زایلازین به بازار مواد مخدر غیرقانونی بریتانیا نفوذ کرده است


آرام بخش دارویی

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

زایلازین، یک مسکن قوی حیوانات که با عوارض جانبی وحشتناک مرتبط است، اکنون در بازار مواد مخدر غیرقانونی بریتانیا گسترده شده است.

در بیشتر موارد، زایلازین با مواد افیونی قوی، مانند هروئین یا فنتانیل، که ترکیبی رایج در ایالات متحده است، مخلوط می شود. با این حال، زایلازین در غیاب مواد افیونی قوی در کنار داروهای محرک مانند کوکائین نیز شناسایی شد و در اقلامی که به عنوان قرص های کدئین و دیازپام تقلبی (والیوم) و حتی ویپ های THC فروخته می شدند، یافت شد.

محققان هشدار می دهند که جمعیت وسیع تری از افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند فراتر از مصرف کنندگان هروئین، در معرض مضرات زایلازین قرار خواهند گرفت.

یافته ها، منتشر شده در اعتیاد، پس از گزارش گروهی از برنامه ملی مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد در کینگز کالج لندن در مورد مرگ مردی 43 ساله از سولیهول، میدلندز غربی، در ماه می 2022. این اولین مرگ در خارج از آمریکای شمالی و اولین مورد مرگ است. در انگلستان به استفاده از زایلازین مرتبط شود.

زایلازین یک آرام بخش، مسکن و شل کننده عضلانی غیر مخدر است که در دامپزشکی به عنوان آرام بخش برای حیوانات استفاده می شود. این ماده مخدر که با هروئین و فنتانیل به عنوان “ترانک” یا “ترانک دوپ” شناخته می شود، در ایالات متحده مشکلات گسترده ای ایجاد می کند، زیرا می تواند به طور خطرناکی تنفس و ضربان قلب را کاهش دهد. اگر مستقیماً به جریان خون کاربر تزریق شود، نیاز به دوز مجدد کاهش می یابد، اما این امر می تواند باعث ایجاد زخم های باز بزرگ پوستی شود.

محققان با تمام آزمایشگاه های سم شناسی در بریتانیا تماس گرفتند تا شواهدی مبنی بر تشخیص زایلازین در نمونه های بیولوژیکی جمع آوری کنند. آنها وجود مواد مخدر را در شانزده نفر که 11 نفر از آنها کشنده بودند، کشف کردند. یازده نمونه مربوط به تابستان 2023 است.

دکتر کارولین کوپلند، نویسنده ارشد، از کینگز کالج لندن گفت: “ما اکنون می دانیم که زایلازین به بازار مواد مخدر غیرقانونی بریتانیا نفوذ کرده است. این موضوع باعث نگرانی است زیرا جمعیت بسیار گسترده تری از افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند فراتر از مصرف کنندگان هروئین، در معرض آن قرار خواهند گرفت. آسیب می رساند.

ما همچنین می دانیم که اکثر افرادی که هروئین می خرند قصد خرید زایلازین را ندارند و این ترکیب خطر مصرف بیش از حد را افزایش می دهد. زایلازین به عنوان یک “تهدید نوظهور” برای ایالات متحده معرفی شد و این تهدید سلامت عمومی یک نگرانی فزاینده برای بریتانیا است.

“سه اقدام ساده وجود دارد که بریتانیا می تواند برای جلوگیری از اپیدمی استفاده از زایلازین در ایالات متحده معرفی کند. نوارهای تست زایلازین ارزان باید در دسترس باشند، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید از علائمی که زخم های مزمن پوستی ناشی از آن هستند آگاه باشند. استفاده از زایلازین، و آسیب شناسان و پزشکان قانونی باید به طور خاص آزمایش سم شناسی برای زایلازین را در موارد مربوطه درخواست کنند تا شیوع واقعی دارو را درک کنند.”

دکتر آدام هالند، یکی از نویسندگان، رئیس گروه مورد علاقه ویژه دانشکده داروها و پژوهشگر بالینی، دانشگاه بریستول، گفت: «ظهور زایلازین در بازار دارویی بریتانیا و همچنین گسترش مواد مصنوعی قوی موادی از جمله نیتازن ها و آنالوگ های بنزودیازپین ها بسیار نگران کننده است.با افزایش سطح تقلب و افزایش مرگ و میر ناشی از مواد مخدر، واضح تر می شود که قوانین تنبیهی مواد مخدر ما آسیب را کاهش نمی دهد.

ما باید دامنه مداخلات کاهش آسیب را برای افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، از جمله مراکز کنترل دارو و پیشگیری از مصرف بیش از حد، گسترش دهیم تا فرصت‌های لازم برای ایمن ماندن را به آنها بدهیم.»

پروفسور سر جان استرنگ، رئیس بخش اعتیاد در موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب در کینگز کالج لندن و در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: «ما باید دائماً نسبت به تغییرات در ماهیت بازار مواد مخدر غیرقانونی هوشیار باشیم، به ویژه. از آنجایی که این تغییرات گاهی اوقات عوارض یا چالش‌های جدیدی را برای سلامتی به همراه می‌آورد. کوپلند و همکارانش اطلاعات جدید مهمی را در مورد ظاهر یک داروی جدید، زایلازین، به عنوان یک داروی کمکی اضافه شده به هروئین غیرقانونی و همچنین ظاهراً به‌عنوان یک داروی جدید به تنهایی به ارمغان می‌آورند.

این امر مستلزم ادغام داده ها از منابع مختلف (از گزارش های موردی، از مجموعه داده های ملی و سم شناسی قانونی) و همکاری در رشته های مختلف و دانشگاه های مختلف در کنار سازمان های جمع آوری داده ها یا مجری قانون است.

کوپلند و همکارانش همچنین تغییرات احتمالی در برنامه‌ریزی بهداشت عمومی و اجرای قانون را شناسایی می‌کنند – یک مثال خوب از اینکه چگونه علم می‌تواند سیاست‌گذاری و عملکرد عمومی را اطلاع‌رسانی کند و تأثیر ارزشمندی را ایجاد کند.

اطلاعات بیشتر:
اعتیاد (2024).

ارائه شده توسط کینگز کالج لندن

نقل قول: زایلازین به بازار مواد مخدر غیرقانونی بریتانیا نفوذ کرده است (2024، 9 آوریل) بازیابی شده در 10 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-xylazine-infiltrated-uk-illicit-drug.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.