن است به افزایش اسیدیته ادرار کمک کند که می تواند برای دستگاه ادراری شما مفید باشد. همچنین ممکن است از تجمع کلسیم و استروویت (ترکیبی که توسط باکتری ها در بدن تولید می شود) جلوگیری کند و خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

۹٫ فلاش کلیه، چای قاصدک بنوشید

اگر مجبور به انتخاب یک دمنوش گیاهی برای کلیه هستید، باید چای قاصدک باشد. به این دلیل که از قاصدک در طب سنتی به عنوان مقوی کلیه استفاده می شده است. چای تهیه شده از ریشه قاصدک تازه یا قاصدک خشک می تواند به شما در پاکسازی کلیه ها کمک کند. علاوه بر این، شناخته شده است که تولید صفرا را تحریک می کند که می تواند هضم را بهبود بخشد و بنابراین حجم مواد زائد را که به کلیه ها می رسد کاهش می دهد.

۱۰٫ مصرف اسید اگزالیک، سدیم و شکر اضافه شده را محدود کنید

نمک و قند زیاد در رژیم غذایی با فشار خون بالا، دیابت و چاقی مرتبط است. هر یک از این شرایط می تواند کلیه های شما را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین، اگر در حال انجام پاکسازی کلیه هستید، نمک خوراکی و شکر فرآوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

اگزالیک اسید یک اسید آلی است که در مقادیر زیاد برای انسان سمی است. غذاهای غنی از اسید اگزالیک مانند اسفناج و شکلات تلخ می توانند میزان اگزالات را در خون افزایش دهند. اگزالات با تشکیل سنگ کلیه مرتبط است، بنابراین باید مراقب مقداری که در بدن خود می گذارید باشید.

protip_icon

محدود کردن یا اجتناب از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده و کافئین را نیز در نظر بگیرید.

۱۱٫ شستشوی طبیعی کلیه، آب آملا (انگور فرنگی هندی) بنوشید

آملا یا انگور فرنگی هندی منبع غنی از ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدان است که به اعمال یک اثر محافظتی در برابر آسیب کلیه کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که آملا ممکن است به جلوگیری از اختلال عملکرد حاد کلیه و اختلال عملکرد کلیوی مرتبط با سن کمک کند. در یک مطالعه حیوانی، عصاره آملا از فیبروز  ، استرس اکسیداتیو و التهاب مرتبط با اختلال عملکرد کلیه جلوگیری می کند.

آب میوه بسته بندی شده آملا را می توانید در فروشگاه های بهداشتی پیدا کنید. از طرف دیگر، می توانید آب آملا تازه را با مخلوط کردن میوه پس از برداشتن هسته آن بدست آورید.

توجه: در صورت داشتن مشکلات کلیوی، از مصرف آب آملا خودداری کنید، مگر اینکه پزشکتان دستور دیگری بدهد.

۱۲٫ فلاش کلیه، خوب بخوابید

شاید عجیب به نظر برسد که این را در راهنمای پاکسازی کلیه پیدا کنید. با این حال، ضروری است که در حین شستشوی کلیه ها خوب بخوابید زیرا چرخه خواب و بیداری شما حجم کار و عملکرد کلیه های شما را تنظیم می کند.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان روسیه، دارای ترکیباتی ارگانیک بوده و برنزه ای جذاب و یکدست را با تناژ شکلاتی طلایی بر روی بدن ایجاد می کند.

کرم برنزه کننده فلورسان

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

حقایق جالب در مورد کلیه ها

روش شستشوی طبیعی کلیه ها

کلیه ها یکی از مهمترین وظایف بدن را انجام می دهند، یعنی فیلتر کردن خون. به غیر از آن، کلیه ها همچنین وظایف بسیاری را برای حفظ عملکرد بدن و متابولیسم انجام می دهند.

 طور خلاصه، کلیه های شما اندام هایی سخت کوش و خود تمیز شونده هستند. آنها تا زمانی که در معرض سموم محیطی یا غذایی بیش از حد قرار نگیرند خوب عمل می کنند. خستگی، تورم مچ پا و حجم کم ادرار برخی از علائم استرس کلیه هستند. برای سم زدایی یا شستشوی کلیه ها، باید مراقب آنچه می خورید و مقدار آبی که می نوشید باشید. زغال اخته، هندوانه، لیمو و ماهی های چرب معمولاً برای رژیم های غذایی مناسب کلیه توصیه می شود.

پاسخ به سوالات متداول

چه گیاهی برای پاکسازی کلیه ها مفید است؟

به گفته دکتر مایکل، “گیاهان مفید برای پاکسازی کلیه ها عبارتند از: ریشه قاصدک، برگ گزنه، ریشه گل ختمی، درخت عرعر، ریشه زنجبیل، برگ و گل بومادران و گیاه مریم گلی.”

آیا آبجو کلیه های شما را شستشو می دهد؟

خیر، آبجو ممکن است باعث تکرر ادرار شود، اما این همان “گرگرفتگی” کلیه نیست. در مقابل، آبجو یا هر نوشیدنی الکلی دیگری که بیش از حد مصرف می شود، به کلیه ها فشار وارد می کند، می تواند عملکرد آنها را مختل کند و باعث آسیب کلیه شود.

پزشکان چگونه کلیه های شما را شستشو می دهند؟

پزشکان ممکن است از دیورتیک ها  برای شستشوی کلیه ها و از بین بردن تجمع سموم استفاده کنند.

آیا کلیه ها می توانند خود را ترمیم کنند؟

کلیه ها اندام های خود تمیز شونده ای هستند که بسته به میزان آسیب ممکن است بتوانند خود را بازسازی و ترمیم کنند.

سخن پایانی
  • فلاش کلیه با هدف سم زدایی کلیه از طریق رژیم غذایی شامل غذاهای خاص و افزایش مصرف مایعات انجام می شود.
  • با این حال، کلیه ها معمولاً خود را تمیز می کنند و همه نیازی به دنبال کردن این رژیم ندارند.
  • علائمی مانند حالت تهوع، خستگی، تورم مچ پا، خارش و خشکی پوست و غیره نشان می دهد که کلیه ها تحت فشار هستند.

منبع



Source link