پیش بینی خطر عفونت در سرطان دوران کودکی


فرزندان

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

با توجه به مطالعه ای که در مجله منتشر شده است، یک مدل آماری می تواند به طور دقیق خطر عفونت های جریان خون را در زیرمجموعه ای از کودکان مبتلا به سرطان پیش بینی کند. مجله انکولوژی بالینی.

برای کودکان مبتلا به سرطان، تب یک عارضه شایع است. در حالی که دستورالعمل هایی برای مدیریت تب در کودکان مبتلا به سرطان که تعداد گلبول های سفید بسیار پایینی دارند وجود دارد، چنین دستورالعملی برای کودکان مبتلا به سرطان بدون سطوح بسیار پایین وجود ندارد.

جنا راسف، MD، استادیار اطفال در بخش هماتولوژی، انکولوژی و پیوند سلول های بنیادی و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: به همین دلیل، شناسایی بیماران مبتلا به سرطان و تب که در معرض خطر بیشتری برای عفونت های جریان خون هستند، می تواند دشوار باشد. مطالعه.

راسف گفت: در حالی که برخی از بیمارستان ها ممکن است به طور پیشگیرانه آنتی بیوتیک ها را برای کودک تب دار تحت درمان سرطان تجویز کنند، اما بعداً می تواند منجر به عوارض دیگری مانند مقاومت آنتی بیوتیکی شود.

در این مطالعه، راسف و همکارانش به دنبال آزمایش مدلی بودند که برای پیش‌بینی خطر عفونت‌های جریان خون، که می‌تواند به سپسیس تبدیل شود، در کودکان تب‌دار مبتلا به سرطان، آزمایش کنند.

راسف گفت: “این مدل برای ترسیم خطر عفونت جریان خون در این بیماران در هنگام ارائه بر اساس متغیرهای مختلف طراحی شده است و هدف کلی کاهش مصرف غیرضروری آنتی بیوتیک و همچنین شناسایی بیمارانی است که آشکارا در معرض خطر بالای عفونت جریان خون هستند.” او همچنین عضو مرکز جامع سرطان رابرت اچ. لوری دانشگاه نورث وسترن است.

برای آزمایش این مدل، محققان داده‌هایی را در مورد اپیزودهای تب در بیماران سرطانی کودکان از 18 مرکز پزشکی دانشگاهی جمع‌آوری کردند. آنها سپس پیش‌بینی‌های مدل را با پیامدهای بالینی هفت روزه در هر یک از 2500+ مورد مقایسه کردند و دریافتند که این مدل می‌تواند به دقت پیش‌بینی کند که کدام بیماران بیشتر در معرض عفونت‌های جریان خون هستند.

Rossoff گفت: یافته‌ها نشان می‌دهد که این مدل به‌طور دقیق بیماران پرخطر را شناسایی می‌کند و می‌تواند مصرف غیرضروری آنتی‌بیوتیک را کاهش دهد.

راسف گفت: «نکته مهم این است که این مقاله نشان داد که در بیمارانی که خطر پیش‌بینی‌شده برای عفونت‌های جریان خون با استفاده از این مدل پایین بود، میزان بسیار پایینی از عفونت‌های واقعی جریان خون وجود داشت. برای آن چند درصد از بیمارانی که عفونت جریان خون داشتند، هیچ پیامد شدیدی وجود نداشت.»

روسف گفت که مایل است مطالعات بیشتری برای آزمایش این مدل در کودکان مبتلا به سرطان که تحت پیوند سلول های بنیادی و سایر درمان های جدید قرار گرفته اند، انجام شود.

او گفت: “تب یک عارضه بسیار شایع در طول درمان است و زمانی که فرزندان ما به آنتی بیوتیک نیاز ندارند، باید از آنها اجتناب کنیم تا از مقاومت آنتی بیوتیکی و اختلال در میکروبیوم روده جلوگیری کنیم.”

تا آنجایی که بتوانیم با خیال راحت – کلمه کلیدی ایمن است – مصرف آنتی بیوتیک را کاهش دهیم، به طور کلی این یک چیز عالی خواهد بود.

اطلاعات بیشتر:
ژیگو ژائو و همکاران، اعتبار سنجی خارجی آینده نگر مدل های Esbenshade Vanderbilt به طور دقیق خطر عفونت جریان خون را در کودکان تب دار غیر نوتروپنیک مبتلا به سرطان پیش بینی می کند. مجله انکولوژی بالینی (2023). DOI: 10.1200/JCO.23.01814

ارائه شده توسط دانشگاه نورث وسترن

نقل قول: پیش‌بینی خطر عفونت در سرطان کودکی (2024، 28 مارس) در 28 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-infection-childhood-cancer.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.